18.03.23

Паркани

Іноді декілька учнів пишуть есей на одну тему і тоді цікаво порівнювати сприйняття. Ось кілька есеїв на тему "Паркани"

Даша


Сьогодні я пишу есе про паркани, але є одна невеличка проблемка: я не знаю, з чого почати. Я можу писати про історію парканів, матеріали, з яких вони робляться, і навіщо їх взагалі створили. Однак, так багато всього, що я почну з видів парканів, а далі подивимось, що вийде. 

Види парканів бувають дуже різні. Наприклад, є цегляні та металеві суцільні паркани. Іноді роблять прозорі паркани, схожі на паркани з прутиків, тільки з металу, через які все видно, але пролізти ніяк не можна, тому що ці умовні прутики розташовані дуже близько один до одного. Наприклад, у мене вдома такий паркан. 

Достатньо рідко можна побачити живі паркани (живопліт), це паркани з рослин. Мені такі дуже подобаються, бо все стає більш природним і красивим. Коли я йду, і з обох сторін мене стоять велетенські і суцільні паркани, я відчуваю себе стиснутою і самотньою, тоді як коли паркани зроблені з цегли чи викладених камінців, і не дуже високі, мені якось просто добре. Краще, якщо відкрито, але і так непогано. 

Коли я йду повз "прозорі" паркани, мені стає набагато затишніше, бо відчуваю, що я не одна в цьому світі. Я можу бачити, що там може бути хтось інший, а ще можна подивитися на дизайн будинку чи саду. Зазвичай паркани роблять прямокутними, мабуть, так зручніше розміщувати будинки, але якось занадто прямокутно виходить. Тому в Данії часто роблять на великих ділянках з устеленою травою овальні живоплоти розміром 15 м на 25 м, в середині яких можна будувати будинки, де завгодно та як завгодно. Цій ідеї вже понад 70 років! Мені здається, що це дуже цікава ідея, і взагалі я за природу - чим більше природи, тим краще.


Кирило


Есе на тему "Велика Українська стіна". Коли Україна переможе, на кордоні з росією (бо здається, з білоруссю вже є), збудуємо стіну 50 метрів висотою і 200 метрів у ширину. Хоча я б зробив ще набагато більшу. У стіні зі сторони Росії (ой, з великої написав – так ак зі сторони росії до стіни буде прикріплено тонна вибухівки на 1 метр стіни. І якщо вони захочуть її прорвати, все взірветься. На стороні росії буде вибух і прірва, по якій, мабуть, потече річка, яку назвуть на честь дня поразки для росії. Моєму брату наснилось, що перемога буде у вівторок 28 лютого. Річка 28 лютого – прикольно. А з української сторони буде спокійно, тільки чутно буде крики орків і вибухи танків. Ще на кордоні буде дуже багато автоматичних ППО, нікому не буде потрібно там сидіти і вести ракети. Ракета ще не залетіла, а вже її збили. Якщо на кордоні з білоруссю такого не буде, то ми зробимо. 

І так Україна буде жити спокійно і не хвилюватися про напади зі сторін росії та білорусі, таких само маленьких, як і літери, з яких вони пишуться. 

Вася


Паркани - це лінії що розтинають землю, нагадуючи чия вона. Паркани винайшли дуже давно, щоправда невідомо де. Адже в старослов'янській, в чеській, германській та багато інших мовах це слово вже давно і дивно, що майже всі слова ідентичні "тынъ, tyn, týnіе, тын, týn, tynъ, tún". 

Спершу паркани робили просто для худоби, щоб вона нікуди не вибігала. Та згодом почали робити з своїх домів цілі фортеці, щоб інші не могли туди зайти. А в самих фортецях паркани могли досягати висоти аж 10 метрів. Але не всюди були такі паркани, ба більше вони і зараз не всюди є. 

Наприклад в Закарпатті, є хіба що поодинокі парканчики для худоби. І чому ж так? Як мені здається, це через довіру до людей, що вони нічого не зроблять. Хоча хто його зна, може й через лінь :) Але мені здається, що це навіть круто, адже паркани ніби розділяють два будинки китайською стіною, яка заважає спілкуванню між собою. 

Доречі, про китайську стіну, це величезна споруда, яка називається "Довга стіна". Вау, як оригінально! Її побудували в північній частині Китаю, щоб захищатися від ворогів. Її почали будувати в VII столітті н.е., а повністю закінчили аж у XVI. 

Коротше кажучи, висновок: паркани це супер круто і водночас супер погано, адже вони забороняють людям розмовляти один з одним, але водночас забороняють красти одне у одного. Мені було б прикольніше, якби було як на Закарпатті, адже після війни хочеться покладатися на довіру, а не на кам'яні мури.

Федір

Паркани використовують для різноманітних будівель, щоб відгородитись від інших людей. Хоча дуже часто через ці паркани можна перелізти на раз-два. То питання: навіщо вони взагалі? 

Ну по-перше, ці паркани дуже красиві, чого не скажеш про високі паркани, які дуже часто є просто склеєними великими дошками. А по-друге, уявіть собі школу з маленьким парканом, а тепер без. Правда, з’являється відчуття, що перелізати через паркан з першої школи – погана ідея? А на територію школи без паркану, навіть знаючи, що не можна гуляти на території школи, ви можете час від часу це робити, а паркан тебе метафорично зупиняє, якби кажучи: "Та відчепіться, ми ж казали!’" Таким чином, паркан робить психологічний бар'єр між людиною  та будівлею.

Але це не все, крім цього, паркан затримує грабіжника на пару секунд, що доволі мало, але все ж таки. Також їх часто використовують, щоб сам господар не забував межі свого двору. Більшість таких парканів представляють з себе залізну огорожу. А от перелізти через дерев'яний паркан буде значно важче. Крім того, через дерев'яний паркан нічого не видно. Їх часто використовує влада, коли щось будується і коли реально бажано щоб ніхто не залізав. 

Доречі, досить дивно, що у вікіпедії статті про паркан лише на чотирьох мовах, про огорожу 66. Це досить дивно, оскільки я вважаю, що інформація про паркани і огорожі набагато важливіша ніж інформація про Бреда Пітта якогось, про якого у вікіпедії написали на 122 мовах.

ChatGPT

На цьому прикладі ми обговорювали, як відрізняються есеї, написані штучним інтелектом - нейтральні, оглядові від їхніх емоційних есеїв, з вже впізнаваним особистим стилем :)

Немає коментарів:

Дописати коментар