15.02.13

14-15 лютого

Олеся Мамчич
Знову тренували зв’язок слів у реченні, розподіливши ролі між собою: хтось був "підметом", хтось - "присудком", хтось - "ознакою" чи "обставиною". Ролі були трохи костюмовані, що дітям, здається, подобалося найбільше. Потім кожен на своєму місці відповідав на питання, задане сусідом (наприклад, підмет називає якийсь іменник, "лінійка" - і кидає м’ячик "присудку", запитуючи "лінійка що робить?"-  присудок відповідає і далі переадресовує м’ячик "обставині". У результаті утворюється кумедне речення - а діти відтреновують, що підмет найперше спілкується з присудком, що лише підмет може запитати ознаку тощо.

Писали диктантом вірш-нісенітницю Надії Кир’ян, потім встановлювали зв’язок між словами в реченні за змістом і граматичний (не називаючи термінів).

Редагували суцільний текст без крапок, ком і великих літер, розбиваючи його на речення. Справилися непогано. Маша замість очікуваного розбиття на кілька простих речень - зробила одне довге безсполучникове, правильно поставивши всі коми.

Малювали "спільнокореневе дерево" на корінь -чит-.

Писали диктант зі словами, що містять префікси -роз, -без, діти помітили, що скрізь буква З. 

Читали описи картин на предмет наявних помилок граматичних чи стилістичних. Взагалі, діти залюбки читають усе, що понаписували самі вдома, навіть якщо у цьому нема особливої потреби.

Найбільше мені сподобалося, як вони викрутилися із завданням, коли з низки довільних слів треба було зробити зв’язний текст. Федько пішов шляхом найменшого спротиву, поділивши слова на кілька не пов’язаних між собою речень. У Іванки вже вийшов суцільний текст, але найкраще вдалося справитися Машці: її історія про оленя була найдовшою і найкумеднішою.

Потім ми придумали 6 слів і пов’язували їх у речення - кожен своє. Дітей це завдання настільки надихнуло, що я не могла їх зупинити і йти далі, особливо тішився Федько. Варто сказати, що на цьому тижні з Федьком було складно справитися, він затихав хіба тоді, коли роздавали всім персональні завдання, які слід робити письмово.

Ще ми повторювали схеми слів, і діти геть плутаються у визначенні кількості букв і звуків у слові. Тому ДОМАШКА цього разу буде розібрати у вигляді транскрипції слова, зазначивши кількість букв і звуків, а також наголоси. Приклад: сім"я - 4 б., 5 зв. (С'ІМЙА).

ДОМАШКА
1.Розібрати слова: лялька, єнот, в’юн, подяка, дзвін, життя, льон, любов, Юрій, Єва, зілля, джміль, знання, під’їзд.
2. у текстах на листочку, де надруковані прислів’я-нісенітниці, одним кольором підкреслити всі іменники, іншим - дієслова.

Немає коментарів:

Дописати коментар