Вони всі вже досить гарно орієнтуються
як можна відповісти на питання "що більше/довше?" (якісне порівняння).
Всі одразу шукають з чим можна порівняти і порівнюють (або між собою). Хочеться поставити їх в такі умови, щоб в них виникла
потреба "винайти" лінійку.
Лінійка, це засіб:
а) швидкого кількісного виміру довжини
якоюсь маленькою мірою;
б) проведення/рівних ліній довжини
заданої певною кількістю маленьких мір.
Дано:
В одному кінці кімнати лежить:
1 - прямокутний шматок фанери і
2 - картонка з намальованим паровозиком
(з відрізків прямих і круглими колесами).
В іншому кінці кімнати – "холсти".
Завдання:
Намалювати на холстах ту фанеру і
паровозика, щоб на малюнку вони були такого ж самого розміру як і реальні (треба
щоб малюнок відрізнявся від предмету не більше ніж на товщину пальця вчителя :)
)
Обмеження:
а) не можна забирати "предмети"
і холсти зі своїх кутків кімнати.
б) можна користуватись лише тим, що
лежить на спеціальній парті, а там було: олівці, ручки, палички для рахування, коробок
сірників, і декілька аркушів паперу (за розміром менші за фанерку).
Було дуже радісне заняття. :)
Спочатку була
фанерка, вони одразу схопили рахувальні палички і побігли їх викладати. Викладали
якось посередині, кривенько, після мого запитання, а чи можна якось рівніше – одразу
здогадалися викладати вздовж сторін (доречі треба було їм нагадати значення слова
"вздовж"). Проміряли довжину і ширину, і побігли малювати. Малювали знову викладаючи таку саму кількість паличок,
а потім проводячи вздовж викладених лінію.
Виклали лише дві сторони – і лише вони вийшли досить рівними, інші дві Федько провів
"на око", помилившись і з прямокутністю, і з довжиною. Я намагався привернути
їхню увагу до цього "помилились забагато, а чи можна щось придумати щоб проводити рівніші лінії?".
Потім був паровозик (як приклад фігури
з великою кількістю відрізків-розмірів).
Машка намагалася
його змалювати, на меншому шматочку аркуша, в неї вийшло схоже, але кривенько, і
вона як завжди спробувала засмутитись.
Вони всі разом
обклали паровозик паличками, а потім коли пішли малювати виявилось, що треба пам'ятати розміри. Федько почав
бігати через кімнату підглядаючи кожен розмір, а потім перемальовуючи... На моє запитання до всіх "дивіться, як багато
часу це займає – ви спочатку довго викладали,
а тепер от треба довго бігати, а чи можна якось так зробити щоб лише один раз прибігти?"
– Федько радісно, у повному захваті відповів "А мені подобається бігати!"
і побіг за наступним розміром :) Мої намагання привернути дівчат "Федькові
на допомогу, щоб він поменше бігав",
Іванка з Машкою спочатку здогадалися "треба записати, щоб не забувати",
а потім спокійно так, філософськи, по-дівчачому "та нехай побігає" :)
:) :)
Я виявився зовсім неготовий до "такого"
:) і як такий настрій можна переправити у "потрібне" русло, то ми ще деякий
час пообговорювали те що відбувається, і домалювали паровозика.
Батькам "заборонив" вдома
згадувати лінійку, та відповідати на прямі запитання щодо (властивостей) вимірів
(ховати звичайно не має потреби, якщо знайдуть і самі згадають – це теж буде гарно).
Сашко Петров
Немає коментарів:
Дописати коментар