15.01.14

Гонки по тарілочці

Написали летучку:
762:3 =
(16 – (9 + 2)) + 12 =
(387 – 169) + 72 : 9 – 5 * 7 + 169 =
Більшість були близькі до вирішення, але щось завадило довести до результату. Рекорд – 2 з 3 у Томи. Найслабше – Маша і Діма. (Кому актуально – можу в четвер після занять робити на півгодинки факультатив з рахування). 
Перевірили домашку – приклади з розмальовками. Іванка і Юля мені все показували раніше. Принесли готові завдання Тома і Маша. А хлопці начебто щось рахували, але до завершення не довели. 
  
Вирішуємо велику задачу про равлика, павучка і тарілочку. Равлик і павучок бігають по тарілочці. Поки равлик проповзає від однієї крапочки до іншої (розглядаємо лише 6 крапочок по зовнішньому колу), павучок встигає оббігти ціле коло. 
Завдання: придумати різні можливі запитання до цієї задачі і знайти на них відповіді.
Перша група запитань були доволі прості: скільки встигне пробігти павучок за той час, що равлик зробить коло по тарілочці? Де опиниться равлик, тоді, коли павучок пробіжить 16 кіл, якщо відомо з якої точки починав кожний з них?
Далі ускладнювали: якщо павучок і равлик побігли з однієї точки в різні боки – де вони зустрінуться? Де опиниться равлик, коли павучок пробіжить 42 кола, якщо відомо з якої точки починав кожний з них і рухались вони в протилежні боки?
Черговий раз підтвердилось, що текстові задачі наші діти розв’язують значно краще, ніж просто рахують приклади. 
Валентина Мержиєвська

Немає коментарів:

Дописати коментар