Дуже цікаво з першачками розглядати світ в цілому. Коли ми вивали людину, ми не розглядали її у розрізі, а тільки те, що можна відчути зовні, вивчали людину цілою. І рослинки і тваринки ми переважно вивчаємо не досліджуючи зсередини, а розбираючись у взаємозв’язках між ними. Говоримо про екосистеми, харчові ланцюжки, екологію та інше.
Цього разу йшлося про були зуби. В першому клас це дуже актуальна тема, завжди на слуху, бо щотижня у когось щось хилитається і випадає :)
Цього разу йшлося про були зуби. В першому клас це дуже актуальна тема, завжди на слуху, бо щотижня у когось щось хилитається і випадає :)
Роздивляємось череп коня (травоїдного) і собаки (хижака). Звертаємо увагу не будову зубів. Дізнаємось про їхні різновиди і призначення, розрізняємо різці, ікла, кутні зуби.
А тоді за аналогією намагаємось роздивитись щелепи один одного і визначити, то людина - хижак чи травоїдний? Але першачкам бракує наочного матеріалу, зубів нема то через один, то через два. Довелося демонструвати власні :) Вирішили, що люди хижаки, бо добре помітні ікла.
А разом з тим роздивляємось будову очей. У травоїдних очі по боках - щоб відстежувати наближення ворогів, а у хижаків - дивляться вперед, щоб не випускати з погляду здобич. І за цією ознакою людина виявилась хижаком.
На останок говоримо про емаль зубів, фруктову кислоту, вплив решток їжі і травних ферментів, про зміну молочних зубів на постійні.
Робимо приблизний дослід. Занурюємо яйце в оцет і лишаємо на тиждень.
А разом з тим роздивляємось будову очей. У травоїдних очі по боках - щоб відстежувати наближення ворогів, а у хижаків - дивляться вперед, щоб не випускати з погляду здобич. І за цією ознакою людина виявилась хижаком.
На останок говоримо про емаль зубів, фруктову кислоту, вплив решток їжі і травних ферментів, про зміну молочних зубів на постійні.
Робимо приблизний дослід. Занурюємо яйце в оцет і лишаємо на тиждень.
Щоб побачити, що кислота робить з кальцієм.
Валентина Мержиєвська
Немає коментарів:
Дописати коментар