19.09.16

Перша математика

Впродовж перших навчальних тижнів першачків намагаємось виявити рівень підготовки кожного. Хтось вже вміє читати чи рахувати, а хтось тільки має навчитися. Але цікаво, що всі діти добре розуміють кількості, незалежно від того, чи знають якою позначкою ця кількість позначається. 
Спершу ми показували на пальцях різні кількості в межах десяти. Знаходити різні комбінації з пальців, щоб показати числа. Потім рахували кількості камінчиків.
Почали дізнаватись про «математичну мову». В цій мові для кількостей чогось є свої позначки – цифри. Замальовували кількість камінчиків, казали якою цифрою ця кількість позначається. Також дізнались, як математичною мовою буде слово «і» - плюс «+», і «буде» - дорівнює «=». 
«Два камінчики і ще один буде три камінчики» математичною мовою буде записано так «2 + 1 = 3».
Грали в гру «На моєму острові три ноги». Скільки «ніг» в умові, стільки точок опори має бути. Наприклад «чотири ноги» - руки й ноги, або нога, дві руки і голова – хто як викрутиться.
Познайомились з кутами. Пошукали кути в приміщенні, кути аркушів та інших предметів. Потім малювали на дошці різні фігури і рахували у них кути – і опуклі, і вгнуті. Кути – це ті місця, де крейда або олівчик під час малювання змінює напрям руху. Дізнались як називати багатокутники по кількості кутів: три-кутник, п’яти-кутник, восьми-кутник. Малювали зірочки, наприклад, з 4 промінчиками, вони мають 8 кутів, а 5-промінчикова зірка – це десятикутник.
Погрались з сірничками, повикладали різні багатокутники з різної кількості сірничків.
Валентина Мержиєвська

Немає коментарів:

Дописати коментар