19.11.18

Прикладки

Продовжуємо вивчати другорядні члени речення. На минулому уроці почали вивчати означення та прикладку, а сьогодні закріплювали ці знання старою улюбленою вправою – учні писали словниковий диктант зі складними прикладками у колі й виправляли помилки одні одних :) А я лише модерувала процес :)
Почали детальніше вивчати додатки. Для розминки перетворювали словосполучення “беркошколярі у листопаді” у речення з будь-яким додатком. А потім написали диктант з пропущеними додатками (за уривком з книжки “Мій дідусь був черешнею”) – їх я заздалегідь записала на дошці, і учні вже за контекстом самі підбирали. Так і з стилістичним чуттям повправлялись, і познайомились із різноманіттям додатків.
На другому уроці говорили про обставини. Шукали їх у сьогоднішньому диктанті й пробували визначати види обставин за значенням.
Насамкінець інтегрувала вивчення мистецтва в урок граматики :) В межах “Блакитої валізки” підлітки вивчають “Літери про мистецтво” – спецпроект PinchukArtCentre . Кожен всліпу вибирав собі по 2 слова з абетки і вводив їх у речення: одне як додаток, інше як обставина. Вийшло досить цікаво й часом несподівано – про сумних екскурсоводів, активізм, авангард і навіть апропріацію домашки :)
Марічка Горбач

Немає коментарів:

Дописати коментар