12.10.12

Перше наближення до частин мови

Вчились розрізняти слова за призначенням. Фактично, частини мови, не називаючи їх.

1. Шукали в реченнях слова, якими позначають: а) імена, назви предметів або явищ (хто? що?); б) ознаки предметів (який? чий?); в) дії (що робить?). Розбивали речення (усно) на слова за цими трьома групами: Вже вечір (а) вечоріє (в), повстанське (б) серце (а) б’є (в), а лента (а) набої (а) поспішно подає (в).

2. Доповнювали речення (письмово) пропущеними словами за схемою: ознака-назва-дія. 

Маленькі горобці …

Старий … спить.

… дітки сміються.

3. Грали в гру – утворити з назви предмета ознаку іншого предмета. Наприклад: овочевий салат-салатова кофтинка-кофтинкова застібка-застібнутий рюкзак… Діти довго не могли включитись, намагались підбирати ще одну ознаку до того ж предмета. Наприклад: овочевий салат, смачний салат… салатова кофтинка, тепла кофтинка. Але потім зрозуміли, почало виходити, але треба обов’язково повторити ще.

4. Грали в гру - створити розповідь загинаючи аркуша, по черзі дописуючи слова, які відповідають на питання: Який? Хто? Що робить? Де? І хто? Який? Що робить? Коли?

Немає коментарів:

Дописати коментар