Валентина Мержиєвська
Гралися з асоціативним мисленням
Спершу знову домовились, що ми розуміємо під словом «асоціація», і я запропонувала написати кожному асоціації зі словами: молоко, лід, крейда, малина, мовчати, легкий, твердий, замерзати, вечоріє, сміються, хворий, абрикос, навскоси, новини, бегемот, дірява, апостроф, книга.
Другокласники записували в зошиті, а Василько викрикував вголос. Іноді дуже смішно. Замерзати – холодно, хворий – погано, навскоси – падати, а зі словом «сміються» у Васі асоціюються «веселята» :)
Коли обговорювали асоціації один одного звертали увагу за якою ознакою виникла асоціація: наближеність в часі або просторі, схожість дії, протилежність, причинно-наслідковий зв’язок.
Далі за своїми асоціаціями відтворити початкові слова. З цього можна потім розвивати ейдетичне запам’ятовування ланцюжків.
Наступна вправа: скласти рядок асоціацій з 10 слів. Почали всі з одного слова «яйце», а прийшли – хто до чого. Дуже цікаво всі дивувались, коли чули, що кожний отримав в кінці ланцюжка. Потім зачитували ланцюжки і пояснювали як такі асоціації виникли.
Немає коментарів:
Дописати коментар