24.09.18

Етика

Напередодні заняття, на конференції про підлітків йшлося про мозок, що префронтальна кора до 21 року ще не розвинена, а відповідає, серед іншого, за етику і відчуття прекрасного. Цікаво стало поговорити про це на теревенях.

Визначились, що етика - походить від грецького слова "звичай" і досліджує мораль, не маючи нічого спільного, окрім звучання, з французьким етикетом і етикеткою.

Мораль наші підлітки розуміють як:
  • совість, сенс вчитків
  • як спосіб донести усім важливу істину про виховання
  • стереотипи поведінки

За Кантом: "Мораль - це вчення не про те, як стати щасливим, а про те, як стати гідним щастя". Тож далі говоримо більше про гідність і людяність.
Цікаво, що підлітки може й погано усвідомлюють, коли самі роблять щось не так, але гарно відчувають цю неправильність у великому масштабі. Відчувають розвиток моралі: те, що ще 100-50 років тому було нормою, згодом підлягає осуду, а зрештою навіть стає законом. Як домашнє насилля, сегрегація чи браконьєрство.

Власне, зараз це відбувається щодо тролінгу в інтернеті - ось-ось приймуть закон про кібер-буллінг. Трохи поговорили про те, що в інтернеті вища агресивність спілкування, бо відсутня емпатія і є відчуття віддаленості, безкарності. Спробували поміркувати над тим, що втрачає той, кого пресують (самооцінка, цінні речі, фізичний стан), і що виграє той, хто принижує інших (підняття самооцінки, статус, відчуття влади, перенос на слабших власного приниження в іншій ситуації тощо).

Понайомились зі стратегією win-win (гра з ненульовою сумою) - не завжди хтось має втратити аби інший виграв, що можна шукати такий варіант, який всім буде вигідний.
Спробували прикинути варіанти як підняти власну самооцінку, заробити статус в спільноті і трохи про те, як реагувати на агресію в твій бік так, щоб не переносити її далі.
Валентина Мержиєвська

Немає коментарів:

Дописати коментар