Валентина Мержиєвська
Діти надто захопились математичними операціями, коли бачать цифри в задачі, одразу хочуть множити, ділити, віднімати… Тому вирішуємо задачі без цифр. В загальному вигляді. Наприклад: тато-слон приніс слоненяткові чимало кавунів і мама-слониха також трохи принесла. Слоненя з’їло частину тих кавунів. Скільки кавунів залишилось?
Спершу було дуже неясно як це вирішувати. Найбільше обурювалась Маша: «Ми так ніколи не дізнаємось скільки!» Але зрештою їх вдалося вивести на приговорювання послідовності дій без обчислення.
Наприклад так: «Спершу треба дізнатись скільки кавунів принесли слоненяткові батьки разом. Для цього треба скласти разом татові і мамині кавуни. А потім від всіх кавунів відняти стільки, скільки з’їло слоненятко».
Потім одну задачу вирішували у звичайний спосіб, але кожний шукав різні варіанти. Деякі навіть складно було уявити. Задача така. На полиці стояло 30 книжок. Хлопчик тричі зняв з полички по 8 книжок. Питання. Скільки залишилось.
Іванка:
30-8=22
22-8=14
14-8=6
Ще варіант:
8+8+8=24
30-24=6
І з множенням:
8*3=24
30-24=6
Маша:
30-8=22-8=14-8=6
Далі так:
30-8-8-8=6
І зрештою також з множенням:
3*8=24
30-24=6
А Федько поїхав в Жмеринку через Крим:
30=3*10
10-8=2
3*2=6
Тобто він віднімав від кожного десятку по 8 і рахував залишок, а тоді склад до купи залишки з усіх десятів.
Потім записав ще кілька варіантів із додаванням і множенням.
Але ніхто не записав одним прикладом, ось так: 30-3*8=30-24=6. Хоча це й не вимагалось.
Немає коментарів:
Дописати коментар