29.05.14

Квест в музеї

Перший із завершальних квестів - у природничому музеї. Спершу згадуємо правила поведінки в музеї і домовляємось про умови квесту.
І починаємо:

* * *
1. Дивлюся і бачу об’ємну картинку,
Це Київ, де мало високих будинків,
Де мостом Патона проходить трамвайчик.
Проходьте і ви і там зачекайте.

2. Буває, що с космосу падають брили
То метеори чи метеорити.
Хтось від захоплення рот відкриває,
Хтось галасує й подалі тікає,
Хтось в цьому божії знаки шукає,
А ще хтось досліджує і вивчає.
В нас метеоритів також знайшли різних.
То більше яких, кам’яних чи залізних?
(Карта падіння метеоритів)

3. Дивлюся і бачу в куточку при вході
Із самоцвітів Уралу є столик.
Як ковдра із клаптиків різних тканини.
Цікаво, чи рівно їх розподілили?
Скільки є плиточок в кожнім рядочку?
Чи можна розкласти їх порівну точно?

4. Кристали бувають звичайні й чарівні,
У кожного з них грані є рівні,
То схожі на ромбик, то на пірамідку.
Бувають як призмочка або циліндрик.
А є мінерал, якого всі знають,
Кристал його кубиками виростає.
(Сіль)

5. Щоб слідчому зняти відбитки чобіт
Щоб скульптору вилити статуї вид
Щоб стоматолог зробив штучні зуби,
Бабуся в селі щоб підправила грубу.
Який мінерал на всі справи оці
Два місяці хлопчик носив на руці?
(Гіпс)

6. Це родич простого піску у відерці,
Це родич і скла у вікні і люстерку.
Це родич кресала і древніх ножів.
Він людям прикрасою в домі служив.
Із нього робили і люстри, і вази,
І келихи й різні жіночі прикраси.
Його називали взірцем чистоти.
Кристали його розшукайте і ви.
(Гірський кришталь)

7. Є мінерали як прозора вода:
Топаз, діамант, кришталь і слюда.
А є кольорові, яскраві такі
Неначе в веселки взяли кольори.
Давайте знайдемо жовті і сині,
Щоб скласти із них прапор країни.
(Блакитні: агат, азурит, вівіанит, бірюза. Жовті: сірка, опал, яшма, реальгар)
Якщо взяти фарбу блакитну чи синю,
І жовту яскраву, як стигла цитрина,
Змішати їх разом і вийде… зелений
Які мінерали такі є в музеї?
(Куприт, малахіт)

8. Цей камінь буває небесних відтінків,
Бузкових, рожевих, нечасто блакитних.
Якщо фіолетовий камінь нагріти,
Від жару він може увесь пожовтіти.
Як виноградинки зібрані в грона,
Так в друзи збирає кристали природа.
Друзи бузкових кристалів, друзі,
Знайдіть поблизу, не чекайте в напрузі.
(Аметист)

9. Знайдіть у приміщенні два камінці
Вони не під склом, а на видноті.
Один з них поменший, тепліший на дотик,
А другий побільший і прохолодний.
Вони дуже різні, і тільки одна
В них є спільна літера голосна.
(Опал і кварц)

10. Його добувають у кар’єрах великих,
І ріжуть на рівні охайненькі плити.
Якими вкладають бордюри і сходи,
Метро облицьовують і переходи.
Обрізки кришать на дрібні камінці,
Які ти не раз тримав в кулаці.
Їх насипають у ями  і шпарки
Перш ніж покласти шари асфальту.
Він сірий і чорний, червоний, рудий
Чи зможете ви його віднайти?
(Граніт)

11. Є дві тварини одної родини,
В яких добрий зір для нічної години.
І більший, і менший із них – хижаки.
Один любить мишку підстерегти,
Не зглянешся, вже на дерева поліз.
А інший полює на оленів, кіз.
Смугастий мисливець. У нього в очах
Виблискує жовто-коричневий жах.
Дивлячись в очі цих хижаків 
Придумали назви для камінців.
(Тигрове і котяче око)

12. У Rock-paper-scissors коли діти грають,
То камінь папір лиш перемагає.
Але у природі все трохи не так.
Вода камінь точить і вітер. Отак.
Знайдіть каміння облизане вітром, 
Й пісок із різних пустель на світі,
І гальку із моря. І треба знайти
Хто ще може камінь перемогти.
(Льодовик)

13. Дивлюся і бачу дивну тваринку,
Мені вона схожа скоріш на рослинку,
Живе під водою, на дотик тверда.
Вона не одна там, їх ціла орда.
Місця, де багато тваринок таких,
Тому й називають кораловий риф.
Коли помирають, з них роблять намисто,
Дівчата коралі люблять носити.
(Корали)

14. В печерах у казках дракони живуть,
Пірати у них скарби бережуть.
А ще є печери неначе зубасті,
В печері неначе в чудовиська в пащі.
Зі стелі униз висять сталактити,
Назустріч з підлоги ростуть сталагміти.
А все через те, що краплинки води,
Крізь товщу землі просочились сюди.
Не тільки в печерах є сталактити,
Взимку їх можна усюди зустріти,
Коли із дашків починають звисати,
Їх можна зламати собі й облизати.

15. Коли відкривали материки,
Торгові шукали і водні шляхи.
Прийшов час рушати на далеко південь
До Антарктиди, тюленів й пінгвінів. 
Амундсен першим на полюс сходив.
Скотт хоч не встигнув, та дуже хотів.
Зараз там станції є антарктичні, 
Там науковці живуть для досліджень.

16. Дивлюся і бачу відбитки й сліди
Давніх тваринок і давніх рослин.
І ви роздивіться, а потім знайдіть
Найбільшу з них мушлю, де жив амоніт.

17. Дивлюся і бачу – прадавні ліси,
Болота, де папороті поросли.
Натисніть на кнопку і слухайте пильно,
Дізнайтеся як утворилось вугілля.
(Розкласти в порядку утворення: папороть, торф, буре вугілля, кам’яне вугілля, антрацит, графіт, алмаз)
18. Дивлюся і бачу мамонтенятко.
Історію може воно нагадати.
Люди прадавні на них полювали,
М’ясо всім плем’ям потроху з’їдали,
З шкіри робили одяг і постіль,
З жил – тетиву, так роблять і досі.
А із кісток складали хатки.
Ходімо, одну таку можем знайти.
Натисніть на кнопку і слухайте пильно,
Дізнайтеся як хатинку зробили.

На цьому пригода закінчилась поки.
Продовження буде наступного року :)
Квест у музеї

Валентина Мержиєвська
photos by Оля Кокошко

Немає коментарів:

Дописати коментар