12.10.16

Таємна мова підручника

В цьому році із біології вже маємо контрольні, а це значить що свободи у викладанні стало набагато менше, ми обмежені програмою та строками. Але є крутий бонус – частину програми з 6-го класу ми пройшли в минулому році, тому зараз я лише буду нагадувати пройдений матеріал та заглиблюватись у нього.
Важливими завданнями цього року вбачаю, пов’язати предмет з життям, щоб діти знали назви та характеристики декілька десятків рослин, які їх оточують, знали біографії декількох вчених, причасних до ключових біологічних відкриттів.
В ході підготовки до уроків з’ясувалось що підручник написаний трохи дивною мовою, яка виявилась не тільки для мене незрозумілою, а і для дітей. Тому частина уроку – це є «переклад» підручника :) Коли я задаю дітям читати параграфи з підручника, обов'язковою умовою завдання є поставити питання до тексту, який вони прочитали, визначити що їм не зрозуміло.
Також ми займаємось тим, що замальовуємо рослини і мінерали, спостерігаємо за ними і в ході таких вправ у дітей виникають багато власних відкриттів. Знання здобуті таким шляхом - набагато цінніші, ніж те що розповіла би їм я. А ще на початку уроку ми малюємо різні форми восковими крейдочками – це дає можливість налаштуватися на спільний лад та згуртувати клас.
На минулому занятті ми почали по справжньому працювати – почалось вивчення будови клітини, з‘явилось багато термінів та наукових слів. У мене був страх, що дітям буде важко засвоїти стільки всього нового, але матеріал пішов «на ура». Це дуже надихає і підказує що діти готові до сприйнятті більш складних знань, термінів, понять.
Поліна Вікторова

Немає коментарів:

Дописати коментар