23.09.19

Ямб, хорей, дактиль та амфібрахій

Заняття почалось із пригадування вивченого раніше матеріалу: що таке фольклор, які фольклорні жанри існують, як класифікують народні пісні, з яких нагод їх співали, з якими звичаями і традиціями вони переплітались і т. д.
Зачепили також питання злиття язичницької та християнської традицій. Тоді спробували визначити характерні риси для всіх пісень, обговорили їх варіативність. Решту уроку я відвела на вивчення нового матеріалу – основ версифікації. Учні вчились визначати віршовий розмір вірша: записували 4 рядки народної пісні, ставили наголоси, креслили схемку і пробували знайти закономірність у повторюваності стоп, а тоді розпізнати, яка стопа перед ними: ямб, хорей, дактиль, амфібрахій чи анапест.
Домашнім завданням став аналіз будь-якої сучасної україномовної пісні, зокрема визначення особливостей її віршування.
Алла Костовська

Немає коментарів:

Дописати коментар