Впродовж двох тижнів вирішуємо на заняттях завдання зі
збірки контрольних робіт у загальноосвітній школі. Щоб діти пригадали, що
означають формулювання «знайди значення виразу», «обчисли» і таке інше. Майже
щоразу вони перепитують: «Це що, треба просто порахувати?» :)
Перший раз, коли я дала їм контрольну із традиційним обмеженням
в часі – 45 хв, мало хто встиг її зробити. І не тому, що завдання були складні,
я точно знаю, що вони можуть вирішити і значно складніші. Але всі трохи впали в
ступор. Когось лякала необхідність пришвидшитись, когось дуже тягнуло
обговорювати завдання і несила було мовчати, хтось просто завтикав, дивлячись у
простір.
Ну нічого, щось придумаємо.
Вдома всі робили роботу над помилками і дуже дивувались
наступного заняття, що завдання-то були прості «Не розумію, чому я їх не зробив
тоді…»
Тож наступного разу, щоб знову уникнути підвисань, додаємо
динаміки у процес. Так само записую завдання на дошці. Можна, звісно, видавати
кожному роздруківки із завданнями, але переписування з дошки тренує уважність
до кожного символу.
Але тепер після кожного виконаного завдання можна підбігти
до мене, перевірити правильність рішення, якщо отримуєш Å - берешся до наступного завдання,
якщо знаходимо помилку – одразу її виправляємо. Також, приємний бонус, за
необхідності можна отримати підказку.
Справа пішла жвавіше, всі радісно бігали туди-сюди із
зошитами і встигли виконати доволі багато завдань.
Тома зробила найбільше, їй головне сісти поближче до дошки,
тоді вона дуже швидко працює. У Томи я вже не раз помічала оту специфічну
радість від знайденого рішення задачі. Саме це почуття дозволяє любити
математику.
А Діма мене вражає оформленням, я навіть почала показувати
всім беркошколярикам зошити один одного, щоб вони мали змогу порівняти і
відчути, що гарно писати таки реально. Останню домашку від навіть зробив з
хронометражем – скільки хвилин у нього пішло на виконання кожного завдання.
Клим часто знаходить незвичні рішення у задачах. І вже сам
помічає, коли пропускає зайві рядочки. Ще не встигає подумати наперед, але вже
може схаменутися в процесі. Ще трішки – зможе керувати цим :)
Федько системно вилазить на поля. На початку рядка забагато
відступає і тому рядок у нього швидко закінчується. Гарна метафора невідчуття
меж. Почерк таки відображає характер людини.
Варя добре рахує, але не завжди записує хід думок в зошит, а
приклад з самотньою відповіддю перевіряти не цікаво, тому щоразу прошу
деталізувати рішення.
Іванка також працює дуже швидко і вирішує доволі складні
завдання. І саме це її часом підводить. Вона дуже швидко рахує, але не завжди
відстежує зміну знаку чи розрядність чисел. Тому доводиться перераховувати по
кілька разів.
У Макса зі звичайної школи лишилась напрацьована обрядовість
запису завдань. Він чемно пише слово «Задача» і «Приклади» на початку завдання.
Коли отримує великий шмат завдання, наприклад, цілу контрольну роботу –
зазвичай зависає, поринає у свої думки, але оці швидкі завдання по парі
прикладів вирішував дуже весело. Часом тільки, побачивши цифри, одразу починає
з ними щось робити: додавати, віднімати, множити, не розібравшись, яку саме дію
потрібно застосувати і чому. Але це скоро минеться.
Машці найскладніше працювати на швидкість. Вона любить без
поспіху намалювати малюночок до задачі, з високою деталізацією зображення. Потихеньку
записувати приклади. Коли натикається на непідйомне завдання – дуже засмучується,
зате коли з чимось впорається – радіє. Їй також до вподоби розбивання
контрольної на окремі етапи. Успіх виконання одного завдання дає натхнення
братись за наступне.
Юля має свій погляд на рішення і запис задач. Деякі формати
записів були не дуже вдалими, ми їх скоригували, але зазвичай я не нав’язую
свого варіанту – хочеться умову задачі писати не скороченою, а більш повно –
нехай. Юліна математика дуже нерівномірна, вона може вирішити складну задачу,
але зависнути на простій. І що саме на це впливає, я поки не відстежила.
Ну ось. Ми домовились попрацювати з контрольними завданнями
ще пару тижнів, звертаючи увагу на оформлення, щоб трохи підготуватись до
атестації. Але відчуваю, що все-таки розбавлятиму контрольні якимись
цікавинками – геометрією чи іграми :)
Валентина Мержиєвська
Немає коментарів:
Дописати коментар