16.09.14

Приблизно і точно

15.09.14
Потроху почали згадувати рахування.
Пишу на дошці в рядок, а рахувати – в стовпчик, щоб згадали запис розрядів під розрядами:
1) 338 + 447
2) 762 – 396 
3) 94 ´ 8
4) 138 : 3
5) 91 : 5
6) 6 тортів розділити на 48 гостей
Спершу всі пробують вирішити самостійно, потім разом вирішуємо на дошці. В кого відповіді збігаються, то й ставить собі «+» за виконане завдання.
По ходу повторили ознаки подільності чисел, ділення з остачею і частини від числа.

За цими прикладами пройшла більша частина заняття. Тому далі лише поговорили про позначення фігур в геометрії великими латинськими літерами. Я намалювала на дошці неправильний багатокутник з купою діагоналей. Ми назвали вершини і познаходили окремі фігури за їхніми «іменами»: «трикутник BCD», «чотирикутник HBDE» тощо. Зрозуміли, що це значно зручніше, ніж пояснювати словами «отакий трикутник, який наче плаский і перевернутий, але не цей, а праворуч, так, і ще трохи нижче. Ось!»
На півсторінки намалювали 7 точок на довільній відстані одна від одної. Для будь-яких трьох пар точок намагались визначити на око відстань між ними. Потім перевіряли лінійкою. Здається, тільки в Юлі розбіжність один раз була менше 1 см. Будемо тренувати окомір :)

16.09.14
Знову починаємо заняття з летучки:
1) 4372 + 607
2) 1216 – 920
3) 127 ´ 6
4) 4020 : 3
5) 679 : 7
6) 12 тортів розділити на 90 гостей

Тільки цього разу перш ніж рахувати в стовпчик, намагаємось приблизно визначити результат. Наприклад, 4372 – це трохи менше за 4 з половиною тисячі, а 607 – це трохи більше за півтисячі. Тобто 4 з половиною і ще півтисячі – буде щось близько 5 тисяч. І коли відповідь порахована, співставляємо 4979 – справді майже 5000. А скільки бракує? Лише 21.
Іноді, починаючи визначати приблизно, вдається усно порахувати точно. Так, якщо треба 4020 розділити на 3 купки. Спершу можна покласти на 1000. Лишиться 1020. Тоді з тисячі взяти по 300 і покласти в кожну купку. Лишиться 100 і ще 20. А 120 можна розділити на 3 – це буде 40. Тобто в кожній купці буде 1000, і ще 300, і 40, а разом – 1340.
До відомих вже ознак подільності на 2, 3, 5, 9 і 10 додалась ще одна. Число ділиться на 4 націло, якщо дві його останні цифри діляться на 4 націло.
Заради експерименту ділимо якесь довжелезне число на 4 (останні дві цифри …16). Я пишу на дошці, діти підказують. І коли зрештою остача лишається «0» - лунають оплески :)
Валентина Мержиєвська

Немає коментарів:

Дописати коментар