Провели практичну симуляцію «Конвеєр».
І усвідомив, що, можливо, буде корисним поділитись з батьками економічними постулатами, які крок за кроком розбираємо з учнями.
Перш за все, про економіку доношу розуміння, що це наука про те ЯК МАЄ БУТИ, а не про те «як є».
Тобто економіка з тих предметів, де ми, люди, є учасниками вивчаємих процесів, та безпосередньо впливаємо на різні стани, результати, властивості. Тому і вивчення йде зсередини, а не споглядаючи «ззовні через мікроскоп» на те, що хтось колись описали та зобразили в схемах.
Кожен фундаментальний термін (напр: обмін, праця з природою, праця з ідеями, гроші, власність…) пропускаємо через свідомість, аби діти самі робили висновки – які економічні стани до чого ведуть, які є альтернативи, що заважає т.д.
Сьогодні, через практичну симуляцію, шукали відповіді:
• Чому виникають переваги від розподілу праці (за фахом людини, за операціями процесу)?;
• Як так, що навіть для себе вигідніше купувати собою ж створену річ на ринку, ніж зробити цю річ особисто для себе?;
• Навіщо в економіці стільки уваги: організації робочого простору, безперервності потоку, хронометражу виконання операцій, раціоналізаторству та інноваціям?
• Чому зайві запаси матеріалів (перезатарка) гірше ніж нестача матеріалів (простої)?
• Як впливають психологічні фактори на результативність, на стабільність, на перспективи?
• Чи можна маючи меншу кількість ресурсів та засобів виробництва – забезпечувати постійний приріст в результатах?
Олександр Колодій
Немає коментарів:
Дописати коментар