Минулого року ми трохи вивчали з дітьми механіку, цього року – взялись до гідравліки.
Гідравліка (від hydor — вода і aulos — трубка) вивчає рух і рівновагу рідин та газів. Насправді ми вже робили чимало дослідів з рідинами, тож пробуємо згадати: сполучені посудини, водяне колесо, плавання різних тіл тощо.
Деякі будемо повторювати, деякі – робити вперше.
Для початку вирішили повторити дослід про витікання води з отворів на різних рівнях ємності. Тих, хто знає відповідь, прошу помовчати, а решта робить припущення про те, як саме виливатиметься вода з отворів в пляшці.
Відтак прошу трьох асистентів про допомогу, заливаємо воду,
одночасно висмикуємо корки і спостерігаємо.
Замальовуємо побачене в альбомах.
А з новим дослідом вперше за весь час в БеркоШко, нічого не вийшло :)
Хотіла на першому занятті показати щось ефектне – показово вибити дно у пляшечки, але вона пручалася. Дивно поводилась у руці, дзвеніла, напружувалась, але не розбилася.
Після купи спроб і набивши синця на долоні, я погукала на допомогу Сашка, раптом його сили вистачило б.
Але ні, пляшки тримались :) Довелося дітям показати відеоролик і на тому закінчити.
(Слова "кавітація" я їм поки не казала.)
Може у пляшок було якесь посилене дно, може неправильна кількість води… Словом, треба обкатати це дослід перш ніж демонструвати.
Але ми трохи поговорили про те, що й у науковців трапляються невдачі і це не привід засмучуватись і опускати руки :)
Зрештою, це ж лише початок.
Може у пляшок було якесь посилене дно, може неправильна кількість води… Словом, треба обкатати це дослід перш ніж демонструвати.
Але ми трохи поговорили про те, що й у науковців трапляються невдачі і це не привід засмучуватись і опускати руки :)
Зрештою, це ж лише початок.
Валентина Мержиєвська
Немає коментарів:
Дописати коментар