16.09.19

Черв’ячки vs Очні яблука

З особистого досвіду знаю, що перший день у школі після тривалого відпочинку не дуже продуктивний для вивчення нових тем, тому на першому уроці (спільному для української та світової літератури) я вирішила провести інтелектуальну гру.

Учні поділились на дві команди: «Черв’ячки» (Федько, Настя, Нікіта, Андрій, Ганіє) та «Очні яблука» (Юля, Іванка, Тома, Маша, Антон і Джері, але останній обіцяв не підказувати). Як можна здогадатися, назви вони вигадували самі.
У свій хід команда кидала кубик D6 і залежно від того, яка цифра випала, мала відповісти на питання з відповідного пронумерованого конверту. Запитання були досить різні, однак всі вони так чи інакше пов’язані з літературою, в тому числі (але не тільки) з текстами, які  ми читали на світовій літературі у 8 класі.

Конверти 1 і 6 передбачали 1 складніше питання, наприклад: «У середні віки виник своєрідний орден мандрівних школярів та студентів – вагантів, які блукали шляхами Європи у пошуках знань. Ваганти були вихідцями з різних країн, але їхні вірші були зрозумілі кожній освіченій людині того часу. Чому?»

У конверті 2 були бліц-питання, наприклад:
«1. Скільки фальшивих рублів купив Герасим Никодимович Калитка?
2. Куди не радять ходити Грицю у народній пісні?
3. Як написати слово РОБОТА п’ятьма літерами?»

У конверті 3 були карти з абстрактними зображеннями. Потрібно здогадатись, якому літературному жанру може відповідати та чи інша карта, аргументувати відповідь і назвати принаймні один твір, написаний у згаданому жанрі.

Завдання з конверту 4 передбачали використання відео/аудіо/зображення. Наприклад, я вмикала аудіозапис мелодії, відомої як гімн Європейського союзу, і потрібно було згадати, як називався літературний твір, що ліг в її основу, або хто був автором цього твору.

У конверті 5 знаходились картки з трьома словами чи фразами на кожній. Хтось один виходив і мусив пояснити їх своїй команді, не називаючи і не використовуючи спільнокореневі слова. Приклад картки: «1) Маленький принц;  2) Метафора;  3) Зима близько».
На кожне завдання відводилась 1 хвилина часу.  Якщо команда давала правильну відповідь – отримувала 1 бал, якщо (у випадку з конвертами 2 і 5) відповідала на 2 питання з 3, або вгадувала 2 слова з 3, то отримувала 0,5 бала. Якщо ж команда не змогла дати правильну відповідь, то шанс відповісти отримували суперники, однак максимальна оцінка за «чуже» запитання – 0,5 бала.

У підсумку: гра показала, що учні все ж таки не позабували все за літо (принаймні те, що справді вчили :) )
Алла Костовська

Немає коментарів:

Дописати коментар