08.03.23

Есеї на різні теми

Вася: Скеледром

Я з дитинства дуже любив лазити, і мені не було важливо де. Я просто любив залізти на якесь дерево, чи на якийсь невеликий гараж. Одного разу мій брат навіть пішов на спеціальний гурток по лазінню, скеледром. Але йому там не сподобалося і він все закинув. Я був з ним один раз, і то мені було, напевно, менше п'яти. Але я запам'ятав, що мені там дуже сподобалося. Адже це буквально лазіння, але водночас ти не лазиш по рандомних деревах, не забруднюєшся об їхню смолу тощо… ти просто лазиш. 

В 12 років я згадав про скеледром, моя мама знайшла куди можна буде ходити, й я почав займатися. Зал в скелодромі був прикольний, там навіть два види скеледрому, з мотузкою, і bolder зал. Частина з страховками виглядає як неприступні стіни, але водночас на них є різнокольорові виступи, завдяки яким ця стіна стає невеличкою і не такою вже неприступною. Як тільки ти долазиш до гори, ти буквально падаєш, адже на тобі страховка. Вона потроху й акуратно спускає тебе донизу, і ти м'яко приземляєшся. 

Але не все так просто, адже в більшості випадків, ці виступи поставлені так, щоб тобі було дуже складно на них втриматися. В цьому й суть власне скеледрому, щоб ти навчався залазити будь де, хоч на повністю круглих виступах хоч на прямокутних, хоч на овальних. 

Але є ще друга частина, bolder зал це місце де немає страховки, але водночас немає й високої висоти і м'які мати. Там прикол якраз в складності, бо якщо ти лізеш з мотузкою, то ти випробовуєш свою витривалість. А тут, важкість в важкості, якщо так можна казати. 

Для того щоб дістатися до фінішу, можливо тобі прийдеться стрибати, висіти на руках, ставати в розпорку, чи просто триматися за такий паршивий виступ, що й ворогу не побажаєш. 

Але я люблю скеледром, і мені здається це головне, бо щоб ти не робив, щоб ти не любив і де б ти не був, головне щоб тобі подобалося :)


Федір: Міфологія

Вас колись цікавило, які історії є найабсурднішими? Ні, це не історії про те, як Порошенко та інші займались контрабандою в Придністров'ї, а про те, як одна й та ж жінка була створена один раз, а потім через пару місяців її знову створили тим самим способом. 

Оскільки боги - це істоти, які мають владу практично над усім, вони, мабуть, мають владу і над банальною логікою. Інакше я не можу пояснити той факт, що ще до того, як існували поняття «вчора» та «завтра» в індійській міфології, дівчина, брат якої помер, попутно казала всім, що не може не ревіти, бо він же помер тільки сьогодні! Саме через цей інцидент боги й винайшли такі поняття, як «завтра» та «вчора», після чого дівчині стало значно спокійніше, бо її брат помер вже не сьогодні, а вчора (не питайте). А от питання: якщо не було таких понять, як «завтра» та «вчора», то чому було поняття «сьогодні»? У людей, які у все це вірили, мабуть, дуже розвинене логічне мислення. Можливо, це ті ж люди, які вірили в те, що батько Путіна помер на війні, яка відбулась за 8 років до його народження.

Також хочеться згадати історію, коли дружину бога руйнувань Шиву з індійської міфології спалили через те, що сказала щось неприпустиме. А Шиві зробили нову жіночку на ім’я Парваті. Вона мала багато проявів: войовнича, зла, пристрасна, досвідчена, і мудра. 

Також якось в світі індійської міфології з'явився дракон, і щоб його подолати індійські боги створили войовничу версію Парваті. Стоп, її ж створили коли стару дружину Шиви спалили? Хоча кому не байдуже, це ж така дрібниця. 

А ще в єгипетській міфології брати одружилися на сестрах. Тобто свекруха жінки це її власна мати?

Також хочеться поговорити про Біблію. Взагалі трохи дивно що найщиріша істота у світі домовилася з найбільшою мразотою у світі, щоб ця мразота мучила лише тих, кого потрібно. А потім Ісус каже, що Сатана є головним джерелом зла, бо він мучає людей. Хоча він мучає тих, хто прогрішився перед Ісусом. Тобто, як виходить, Сатана мучає ворогів Ісуса. І той факт, що Ісус молодець, оскільки це не він виливає кип'яток у своїх ворогів, а головний противник Ісуса, Сатана? Непогано, тепер ясно від кого успадкувала русня правило «культура внє палітікє». А ще виходить, що Сатана мучає своїх же. Виходить, що русня також успадкувала від нього систему правління. 

Хоча я не буду маніпулювати, але якщо людина не вірить в Бога, то вона не вірить і в Сатану. Більшість людей, які вірять в Біблію, підтримують Ісуса, а не Сатану, оскільки підтримувати Сатану потрібно бути ідіотом. Священники можуть стверджувати, що люди, які не вірять в Біблію, є прихильниками Сатани, але насправді вони просто, так би мовити, «поза політикою».

І це я ще не почав заглиблюватися…


Рост: Якби

Адольф Гітлер - людина, через яку загинуло багато мільйонів людей, а також через яку відбулась Друга світова війна. А що було б, якби він вступив до художньої школи, або його вбили в Першій світовій війні? Сьогодні ми розглянемо це питання, а саме, розглянемо, як би виглядали кордони та популяція країн. Наприклад, Україна була б меншою, оскільки половина Одеської області була б румунською, так само як і Чернівці. Закарпаття було б угорським або словацьким, оскільки спочатку належало до Чехословаччини, а потім було анексовано Угорщиною, але якби не було Другої світової війни, то можливо, воно залишилося б словацьким. Крім того, Львів та Волинь були б польськими, оскільки б не відбулося нападу на Польщу. Також, не було б геноциду євреїв, тому популяція України була б більшою.

Тепер перейду до змін у Європі. Вільнюс був би польським, як це було до Другої світової війни, а отже столицею Литви було би інша місто. Фінляндія могла би зазнати змін, але ймовірно, що цього б не сталося. Після радянсько-фінської війни Фінляндія стала меншою, і вона не отримала би додаткових територій під час наступу на Радянський Союз з боку Німеччини. З очевидних причин Німеччина була б більшою і ймовірно не мала б радянського впливу, оскільки її відгороджувала Польща. Тоді б не було Східної Німеччини, Берлінської стіни і Німеччину не розділяли б. В Британії Черчіль став би прем'єр-міністром після перемоги на виборах або після смерті попереднього прем'єра, як зазвичай. Можна зазначити, що Ісландія не отримала б повної незалежності, оскільки вона оголосила незалежність тільки після капітуляції Данії, а цього б не сталося без Другої світової війни. Італія також була б більшою, а Греція можливо залишилася б королівством, оскільки на неї ніхто не нападав. Також не можу не зазначити, що Молдова не отримала би незалежності через те, що Радянський Союз не забрав би у Румунії деякі території.

Добре, з Європою наче все, тому тепер перейдемо до Японії. Я думаю, що конфлікти між Японією та Китаєм тривали би, але Японія не рвалася би захопити пів Азії поспішаючи за Німеччиною. Америка, скоріш за все, була б ще багатшою, оскільки вона не постачала ресурси в Європу. Також, якщо Гітлер все ж вступив би в художню школу, а не помер в Першій світовій війні, то можливо він став би відомим своїми картинами, та ймовірно помер би звичайною смертю. Але він був би військово зобов'язаний. Крім того, можливо Британська Індія (а якщо точніше, то Індія, Пакистан, Бангладеш, М'янма, Шрі-Ланка, Непал і Бутан) не отримала б незалежності і далі лишалася б Британською колонією. 
Добре, думаю, що я підмітив достатньо змін у світі, які дійсно сильно відрізнялися б.


Даша: Одна година мого життя у бабусі 

Зараз я сиджу на стільці у бабусі, і біля мене гойдається на гамаку Сєня. Бабуся тільки що зварила картоплю, і пішла за квашеною капустою, яку ми збираємось з'їсти. 

Через п'ятнадцять хвилин я доїла неймовірно смачну картоплю з творогом і квашеною капустою, і пішла до великої кімнати, де сіла на той самий стілець, на якому я сиділа 25 хвилин тому, щоб написати есе. Сєня, яка прийшла зі мною в кімнату, сіла на ліжко і тупить у свій телефон. 

До мене доносяться звуки радіо з кухні, але я не можу розібрати, про що там йдеться. Чесно кажучи, мені нудно, тому я підійшла до бабусиної кішки Лізи, яка заснула клубочком між моєю ковдрою і Сєніною. Я обережно я погладжую її, бо ця кішечка має дуже своєрідний характер. Ліза - це маленька мила світло-руда кішечка з білими ніжками, як шкарпетки. Вона обурено відштовхнула мою руку, яка хотіла почухати її пузико, тому мені доведеться гладити тільки спинку. Оскільки Ліза не звертає на мене уваги, окрім того, що б'є мене своїм рудим хвостиком, я відповзаю подалі і просто лягаю на ліжко. Я кладу ноги на Сєню, яка одразу обурено повертається до мене і скидає мої ноги зі своєї спини. Вона каже щось напівзапитально і обурено:

- Даша!

Я одразу все записую і не знаю, що робити, адже пройшло тільки 40 хвилин! Ладно, залізу на гамак, мабуть. Сєня, побачивши, що я залажу на гамак, теж хоче покататися і тому лізе на свій. Однак, лежати на гамаку в джинсах не так зручно. Але як є, так є. Все, що я можу зробити, це перевернутися на бік, що я і зробила. 

Зараз на вулиці не сонячно і не хмарно, якось середньо. Через це дуже зручно споглядати велике старе дерево, яке росте прямо біля бабусиного балкону і вікна, в яке я зараз дивлюсь. Воно не дуже широке, але справляє враження великого, адже його гілки стирчать і здається, що дерево дуже велике. На жаль, на ньому багато омели, яка потроху висмоктує з нього воду і, скоріш за все, через це в нього є одна відламана велика гілка, від якої залишилося тільки маленький стирчок. Але на дереві ще достатньо гілок, на яких часто сидять старі ворони, каркаючи і кричачи. 

От і закінчилася одна година мого життя. Зараз 11:58, а почала я писати об 10:58. 

Всім пока, до понеділка!


Ян: Хімія в житті

Хоча хімія це наука, ми з нею стикаємося кожен день. Все, що нас оточує - це хімія. Навіть яєчня є хімією, оскільки руйнує білки. Або оцет у огірках - це кислота, яка вбиває бактерії. А от іржа на старій машині - це окислення заліза, що теж є хімією.

Навіть у природі використовується хімія. Деякі рослини-хижаки використовують сильно пахучі хімічні речовини, щоб привабити комах.

Ми бачимо дуже багато хімії кожен день, просто не завжди звертаємо на це увагу. Іноді навіть не розуміємо, що саме це є. Наприклад, у випадку з яєчнею: ми можемо думати, що це лише зміна агрегатного стану, але насправді це хімія. Хімія корисна не тільки в їжі, але й у побуті. Пральні порошки, зубна паста, ліки - ми відразу розуміємо, що це хімія через їх характерний запах.
Ми самі теж є хімією. Перетравлюючи їжу, ми використовуємо шлунковий сік, який також є кислотою. За допомогою кислоти складні речовини розкладаються на більш прості, які використовують наші клітини.

Також, іноді буває навіть абсурдна хімія. Наприклад, якщо ми з’єднаємо м’який метал, такий як натрій, з отруйним газом - хлором, то отримаємо звичайну не металічну і неотруйну сіль. Або коли змішуємо соду з оцтом, тобто порошок з рідиною, отримуємо вуглекислий газ.
Хімія — немовби магія, яку можна передбачити.

Хоча цей есей більш коротший ніж минулі, я дуже хочу зробити правильні висновки.
Хімія допомагає нам краще зрозуміти світ, у якому ми живемо, робить наше життя комфортнішим та цікавішим, дозволяючи передбачити реакції між кислотами та лугами. 

Дякую за увагу, і до нових зустрічей!

Немає коментарів:

Дописати коментар