18.04.14

Глиняні таблички

На майструванні протягом епохи «Цікавості» («Старого Заповіту») працювали з глиною: 
- вчилися робити впізнаванні форми та зминати їх (гра «звільни слона»);
- набивати пласку табличку рівномірної товщини та площі;
- залишати різноманітні сліди на поверхні: вести тоненькі лінії зубочисткою, робити фактури ручками, ковпачками від фломастерів тощо, використовувати це як декоративний елемент при створенні зображень;
- робити рельєфні зображення;
- пробували помічати, що деякі сюжети є іконографічними – тобто є певний спосіб зображення, коли буде зрозуміло, що йдеться саме про певну історію (човник на вершині гори, вода навколо, голуб – історія про Ноя);
- розробили власні макети «симболонів» - частин цілого предмету, які розділялися між учасниками договору про гостинність як запоруки розвитку торгових відносин у давній Греції та Римі;
- піддавалися впливу Клима (ліпили динозаврячі яйця, гнізда, сліди динозаврів), одного разу клас перетворився на цех з вироблення близько 20 частин глиняного паззлу для гри у динозаврів, цікаво, що вони будуть з ними робити :)
- спостерігали за технологічними особливостями матеріалу (вогка глина ліпиться, як підсохне – стає ламкою, після запікання – схожа на камінь).
 
Робота з глиною дивовижним чином поєднує потребу докладати зусилля (долати спротив матеріалу), можливість творчого вираження та необхідність чекати (особливості технологічного процесу – треба час) :)
Діти впорались з усім успішно – особлива радість за тих учнів, яких я ще ніколи не мала змоги спостерігати в такій зосередженості  на процесі роботи.

Завершені роботи можна переглянути тут:
Глиняні таблички
Катерина Окремова

Немає коментарів:

Дописати коментар