Після цього нарешті перейшли до теми першої половини уроку - Китайське Середньовіччя, поезія Лі Бо і Ду Фу. Діти називали асоціації, пов'язані з Китаєм, ми трішки згадали про культурні особливості Китаю і перейшли до філософії даосизму та конфуціанства, спробували з'ясувати відмінні риси, а тоді перейшли безпосередньо до поетів Лі Бо і Ду Фу. Обговорили кілька найпримітніших біографічних деталей, тоді специфіку поетичної творчості (чому панівним родом літератури була саме лірика, які саме вірші цінувались найбільше, чому в багатьох такі довгі назви) і взялися аналізувати вірші, по одному від кожного поета. Загалом дітям добре вдалося визначити, про що саме йдеться у тому чи іншому вірші, і співвіднести із відповідним філософським вченням. А потім я читала їм поезію, а вони намагались вгадати, хто автор: Лі Бо чи Ду Фу, їм вдалося :)
Другу половину уроку я відвела під наступну тему (персько-таджицька література), але більшу частину часу ми з'ясовували особливості жанрів тогочасної поезії (бейти, рубаї, газелі й касиди) і які тогочасні автори якому жанру надавали перевагу. На завершення я прочитала кілька дотепних і не дуже пафосних рубаїв Омара Хайяма.
Алла Костовська
Немає коментарів:
Дописати коментар