07.04.17

Тиждень 25

Понеділок

1 клас

Руханка
Катя: "Весняний вуличний сезон відкрито! Стрибали через мотузку.
Грали в гру "дзеркало" на уважність один до одного.
Хтось був "тим, хто рухається", а інший - його віддзеркаленням".

Програмування
Надя: "Сьогодні було об'єднане заняття для обох підгруп. Розпочали тему "Однозначність в твердженнях".
На початку заняття всі дівчата стали на парту, і я оголосила, що загадала одну з дівчаток першого класу БеркоШко. Всі намагались здогадатися, кого саме я загадала. Очевидно, варіанти були різні. Коли ж замовлену дівчинку я описала однозначно, вгадали всі.
Схожим чином загадувала і інших дітей. Так ми намагалися зрозуміти, як потрібно описувати задумане так, щоб всі доходили до однакової відповіді.
Спробували пограти в нову гру на цю тему. Та діти занудьгували, тому довелося змінити напрям уроку і повернутися до лабіринтних задач.
Тож, гру я модифікую і опишу наступного разу після більш тривалого опробування". 

English
Надя: "Вчили словосполучення "I have" і супутні питання "What do you have?", "Do you have a ... ?" та відповіді "Yes, I have", "No, I have not" на основі мультика з минулого заняття "I have a pet". 
Також звернули увагу на те, що в мультику є жіночі і чоловічі персонажі, а відтак там звучить "HE is a dog" та "SHE is a cat". Співали, розбившись на ролі - хлопчики співають за героя-хлопчика, а дівчатка - за дівчинку. Дізнавались "How many does the girl/boy have pets". 
Кожен згадував, "What pet does he/she have?"
Але загалом діти були надто збуджені. Тож наступного разу потрібні правила поведінки".

Математика 
Вирішували задачі про відміряння мотузочок необхідної довжини, маючи мотузочки інших довжин. Приємно, коли діти починають ставити запитання про те, що незрозуміло, навіть якщо це запитання "А що означає "відміряти?" і доводиться дуже швидко генерити відповідь, без ліричних відступів про походження мір та вагів :)
Намагались марсіанинові пояснити що таке коло і як його виготовити. Я ситуативно відігрувала роль "марсіанина", який дослівно виконував те, що пропонували діти. Цього разу вдалося дійти не зовсім до кола, а до яйцеподібної фігури без кутів, завдяки пропозиції "Різати навколо крапки, а тоді зрізати всі кути". Але, як на мене, теж непогано. Трохи згодом треба буде спробувати дійти ще й до рівновіддаленості від центру.
Познайомились з числом "сто", і складом сотні з 10 десяточків, так само, як десяточок складається з 10 одиниць.

Прогулянка
А це велика перевага нетрадиційної школи - коли розумієш, що цінність прогулянки на весняному сонечку і тих ігор, які діти самі собі влаштували, перевищує цінність того, що думав їм запропонувати, можна зробити вибір на користь прогулянки :)

6 клас

Руханка
Заняття на вулиці, робота з палицями.

Малювання
Цього тижня малювали сідниці і досліджували різні форми.
Настя: "...але ж буває отака попа гарна..."
Міша: "Попа не може бути гарною, гарною може бути людина " :)

Мистецтво
Катя: "Завершили цикл занять про музей в різні історичні епохи. Робили розмальовки в таблиці.
Опитувальні анкети, з яких ми починали - використали для завдання "знайти три приклади зв'язку між тим, що я написав в анкеті і фактами з таблиці "історії виникнення музеїв".

Математика
1% теорії, 99% практики - розподільний закон множення і ділення раціональних чисел.

Русский язык 
Марія: "Трохи заглибилися в цікаві дієслівні форми "деепричастие" та "причастие", дізнались, що ці другі розрізняються, до усього іншого, ще за властивістю передавати, хто є виконавцем тієї дії, яку вони називають: або сам предмет чи істота, або з ним це вдіяв хтось інший. Тобто - "действительный и страдательный залоги".
Написали велику контрольну про дієслова.
Задачі:
1)  об'єднати деякі важливі знання про дієслова з практикою в одному зосередженому зусиллі
2) та аби я побачила, чи не забула про щось важливе.
Ще - знайомились з жанром "віршів у прозі", читали, розбирали, навіть записали як диктант і намагаємося вивчити дещо з Олександра Ілічевського. Дивуємось, що навіть тут прослідковуються деякі давньогрецькі міфи".

Світова література
Марія: "Порівняли "Усмішку" Рея Бредбері та "Запах думки" Роберта Шеклі. Оповідання одного жанру, авторів з однієї країни та майже однолітки - а ідеї та стиль зовсім різні. Намагалися визначити, ПРО ЩО вони. Дуже важлива і складна річ - впіймати тему не загально, а в чомусь суттєвому".

Театр
Марія: "Барахтаємось у сценарії, частини з'являються нерівномірно, проте караван іде :)
Оскільки у давніх греків не було ані декорацій, ані саунд-треків, шукали альтернативні способи позначити місце й обставини дії".

Вівторок

1 клас

Теревені
Сьогодні, нарешті, в книзі Г. Касдепке "Велика книга почуттів" дістались до розділу з позитивними емоціями - до радості. Прочитали і задумались, що не зовсім про радість написано. А скоріш про веселощі, смішинки, реготання. Все-таки це дещо інше, ніж радість.
Діти наводили дуже цікаві приклади радості: звісно, від подарунків, і коли щось загубив, довго шукав, а тоді, нарешті, знайшов - і радість, коли побачив того, за ким скучив, коли вдалося те, що хотів зробити, навіть пробував і не виходило, а тоді втілив - і радість. Дивно, що радість може бути навіть від того, коли щось втрачаєш - наприклад, коли випадає зуб! І просто так, безпричинно - від того, що сонечко і весна :)
Намагалась підвести кожного, щоб згадав свій радісний момент, більшість вже висловлюється, Нонна поки мовчить, а Ден сказав, що такий моментів багато, але не уточнював, а Варуся сказала, що в тих ситуаціях, де могла б бути радість в неї "складні почуття" :)


Логіка
Робили завдання на аналогії, розвиток пам'яті, продовження ланцюжків, симетрію.

English
Надя: "Знайомилися з різною погодою "It is sunny/cloudy/raining/snowing" на базі м/ф "How is the weather today?" і "Rain, rain, go away!"
Прив'язала сьогоднішню тему до двох минулих, питаючи дітей: "Do you like, when it is raining/snowing/...?" "Do you have an umbrella/hat/...?"
Варуся сказала, що він має two umbrellas, а Вася заявив, що у його бабусі їх аж five! А відтак згадали, хто така grandmother.
Також дивилися м/ф "Put on your shoes" і відповідали на питання про одяг: "Do you have shoes/a scarf/a hat/...?"
Словосполучення "go away" закріпляли м/ф "Go away, scary monster".
Попутно згадали тему про настрої: "Are they happy about the rain?" щодо м/ф "Rain, rain, go away". Аліза сказала, що вони - sad. А Ден згадав, що він не боїться монстрів - "I am not afraid of monsters".
Загалом заняття пройшло більш продуктивно. Можливо тому, що на його початку я ввела правило "when I clap my hands, you will make a silence". Той же, хто продовжуватиме заважати, мав відкрити підручник і виконувати завдання індивідуально. Тому цього разу з дисципліною було набагато краще".

Природа
Розмови про умовний поділ всього, що нас оточує на природнє і штучне наштовшнув на подальші роздуми. Про міфи, які народжуються з такого поділу, наприклад, що "органічне" - це добро, а "хімія" - це зло. Але все, що є в світі складається з хімічних елементів. Тож, власне, влаштовуємо справжній хімічний дослід про індикатори.
У блендері січемо листки червоної капусти, отриманий сік змішуємо з водою і проціджуємо.
Отримуємо рідину насиченого фіолетового кольору.
Відтак ділимось на команди, кожна з яких отримує 3 скляночки такого соку, а також трохи оцту (кислота) і трохи соди (луг). Одну скляночку залишаємо для порівняння, а в дві інші додаємо дві різні речовини.
І - о диво! - додавання оцту змінює колір капустяного соку на рожево-червоний. А сода - на синій.
Повторюємо експеримент з лимонним соком, вже роблячи попереднє припущення про зміну кольору.
І зовсім цікаво - з пральним порошком.
Миючі засоби зазвичай мають лужне середовище, тож можна було очікувати зміну кольору в бік зменшення червоних відтінків. І справді, колір розчину став зеленим. А коли трохи постояв - змінився на жовтий.
Дослід виявився таким видовищним, що на перерві повторили ще й для 6 класу - як анонс на вивчення хімії з наступного року.

Театр
Галя: "Було тепло і була глина :) Звичайно,  спочатку ще було якесь "завдання" на кшталт: давайте зліпимо будь-що емоційне, але потім нас понесло. 
З'явилися монстри,  будинки, льодяники,  коні, киці, тарілки та чашки. Але все,  безумовно, чарівне - бо ми на ходу встигали вигадувати історії - про келих радості - хто з нього вип'є, радітиме усьому (Даша), про уламок метеорита, що руйнуватиме плани (Вася),  чарівну сову (Маша)".

Цього дня Клим пофарбував свою парту в чорний-чорний колір :)

6 клас

Руханка відтак Інформатика
Обговорювали штучний інтелект і тест Тьюрінга.

Граматика
Маша: "Згадували, хто такі Займенники, і навіщо вони існують. Почали урок із гри (в темряві, щоб цікавіше :) ) – всі стали в коло, й кожна дитина по черзі говорила по одному слову із визначення «займенник», передаючи право продовжувати оплеском руки друга :)
Прослухали пісню Тартак «Жити» - в ній спочатку на слух записали займенники, які впізнали, а потім доповнювали їх іншими, знайденими вже в надрукованому варіанті тексту пісні. Після цього шукали «заховані» займенники всередині інших слів (типу: повсюди, дощова та ін.)
На другому занятті розібрали атестаційну контрольну".

Математика
Продовжили працювати з координатною площиною. 
Але понад усе інше діти прагнуть логічних і нетривіальних задач :)

Медіапроект
Знімати встигають більше, ніж монтувати, але процес триває. Плоди творчості можна переглянути на youtube-каналі БеркоШко :)



Середа

1 клас

Математика 
Математичний диктант з усним диктуванням і записуванням на дошці, з тим, щоб діти могли перевірити правильність застосування знаків арифметичних дій.
Перехід через десяточок у відніманні ще дається не всім.

БаБетка
Верстали БаБетку, впорядковували сторінки, готували її до переплітання.


Українська мова
Розбирали м'якість і твердість приголосних, голосні, які пом'якшують і м'яку "Й".
Записували відповідні літери і прикрашали ватяними м'якенькими комочками :)

Малювання форм
Водили хороводики, малювали крейдочками, слухали казочку.

6 клас

Руханка далі Українська мова
Вправлялись у перекладі з суржика на українську мову і корекції тексту. Вставляли на слух пропущені слова з пісні, підшукували риму. Обговорювали вид віршів - хокку.

Фізика
Говорили про Теслу, електрику і робили маленькі паперові світильнички зі світлодіодами на батарейках :) Разом з 1 класом.

Історія
Ігор: "На занятті йшла мова про побут давніх римлян. Особливо цікаво було обговорити питання гігієни (що їли, пили, як лікувались, прали свої речі у сечі, а також жінки використовували бруд та піт з тіл гладіаторів як косметику). Також ми говорили про побут римських легіонерів. Що таке легіон? З кого він складався? Які були умови закінчення служби?".

Біологія
Розбирались з хвощами і плаунами.

Математика (факультатив)
З бажаючими відпрацьовували внесення і винесення за дужки.

На перервах всі безупину грають в "Мафію".

Більше фото тут.

Валентина Мержиєвська

Немає коментарів:

Дописати коментар