25.11.15

Капіляри

Досліди робили про капіляри. Вирішили почати записувати досліди більш детально, а не лише замальовувати: тема, припущення, придаддя, хід досліду, висновки. 
Спершу взяли серветку, намалювали фломастером крапочки, занурили край серветки в воду і спостерігали як вода піднімається вгору, захоплюючи разом із собою фломастеровий колір.
Тоді взяли дві посудини, в одній з них фарбована вода, інша порожня. Взяли звичайну трубочку і з'єднали їх. Вода не перетікає. Хоча з досліду про сполучені посудини, діти згадали, що якщо з трубочки підсмоктати воду, а тоді опустити в порожню посудину, то вода потече. Але цього разу ми зробимо інакше - замінимо трубочку джгутиком з бинта. Треба трохи почекати. Рідина почне підніматись бинтиком і зрештою повністю перетече в нижню посудинку. Виходить капілярний насос.
І наостанок з'єднали два скельця: з одного боку впритул, а з іншого - вставивши сірничка. І занурили в воду. Там, де відстань між скельцями була завелика, вода не піднімалася вгору, а лише змочувала скельця. Але зі зменшенням відстані між скельцями, стовпчик води зростав. Чим тонший капіляр, тим вище піднімається в ньому рівень води.
Валентина Межиєвська

Немає коментарів:

Дописати коментар