21.02.13

Хлібороб і орел

Валентина Мержиєвська
Спершу задумка була зробити одне заняття, а вийшло геть інше. Ідея була послухати текст, виписуючи ключові (іноді в підручниках кажуть «опорні») слова, потім переказати за ними оповідь. Слова, діти, звісно виписували. Це було не складно, трохи схоже на вже відоме їм «згортання тексту», навіть легше. Але обговорення, власне, історії виявилось цікавішою.
Езопова байка "Хлібороб і орел".
Ось які висновки проговорили діти:

– Тварини вміють передбачати різні халепи. Обговорили поведінку тварин напередодні різних стихійних лих.

– Якщо ти робиш добро, то й до тебе повернеться добро. Це, звісно, не пряма залежність, але нехай. Маша Крижановська в цей момент заговорила про совість, про вчинки «по совісті». Я попросила її сказати, що вона розуміє під словом «совість»? Маша сказала, що в недільній школі їх вчать, що совість – це частинка Бога, яка є в людині і не дозволяє їй робити погані вчинки. Тоді я попросила пояснити як вона це розуміє, своїми словами, бо неможна простіше слово пояснювати більш складним. «Бог» значно ширше поняття ніж «совість», я вже не кажу про те, що кожний розуміє під цим словом щось своє. Питання із совістю зависло, ми лише домовились намагатись вживати ті слова, значення яких розуміємо і далі обговорення пішло жвавіше.

– Не завжди те, що здається поганим – погане. Згадали як обговорювали коли батьки сварять дітей. Вони їх сварять, бо люблять і хочуть вберегти від неприємностей, але діти, зазвичай, просто не можуть побачити ті наслідки, які вже помітні батькам. Як той хлібороб не бачив, що стіна впаде, а орел бачив.

Тому, ми вирішили пошукати таку стіну для кожного. Домашнє завдання таке: згадати таку ситуацію, яка тебе злить, дратує або засмучує. На наступному занятті будемо намагатись розібрати її причини і наслідки.

Немає коментарів:

Дописати коментар