19.03.17

Тиждень 22

Понеділок

1 клас

Руханка
Катя: "В цей день дітям чогось дуже кортіло побарюкатись - ми грали в "яблучний пиріг" - учні лягали на одного в кілька поверхів. Цього разу я їх спеціально не викладала - діти орієнтувалися по тому, що казали діти "внизу" - і пробували перелягти так, щоб усім було зручно.
Потім пробували вперше робити естафети - змагання пар (один ходить на руках, а другий тримає першого за ноги). Поки що такі "тачки" швидко розпадаються, але ми ще потренуємось.

Логіка/Програмування
Надя: "Сьогодні було дуже цікаве заняття. Крім звичайних задач на лабіринти, ми вирішували задачі іншого типу, а саме - на згортання і розгортання циклів. В першому типу завдань потрібно було відшукати шматочки, які можна замінити циклом, і, власне, замінити їх; а в другому - навпаки - записати надані програмні послідовності, оформлені за допомогою циклів, розвернуто, тобто без циклів.
Перший рядок був найскладніший. Цікаво, що таку перешкоду долали по-різному. Варуся, наприклад, просто пропустила рядок і швиденько вирішила решту (маю визнати, що навіть незважаючи на те, що довелося таки потім повернутися до цього завдання, в результаті вона найперша закінчила ВСІ задачки і пішла на перерву). Вася довго бився з цим рядком, пару разів вирішуючи неправильно, а в якийсь момент просто схитрувавши (при цьому вдоволено і чесно тикаючи пальцем в місце, де він зумів "викрутитися").
В лабіринтних задачах була теж одна новинка - задача, яку, якщо звичайно помітити це, можна було вирішити за допомогою цикла "в циклі". Такого "звіра" ми ще не вчили, але троє з п'яти знайшли це вирішення, записавши структуру чисто інтуїтивно. При чому, Ден помітив наявність схожої закономірності ще в попередніх задачах на розгортання циклів, і спитав, чи можна було б так переробити, а Макс з Нонною просто застосували підхід "цикл в циклі" без чиїхось дозволів :). Макс почав вирішувати спочатку без вкладених циклів і десь всередині помітив закономірність, сказав "О!" І переробив. Як же ця ідея прийшла в голову Нонні, я не знаю, але вона одразу використала цей підхід.

English
Лєна: "З першокласниками ми цього тижня уявляли та малювали обличчя, роздивлялися, що вийшло в інших, пригадували вивчені слова, малювали з заплющеними очима, грали в "який я інструмент?" та "чого бракує?". Найбільше дітям сподобалося малювати із закритими очима. Майже всі запам'ятали частини обличчя та емоції. З інструментами поки важче."

На перерві:

Математика 
На математиці вчились віднімати з переходом через десяток. З наочним відігруванням. Дерев'яні брусочки були десяточками, а камінчики - одиничками.
Наприклад: 54 - 28. Складаємо число 54 з 5 брусочків і 4 камінчиків. Спершу забираємо 2 десяточки-брусочки, але 8 камінчиків ми забрати не можемо, бо маємо лише 4. Отже треба розміняти один десяток на одинички. Беремо брусочок, обмінюємо його на 10 камінчиків. Тепер ми маємо 14 камінчиків і можемо забрати 8. Лишилось 2 брусочки і 6 камінчиків. Отже, 54-28=26.
Окрім того, згадували як продовжувати рядочки чисел, шукати закономірності.

Майстрування
Катя: "Робили м'які М'які знаки до Бабетки, шиті з фетру.


6 клас

Руханка тоді Малювання, далі

Мистецтво
Катя: "Влаштували інтелектуальні змагання по мотивам попереднього уроку про Александрійський мусейон як один з прообразів сучасного музею. Діти розділилися на дві команди - за вдало сформульоване питання - 1 бал, за відповідь - 2. Була нічия в цей раз".

English
Лєна: "З шостим класом в нас нова тема: спорт. Ми вивчили нові слова,  поспілкувалися про улюблені види спорту, вивчили нову граматичну конструкцію (люблю/ненавиджу робити), пограли у гру "хто написаАв", ставлячи запитання, щоб якомога швидше знайти авторів своїх повідомлень; послухали аудіозаписи та вчилися читати транскрипцію. Тиждень був досить насичений."

Русский язык 
Марія: "Вирізняємо дієслова та дієслівні форми, в ускладнених реченнях намагаємось зрозуміти, ЧИЇ дію або В ЯКОМУ ПОРЯДКУ позначені різними формами дієслів - і дізнаємось, що саме цим у більшочті випадків спричинена пунктуація. Наполегливо готуємо фраггменти текстів, аби диктувати однокласникам :)"

Світова література
Марія: "Опановуємо поняття експозиція, зав'язка, парипетія, поворотний пункт або точка катастрофи, кульмінація, розв'язка. Щодо мене, то маю вигадати, як вчинити з 7 програмними творами, по яких ще кінь не валявся (добре що хоч невеликими :) )"

Театр
Марія: "Розібрали декілька ракурсів погляду на міф про Мінотавра".

Вівторок

1 клас

Теревені
На теревенях читали розділ про огиду. Це виявилось дуже смішно і ми нареготалися від душі. Тоді згадували свої переживання огиди - наприклад, коли слимак влітку заповзає до кроксів, або варена цибуля в супі. А тоді несподівано дійшли до того, що огида, це неприйняття якоїсь частинки світу. Наприклад слимачків. Але слимачки так само потрібні, як всі інші істоти. Є такою ж важливою частинкою світу, як і кожний з нас. І якщо думати про світ, як про цілу систему, де усе взаємопов'язане, то огида зникає.

Логіка/Програмування
Надя: "Цього тижня в молодшій підгрупі ввела карточки досвіду (ті самі, що у старшій підгрупі минулого тижня). Чи то може тому, що в цій підгрупі більше дівчат - тих, які цікавляться коштовностями та іншими прикрасами, чи може з якихось інших причин, але облік отриманих Сонечком діамантів неабияк змотивував малих на вирішення задач - майже всі попросили додаткові лабіринти, і більшість затрималась на перерві, коптячи над ними.
Цікавим є те, що старшу підгрупу більше мотивувало отримання наступного Level-у, ніж накопичення камінців (хоча це також було приємним і важливим)".

English
Продовжували вчорашню тему.

Природа
Спершу перевірили наш попередній дослід. Виявилось, що для проростання насінинок земля зовсім не є необхідною, і навіть світло! Але вода, повітря і тепло - дуже важливі.
А тоді робимо лабіринт для горошку. Ті насінинки, які проросли складаємо у два вазончики. Перший з них накриваємо коробкою від яєць, якій робимо два отвори - згори і знизу, і дві перегородки так, щоб світло не мало прямого шляху. А другий - просто великою коробкою з невеличкими отворами згори і з боків. Будемо спостерігати, як пагінець шукатиме шлях до світла.
Пишемо дату досліду і прохання не прибирати.

Малювання форм
Поліна: "На цьому тижні тренуємо пам'ять, рахуємо та стрибаємо, прошу дітей пригадати та розказати правила ігор у які вже гралися. Водили весняні хороводи-ігри, в яких дуже якісно відпрацьовуються сенсорні потреби у тактильних переживаннях. Грали в пальчикові ігри, робили масажики одне одному. А ще розпочали нову тему в малюванні форм - симетрія. Спочатку відпрацьовували це в русі - ставали дзеркалами один для одного, рухалися вздовж канату, відзеркалюючи рух партнера. А потім перейшли до малювання форм на акрушах. Спочатку посередині аркуша з'являвся золотий промінець-дзеркало, який ділив листочок навпіл. А потім вибудовували форму на одній половинці та дзеркально перемальовували на іншій. Далі можна було прикрашати як завгодно, але обов'язково дзеркально. Ну а в кінці обов'язково розповідаю діткам казки - слухають тихесенько як мишки, а після уроку навіть трошки грають в ті історії, які почули від мене".

6 клас

Руханка
Розминка, розтяжка, сур'я-намаскар.

Інформатика
Знайомились з програмуванням в Action Script.


Граматика
Маша: "Оскільки більшість продовжує забивати на домашку, то на уроці послухали історії, написані вдома, лише від Юлі, Маші та Клима.
Почали пригадувати, хто такий Числівник. Хтось зітхаючи сказав, що зрадів зарано, дізнавшись, що в той день у школі не буде математики. Ну, але відео з Суржиком і Мовкою трохи підняло настрій усім :) Почали знайомство з цією частиною мови з пригадування того, чим числівник відрізняється від інших частин мови, що містять якесь числове значення (слова типу: два, сотня, столітня, по-перше, подвоїти). Я роздала картки з такими словами, а діти шукали й розділяли їх по різних частинах мови. Таким чином на дошці записали 5 стовпчиків з числівниками, іменниками, прикметниками, прислівниками, дієсловами. Після того я розповіла, які бувають типи числівників на прикладі вже записаних, і потім, кидаючи кубик, на гранях якого були записані ці типи, кожен називав підходящий числівник. Після цього переглянули ще одне коротеньке відео про вимову і правопис числівників та пограли в запропоновану в ньому гру – кожен ставив запитання сусіду, відповідаючи на яке той мав би використати вигадане число або його міру (часу, довжини, ваги тощо). Виявилось, що найскладніше було придумати саме запитання. Проте відповіді повеселили усіх :)"

English
Продовжували вчорашню тему.

Ліс
Насправді мало бути ще одне заняття з інформатики, але зник інтернет, тому вирішили прогулятись у ліс. Що не менш прекрасно :)


Біологія
Поліна: "Продовжуємо вивчати частини рослин, говорили про будову та функцію листків. говорили та малювали ритм та шукали його у живому світі. частину уроку обов'язково присвячуємо для спостереження за рослинами, які посадили: робимо записи, замалюовки, формуємо питання. А ще граємо в ігри на розвиток інтуіції та почуття колективу. поки що виходить слабенько, але це тільки початок ;)"

Медіапроект
Знову перерозподілили ролі і продовжують зйомки.

Середа

1 клас

Математика 
Писали усний диктант на додавання і віднімання.

Подорож
Катя: "Під час прогулянки натрапили на прогулянці на ділянку, де власник явно поціновує мелобрухт - довго роздивлялися, грали в гру "дивлюсь я і бачу".

БаБетка
Катя: "Сьогодні у нас загубився їжачок у тумані. Дивились Норштейна і робили туманну сторінку на Ї-Й".

Українська мова тоді  Малювання форм
Продовжували вправи на симетрію.

У першачків активізувались зацікавлення пазлами:


6 клас

Руханка
Сьогодні бажаючі замість розминки вибігли на пробіжку, а з рештою робили рівноважні асани. Коли зібрались, продовжились гратися в рівновагу. Четверо чи п'ятеро дітей сідали по колу на стільчики, тоді лягали один одному на коліна і стільчики прибирали.

Виходить система, де всі елементи необхідні і пов'язані. Варто комусь одному втратити рівновагу - валяться усі.

Українська мова
а потім - велика перерва

Фізика
Досліджували нюх, смак, зір, слух. Пробували робити звичні дії (їсти, ходити тощо) без якогось з чуттів.


Історія
Ігор: На занятті ми продовжили знайомство з історією давньої Еллади. На цей раз у центрі увагу були греко-перські війни (499-449 рр. до н.е.). Мова йшла про знамениті Марафонську, Саламінську та битву під Фермопілами. На уроці як допоміжні матеріали були використані 3D реконструкції битв, а також реконструкція подій битв за допомогою комп’ютерної гри Rome: total war. Ми навіть спробували відтворити тактику воюючих сторін у Марафонській битві поділившись на грецькі та перські війська.
P.S. Перші хвилини уроку були присвячені презентації Андрія про давньоєгипетські парфуми, а також детективним походженням мумії у 2020 р".

Біологія
Продовжували вчорашню тему.

Факультатив
Замість математики обговорювали вподобання, зацікавлення і організаційні питання БеркоШко.

Більше фото тут.


Валентина Мержиєвська

Немає коментарів:

Дописати коментар