24.03.15

khanacademy vc googlemaps

Хочу розповісти, як відбувалося перше групове самоосвітнє заняття в БеркоШко.
Мені треба було якось зареєструвати дев’ятьох учнів. Я подумав, що на це буде треба ціле заняття: 5 хвилин на реєстрацію 9 людей — 45 хвилин + трошки показати що там робити на сайті. Тому я взяв другий комп, увімкнув його на сторінці реєстрації та дав спробувати дітям реєструватися самотужки. Спершу все йшло досить повільно, але варто було кільком учням набути успішного досвіду реєстрації, як вони стали допомагати решті абсолютно без мого втручання, що суттєво прискорило процес.
Також швидко виявилося, що реєструватися з двох компів одночасно у той спосіб, який я обрав, неможливо, тож на одному з комп’ютерів я відкрив google maps і запропонував дізнатися відстань від Ворзеля до Газопровідної. Ідея була дізнатися швидкість, з якою я рухався велосипедом, а потм — оцінити час, який я їхатиму на Лівобережну. Тут я зробив невеличку помилку: треба було спиратися не на свій досвід, а на їхній. Я почав був запитувати, хто де був останнім часом, але було вже пізно: знайшовши дві відстані, які я спочатку запитав, група, що сиділа біля компа з гугл-мапами перейшла в режим панорамних фотографій та стала мандрувати вулицею Газопровідною. Відчуваючи, що, якщо їх жорстко відірвати від цього заняття, то це буде великий облом, я запропонував цим геодослідникам пограти в гру:
Там ти опиняєшся у випадковій точці на Землі, а тобі слід відгадати — де саме, роззираючись і мандруючи довкола. Звісно, це вже не математика, але принаймні не рандомне гаяння часу.
У цей час за компом з khanacademy майже нікого не лишилося: усі якось позареєстровувалися. Тож я відкрив на сайті арифметику і скликав частину колег по вільній освіті назад до khanakademy. Як свідчить статистика сайту, протягом наступних 30 хвилин було зроблено 33 спроби розв’язати завдання, з яких 4 були розв’язані без підказок (там є опція отримати підказку). Задачки були на все підряд підряд в межах математики, тож це нормально. Певну проблему становила англійська мова, тож я показав, як за потреби копіювати текст у google translate. Утім задачки на обчислення прикладів або на "яка частина круга зафарбована в червоний колір" і так не викликали проблем.
Тим часом ми з Томою, Юлею і Машою, які були зацікавлені у розв’язуванні "нормальних" задач розібрали таки, як робити задачку про мої велосипедні подорожі. Правда швидкість ми записували з Юліної поради в метрах на хвилину, щоб уникати надто адських десяткових дробів. Тож практична користь від розв’язку лишилася не відчутою. Крім того нам заважали несамовиті зойки любителів і любительок орієнтування на віртуальній місцевості (треба було їх одразу на 1 поверх відправити).
Cклад груп динамічно змінювався залежно від того, звідки були гучніші вигуки/де був відкритіший доступ до компа; загалом виходило 3-4 біля khanacademy та 5-6 біля google maps.
Раніше я думав, що Sugata Mitra усе ідеалізує, коли говорить, про те, що діти можуть самостійно навчатися, але сьогодні переконався, що таки можуть.
Сашко Лихенко

Немає коментарів:

Дописати коментар