Багато питань викликали жваві обговорення. Наприклад, момент про покарання. Виявилось, що покарання бувають дуже різні, чомусь діти спершу завжди говорять про шльопання чи ставлення в куток, але далеко не всі батьки таке практикують. То що, виходить немає покарань? Але ні - покарання це і коли кричать, або навпаки не розмовляють, і коли позбавляють чогось бажаного.
Попросила пригадати саме сильне покарання, яке діти пам'ятають в житті і за що воно було. Дивовижно, але лише одиниці змогли пригадати власний провтик, хоча саме покарання пам'ятали усі. У свідомості дітей причинно-наслідковий зв'язок від шкоди до покарання зовсім не вибудуваний. Тому сподіватись, що вони чогось навчаться у такий спосіб, схоже, марно :)
Друга хвиля пожвавлення обговорень була спричинена запитанням "А якщо вчителі кажуть те, що суперечить словам батьків?". Довелося доводити, що і вчителі люди, і батьки люди - і ті, і інші можуть помилятись, а окрім того, існують можуть існувати різні погляди на одне питання :)
"І як тоді правильно?" - розгубились діти. Так прийшло усвідомлення, що рано чи пізно таки доведеться думати самим :)
Валентина Мержиєвська
Немає коментарів:
Дописати коментар