31.01.18

Дихальна, кровоносна, видільна

Розглянули три взаємопов'язаних системи - дихальну, кровоносну і видільну. Дізналися, яку функцію виконує в організмі кисень (поки що поверхнево торкнулися окисного фосфорилювання). Замалювали органи відповідних систем. Згадали еволюцію кожного з них від дифузії у кишковопорожнинних і червів до появи високоспеціалізованих тканин і органів у хордових. Щодо дихання пригадали трахеї комах, зябра раків, молюсків і риб, мішкоподібні легені амфібій, повітроносні мішки птахів; щодо кровоносної системи - "чотири серця" кільчастого черв'яка, двокамерне серце риби, трикамерні серця амфібій і рептилій;
щодо видільної - протонефридії і метанефридії червів, зелені залози раків, мальпігієві судини павуків. Подивилися мультфільм англійською мовою про захоплюючу подорож дихальними шляхами молекули кисню верхи на еритроциті. Трохи відстаємо від другокласників по птахах і гризунах, але найближчим часом наздоженемо!
Катерина Василенко

Немає коментарів:

Дописати коментар