Спершу розглядаємо-торкаємо два брусочки - гладенький і шорсткий, та дві дошки - необроблену і лаковану.
Тоді прошу дітей висловити припущення, що буде легше спускатись.
Тоді перевіряємо практично: гладенький брусочок по гладенькій дошці, гладенький брусочок по шорсткій, шорсткий по шорсткій і шорсткий брусочок гладенькою дошкою.
Далі досліджуємо кут нахилу - чим більший кут, тим легше з'їжджає брусочок, навіть шорсткий по шорсткій дошці. Проводимо паралель із золотим правилом механіки про більшу відстань і меншу силу.
Щоб наочніше уявити як поводиться брусочок і дошка, я попросила всіх вишикуватись в рядочок, щільно один до одного і простягнути вперед руки. Шерега учнів уособлює собою «дошку», а їхні руки – це «скабки» на необробленій поверхні.
Тоді хтось один, хто відіграє роль «брусочка», спробував пройти повз цей ряд. І кожна «скабочка» намагалась схопити «брусочка».
А потім поверхню «обробили», учасники «дошки» розвернулись спиною і «брусочок» без перешкод пройшов повз гладенькі спинки.
Валентина Мержиєвська
Немає коментарів:
Дописати коментар