Сьогодні останнє заняття на тему "Людина", підсумовуємо вивчене, дізнаємось, що лишилось в пам'яті після наших обговорень. Діти складали чи то тест, чи то квест.
Спершу попросила поділитись усіх (8 дітей) на 4 команди. В такому формулюванні це було складніше, ніж просто розбитись на пари :) за принципом найкращого порозуміння. Одразу об'єднались Тома з Юлею, Клим з Артуром, потім - Маша з Іванкою. Все. Прошу підняти руки тих, хто опинився без пари... Піднімають руки Діма і Федько. "Ну?... Не наштовхує ні на яке рішення?" :) А! - також об'єднались :)
1. Допомагаючи один одному виміряти: свій зріст,
«довжину» голови – від маківки до підборіддя. Тому зацікавило, чи можна збільшити цю відстань :)
довжину стегна, ступні,довжину плеча і передпліччя,
розмах рук
У скільки разів твій зріст більший за голову? Або скільки разів голова "вміщається" у тілі? У малих дітей голова становить приблизно чверть від повної довжини тіла. У дорослих - 1/7. У наших школяриків вийшло в середньому 1/6 з остачею (разом з тим ділення з остачею й повторили).
Що більше: розмах рук чи твій зріст? Що більше: ступня чи передпліччя? Виявилось, що майже однакові!
2. Тест на лівий-правий (не знаю, наскільки то дієвий тест, але цікаво було перевірити. Всі типажі вийшли різні. Черговий раз підкреслили, що кожна людина особлива, хоча й багато спільного)
- Склади руки в замок. Який палець опинився згори?
- Яким оком ти цілишся?
- Склади руки на грудях. Яка рука опинилась згори?
- Яка долоня згори, коли аплодуєш?
3. Чим заповнюються легені під час вдиху?
• вуглекислим газом
• гелієм
• киснем
• кров’ю
• повітрям
• ________________
4. Що є складовими крові людини?
• альвеоли
• еритроцити
• кровоцити
• лейкоцити
• лімфа
• плазма
• тромбоцити
• _________________
5. Пульс – це коливання стінок артерій у ритмі серця. Чим молодше людина, тим пульс частіший.
Пульс у спокійному стані:Новонароджені - 120…140 ударів/хв
Діти 8-9 років - 80…90 ударів/хв
Дорослі - 60…70 ударів/хв
Спортсмени - 35…60 ударів/хв
Визначте свій пульс:
а) у спокійному стані:
Кількість ударів за 15 секунд – ________________
Мій пульс у спокійному стані _________________ ударів/хв (множимо на 4 - на практиці, для корисної справи, застосовуємо знання математики :)
б) після навантаження:Кількість ударів за 15 секунд – ________________
Мій пульс після навантаження _________________ ударів/хв.
в) через 5 хвилин після навантаження:
Кількість ударів за 15 секунд – ________________
Мій пульс після навантаження _________________ ударів/хв
Пульс поступово повертається до звичної частоти у стані спокою.
6. Розташуйте ділянки травного тракту у порядку просування їжі:
• Глотка
• Дванадцятиперстна кишка
• Надгортанник
• Рот
• Стравохід
• Товстий кишківник
• Тонкий кишківник
• Шлунок
7. З’єднай непотрібні тілу речовини з відповідними «сміттєвозами»:
• Вуглекислий газ
• Зайва вода і солі
• Неперетравлені рештки
• Кал
• Видихуване повітря
• Сеча
8. Напиши своє ім’я у дзеркальному відображенні. Для цього притули аркуш зворотною до лоба і, дивлячись у дзеркало, напиши своє ім’я прямокутнику.
А з іншого - дослідження мозку. Треба було двічі перевернути в уяві зображення, відтворити віддзеркаленим, контролюючи все зором.
А також - підписали аркушики перед здачею :)
Спершу я думала, що деякі завдання виявляться заскладними. Але майже всі впорались. Навіть, якщо відповіді були не зовсім точними, діти могли пояснити хід думок - і це чудово.
По завершенні епохи ще чимало питань лишились нерозкритими. Дітей цікавив розвиток дитинчат під час вагітності, утворення пупка, групи крові та ще ціла купа питань. Щось будемо обговорювати в робочому порядку, щось можна дослідити самостійно, а загалом нас чекає наступна епоха про людину - за рік у БеркоШко ;)
Валентина Мержиєвська
Немає коментарів:
Дописати коментар