15.10.13

Якби в риби було хутро

Валентина Мержиєвська
2.10.13
Минулого року кілька занять з творчого мислення були присвячені асоціаціям, асоціативним ланцюжкам. Але ж тоді були не всі присутні, тому частково повторюємо. Спершу неодмінно домовляємось, хто як розуміє слово "асоціація". 
Поговорили про те, для чого зазвичай застосовують асоціації. Наприклад, для запам'ятовування назв, нових слів, вивчення іноземних мов. От, скажімо, знаючи слово wind (вітер), легко запам'ятати window (вікно) - місце, куди влітає вітер. 
А ще асоціації можна застосовувати для того, щоб перевести тему розмови на бажану тему. Для ілюстрації розказую анекдот.
"Прийшов студент складати іспит про тварин, а вивчив лише про бліх. Витягує білет і перше питання - блохи. Студент чітко відповідає:
- Блохи - це такі комахи, які вміють стрибати, смокчуть кров... - і розказує далі.
- Гаразд, - каже професор, - наступне питання.
А наступне питання - собаки.
Студент:
- Собаки, це такі тварини, що ходять на чотирьох лапах і в них є хутро. А в хутрі живуть блохи. А блохи - це такі комахи, які вміють стрибати...
- Ну нехай, - каже професор, - наступне питання.
Останнє питання - риби.
Студент:
- Риби - це такі тварини, які плавають у воді і вкриті лускою. А якби вони були вкриті хутром, то в хутрі могли б бути блохи. А блохи - це такі комахи..."
Словом, дуже корисний може бути навичок. Ось і спробували його потренувати. Писали асоціації до пропонованих слів, обговорювали чому до одного слова у кожного виникає своя асоціація, а іноді вони співпадають.
Наприкінці заняття в зошити записали асоціації до таких слів: синій, закривати, цифра, проспав, слимачок, крейда, щастя (асоціація до слова, наприклад, "щастя" частенько може розкрити, що людина вкладає в цю категорію). А наступного заняття, за тиждень, спробуємо відтворити ті слова, які були первинними до записаних асоціацій - перевіримо пам'ять.

9.10.13
Цікаво, що не кожний зміг відтворити слова за власною асоціацією, але за сукупністю асоціацій усіх учасників слово згадувалось легко.

В другій половині заняття я запропонувала домалювати малюнки. Кожний отримав аркушик із вісьмома такими заготовками і кожну домалював до завершеного образу:
Деякі малюнки повторювались у кількох дітей, але у кожного була якась своя особлива, неповторна картинка.

Немає коментарів:

Дописати коментар