Валентина Мержиєвська
Не вдаючись в граматичні нюанси запропонувала дітям написати слова, що починаються на:Пере- При- За-
Саме вигадування слів вже весела справа: замислено дивляться у стелю, потім радісно вигукують «О!», записують і регочуться. Зачитали по черзі, виявилось багато іменників, але були й дієслова. Тоді я виписала кілька дієслів на дошці – споріднені, але з різними приставками, наприклад:
Перестрибнув Пристрибнув Застрибнув
Перенести Принести Занести
Перекривати Прикривати Закривати
І попросила уважно подивитися, що в цих словах спільного або чим вони відрізняються. Доволі швидко виявили подібність: в першому стовпчику дія відбувається наче через щось, в другому – наближує одне до одного, а в третьому – потрапляє всередину. Якось так.
Далі досліджуємо суфікси. Прошу придумати слова, які закінчуються на:
-чок -ище
Тут навіть не довелось натякати на спільні риси, вже під час вигадування слів діти помітили, що в першому стовпчику усе маленьке, а в другому – дуже велике:
Каблучок Каблучище
Чувачок Чувачище
Ставочок Ставище
Наприкінці поговорили про те, що частинка, додана до слова, може зовсім змінити його значення: гарний – негарний, шкодити – знешкодити.
Немає коментарів:
Дописати коментар