15.10.13

Дитина vs дорослий

На першому занятті з теревенів ми обговорили хто яку книгу зараз читає. На наступний раз попросила кожного обрати коротенький сюжет, який особливо сподобався або вразив, або збив з пантелику, щоб переповісти і обговорити.
А цього разу взялися до обговорення такого питання: що відрізняє дитину і дорослу людину. Почали із зовнішніх ознак - зріст, сила, волосся на ногах :) Далі Настя проговорила про обов'язки. Але це поняття одне з тих, що має варіації як у тлумаченні, так і в морально-етичному ставленні. Я, наприклад, вважаю, що людині ліпше дослухатись до своїх бажань, аніж робити щось з примусу, з обов'язку. Одну й ту саму дію можна робити з різним емоційним наповненням. Хтось ходить на роботу, бо мусить заробляти гроші, а хтось - натхненно займається улюбленою справою. Навіть професії можуть співпадати, а от продуктивність праці і емоційний стан відчутно відрізнятимуться.
Але свої думки я намагаюсь дітям не нав'язувати, а лише спонукаю задумуватись над тим, що вони промовляють. Світогляди можуть відрізнятись, головне, щоб людина наповнювала слова зрозумілим для неї змістом, а не лише повторювала закладені кимось установки.
Обговорюючи обов'язки, Юля згадала про те, що "людина має бути ввічливою". Але заняття добігало до завершення, тому цю тему лишили на обмірковування вдома. Наступного разу спробуємо розібратися, хто як розуміє вислів "ввічлива людина".

Для тих, хто нещодавно увімкнув наш канал :) нагадаю цілі заняття з теревенів:

  • Викладати свою думку стисло, але водночас достатньо повно;
  • Обґрунтовувати висловлені твердження;
  • Вислуховувати думку співбесідника;
  • Підтримувати обрану тему обговорення, не перескакуючи на недоречні відгалуження. За умови втікання думки, вміти згадати початкову тезу і продовжити її обговорення;
  • Вишукувати хибні твердження, у разі незгоди, спростовувати думку опонента, але не переходити на особистості;
  • Доводити міркування або обговорення до логічного завершення.

Немає коментарів:

Дописати коментар