25.01.13

Як приборкати пиріжок

Валентина Мержиєвська
1. Випікання пиріжка. Федько і Маша спекли яблучний пиріжок. Повністю все робили самі: чистили й різали яблука, вчились розбивати яйця, відміряли склянками цукор, молоко, змішували тісто міксером, мастили формочку. Пиріжок вдався на славу.

2. Поки пиріг сидів у духовці, написали невеличкий диктант про сьогоднішній ранок і пиріжок. З великою кількістю «а» і «але» та «не» з дієсловами. Маша інтуїтивно пише орфографічно грамотно, але про коми зовсім забула. А Федько навпаки, про коми і роздільне «не» пам’ятає, але частенько перекручує літери, наприклад «періжок», «ниський».

3. На математиці я спершу думала зробити звичайне вирішення задач і прикладів, але потім неочікувано захотілось поговорити про процеси. І ми почали описувати процес приготування пиріжка. Спершу діти на окремих аркушиках писали ті дії, які вони робили. Написали те, що згадалося. Федько навіть бігав на місце подій згадувати, читати написи на баночках «ванілін», «кориця». Тоді я попросила їх розкласти в порядку що за чим робили. Два паралельних процеси вони виділили одразу: приготування тіста і начинки. Потім додалася ще підготовка форми і духовки. Маша дуже виразно помітила, що «це можна робити одночасно!». Оглянувши весь процес помітили, що не всі дії згадали, наприклад, яблука мили і різали, а про чищення яблук забули, тому дописали пропущені ланки. Підказала дітям про перевіряння умови «Чи потрібно додати в тісто ще щось?» і вихід на «так» і «ні». Понаклеювали на велике тло. З їхніми підказками, я сполучила отримані дії стрілочками. Виникли деякі проблеми з циклами, наприклад коли однакову дію потрібно повторити кілька разів після різних кроків. На схемі процесу я записала так, як пропонували діти, але Сьо слушно казав, що то має бути як підпрограма. Якщо придумати, як це пояснити дітям, треба вдосконалити.

Наприкінці дня Федько, Маша і Василько сіли грати у «Веселу ферму». Спершу все було «чінно і благародно». Застелили зелене сукно, розклали картки. Зіграли кілька кіл і тут почались негаразди. То Маша почала просити не дві дії за хід, а три. То Василько картки перекидав. Словом, не дограли. Натомість пішли дивитись мультик про «Пітера Пена».

Немає коментарів:

Дописати коментар