31.10.16

Абстрактні поняття у математиці

Найбільш абстрактними і складними поняттями в математиці 1 класу є назви "сума", "різниця" та інші "зменшувані", "від'ємники" й "доданки". Там, де дитина легко можа знайти "на скільки 13 більше за 8", знайти "різницю чисел 13 і 8" - збиває з пантелику.
Пробуємо пройти це через асоціативний ланцюжок:
"Суму" - складаємо в сумочку, "різницю" - ріжемо.
Спершу на малюнку, а тоді й в реальності, щоб пережити цей досвід тілом. Кожний отримує паперову стрічечку, розділену на клітинки (бувають такі аркуші для фліпчартів, в клітинку).
Наприклад, стрічечка складається з 25 клітинок. Шукаємо "різницю" числа 25 і 3 - відрізаємо ножицями 3 клітинки, рахуємо залишок. В зошиті конспектуємо дії "математичною мовою".
Далі шукаємо різницю 22 і, наприклад, 4. Тоді 18 і свого віку (так відповіді виходять різні). Тоді питаю, а скільки треба відняти-відрізати, щоб залишилось 10? Відрізаємо, записуємо.
І так поки від стрічечки нічого не лишилось :)
Решту завдань робимо з роздруківок, розроблених в БеркоШко.
Валентина Мержиєвська

Немає коментарів:

Дописати коментар