01.11.16

Слух

Починаємо блок занять про органи чуттів. Сьогодні тема "Слух". Спершу питаю: "А як ви дізнались, що вже заняття починається?". Кажуть: "Дзвоник почули" :)
Тоді робимо медитацію - закриваємо очі і намагаємось почути в приміщення якомога більше звуків. Коли чуємо новий - називаємо його, а ті, що вже названі намагаємось не повторювати.
Трошки поговорили про будову вуха, про барабанну перетинку, "молоточок" і "наковаленку". А тоді переходимо до дослідів.
Слухаємо звук, з яким голочка падає на парту, спершу просто сидячи, а тоді - притуливши вухо до парти. Порівнюємо звуки.
Говоримо про те, що звук по-різному передається в повітрі, в дереві, в металі. Про ковбоїв, які прислухаються до землі - чи скаче хтось навздогін або до рельси, щоб почути чи їде поїзд.
Далі слухаємо, як звук поширюється в нашому тілі. Спершу постукуємо пальцем по ліктю - нічого не чутно. А тоді притуляємо долоню до вуха і постукуємо - чутно звук, який поширюється у кістці.
Виготовляємо телефон - з мотузки і двох паперових стаканчиків. Коли мотузочка провисає, звук не передається, а якщо натягнути - чутно.
На завершення заняття - медитація на вулиці. Тут звуки зовсім інші.
Спочатку чутні самі гучні звуки, але чим довше прислухаєшся, тим тихші звуки можна почути. Головне навчитись самим звуки в цей час не продукувати, хоча це, звісно складно :)
Валентина Мержиєвська

Немає коментарів:

Дописати коментар