10.03.17

Тиждень 21

Понеділок

1 клас

Руханка
Займались йогою: розминка суглобів, розтяжка, асани на рівновагу, сур'я-намаскар.

Логіка/Програмування
Надя: "Продовжуючи тему циклів, говорили про приклади зациклених процесів у природі - круговорот води (випадання дощу/снігу - випаровування -...), сезони календарного року (зима-весна-літо-осінь-...), зміна дня і ночі і т.д. Згадали приклад минулого заняття про робота, який миє посуд, і визначили, де починається повторювана частина, а де закінчується. Потім вирішували індивідуальні задачі.
Цього тижня у старшій підгрупі ввела елемент геймифікаціі - карточку досвіду, в якій дитина відслідковує набутий загальний рівень (ігровий level), кількість отриманих роботом діамантів (коштовних камінців) і рівень experience-у у наступних іпостасях:
- винахідник лабіринтів (inventor)
- тестувальник (tester)
- той, хто виправляє помилки (fixer)
Діти із задоволенням закреслювали відповідні клітинки своїх досягнень за урок. Умовою отримання наступного level-у було використання циклів у всіх наданих задачах. Змотивовані карточками досвіду, усі використали цикли (незважаючи навіть на те, що в тілі циклу було і по три, і по чотири команди). Ю-ху!!! :) "

English
Лєна: "З малятами ми продовжуємо емоції. Прослухали текст про "монстра" та як він усіх лякав. Обговорили, хто що відчував. Вивчили 4 музичні інструменти, але ще не закріпили". 

Математика 
Почали заняття з розвитку просторового мислення. Викладали мотузочки на столі і замальовували в зошиті так, щоб було видно, яка мотузочка проходить згори на перехресті, а яка під низом. Спершу просто пряму мотузочку, а тоді зв'язану в кільце. А в другій частині завдання я малювала на дошці як має виглядати мотузочка, а діти викладали її на столі за схемою.
Далі йшлося про половинки. Скільки половинок потрібно, щоб скласти ціле, а два цілих, а три... а п'ять?
Наостанок тренували рахування в межах ста.

Кулінарія
Надя: "Це був завершальний урок. Закінчували оформлення всієї книжечки рецептів. Діти з Катєю робили дуже прикольні обкладинки і прикрашали їх наліпками, аплікаціями і атласною стрічкою.

- А я хочу, чтобы фартук вытягивался, - заявила Даша про паперовий фартук для аплікацій, який проходив під стрічкою, і відмовилася його приклеювати. Так у нас постала цікава задача - як закріпити фартук, щоб він не випав і не загубився - так, щоб його можна було витягувати з-під стрічки. І ми придумали! Повісили його на іншу стрічечку і закріпили другий бік стрічки на звороті обкладинки. Фантазія і творче натхнення царювали у нас в класі - діти робили останні штрихи, завершуючи такий довгий у їхньому вимірі проект".

6 клас

Руханка-Малювання
Міша: "В цьому році виникла нагальна необхідність вивчати пластичну анатомію. У звязку з чим?
По-перше, через вживання анатомічних термінів упродовж руханки. Я постійно проговорюю, коли займаюсь з малими, коментую ті вправи, що ми робимо. Але проговорювати слова, які поки що дітям невідомі, можливо недовгий час, щоб їх зрозуміти і запам'ятати, необхідно все ж таки розглянути більш детально.
А по-друге, все ж таки на уроках малюнку ми малюємо людей. Так чи інакше.
А по-третє, практики малювання, як і фізкультура - це досвід усвідомлення свого тіла. Наскільки ми знаємо, настільки і здатні це малювати, цим керувати, бачити це в інших. Помічено, що ми "зкидуємо з рахунків те, про що не склали у якійсь формі опис, не систематизували хоч якось, умовно, "для себе".
Досвід тіла це також досвід тактильний, не лише візуальний.
Специфіка предмету "анатомія для художників" полягає в тому, що підлягає вивченню та оголошуються назви лише тих функцій та систем, які якось впливають на зовнішній вигляд людини.
Ми не заглиблюємось у тонкощі медичних термінів, проте говоримо про різні типи людської статури та "вистройки". Втішає те, що спостереження на цю тему не припиняються і після уроку. Діти ведуть спостереження у громадському транспорті, на вулицях міста, і задають дуже дотепні питання .


Я вважаю існування зв'язки "фізкультура- малювання" у БеркоШко дуже вдалим. Ще сподіваюсь на "вкладання" більш складних тем із часом. Процес засвоєння схожий на методичне розхилитування чогось важкого: спочатку інерція нерухомості, зате потім не зупиниш..."

Мистецтво
Обговорювали походження слова "музей", говорили про муз. Складали карту зміни музеїв в часі.

English
Лєна: "Тест загалом написали непогано. Дехто не хотів готуватися, тож і написав гірше. А хтось навпаки - приємно здивував, написавши краще, ніж я очікувала. Хтось старається, навіть наперед читає. А деякі майже нічого не роблять. Хоча більшість таки працює, молодці."

Російська мова
Марія: "Звикаємо до дієслів, познайомилися з хитрими формами, які у звичайних школах спрощено називаються дієприкметником та дієприслівником (причастие и деепричастие). А ще - диктуємо (кожен - усім) досить складні диктанти з книжок з усім, що там трапляється: пряма мова, виділені звороти, географічні назви тощо. З'ясовуємо причини, з яких з'явились у реченнях знаки пунктуації".

Світова література
Марія: "Минулого тижня склали "поепізодний план" "П'ятнадцятирічного капітана" - усі дійсно важливі для сюжета події сфлрмулювали так, аби було одразу зрозуміло, хто що з ким або з чим зробив.
Сьогодні те саме вчинили з міфом про Пігмаліона та Галатею."

Театр
Марія: "Дізнались про триактну побудову античного сюжету (на прикладі міфа про Пігмаліона і Галатею). І навіть про етапи роботи над сценарієм. Навіть з такими термінами, як логлайн і синопсис."

Вівторок

1 клас

Теревені
Сьогодні читали розділ про "Злість". О, тут вже було чимало досвіду і переживань - було про що поговорити. Даша дуже виразно змалювала злість, коли щось не виходить. От пробуєш-пробуєш, а все не вдається і не вдається. Васьок розказав як злиться, коли хтось б'ється, і як заспокоюється після вибачення чи коли дасть здачі. Соломія поділилась тим, як злиться коли баьки їй щось не купують. Була нагода поговорити про те, що батьки зобов'язані давати дітям (житло, харчі, ліки тощо), а що - є лише проявом їхньої турботи, любові і бажання зробити приємне, що вони роблять з власної волі. Про подарунки, яким приємно радіти, коли їх отримуєш і як безглуздо злитися чи ображатись, коли ні. Фєдя сказав що не злиться, ніколи. На мою думку, що він просто не ідентифікує цю емоцію в собі: або не зв'язує переживання зі словом, або настільки занурюється в саму емоцію, що вже не може її відстежити. Аліза розказувала, що злиться на молоджу сестру, яка ніколи не повертає її улюблену іграшку, коли Аліза їй її дає. А я питаю: "Якщо це вже не вперше, і ти щоразу даєш, а вона щоразу не повертає, і ти щоразу злишся, то навіщо тоді ти її даєш? Виходить ти сама створюєш ситуацію, в якій будеш злитись на сестричку?". Словом обговорення було цікаве. Домашнє завдання  - поспостерігати за моментами, коли виникає злість і як вона минається - діти отримали, але їм ще важко його виконувати, бо забувають одразу, як закінчується заняття. Але це не привід його не задавати :)

Логіка/Програмування
Надя: "Молодша підгрупа "гризла" цикли - аж зуби скрипіли :) . Кожен рухався у своєму темпі, але - з допомогою чи без - таки всі вийшли переможцями. 
Ніхто не здався і не покинув задачу на півдорозі. А двоє героїв (Соля і Фєдя) витратили майже всю свою перерву, але довели сонечка до мети. Дуже радію і пишаюся ними..."

English
Лєна: "Слухали музику, яку грають музичні інструменти і обговорювали, яка вона за емоцією: весела, сумна, зла чи налякана. Вдома нам треба з'єднати за крапками інструменти та їх повторити. В нас є: drum, violin, recorder, xylophone".

Природа
З приходом весни починаємо вивчати живу природу. Говорили про насінинки. Діти чомусь вважають, що з насіння виростають переважно квіти.
Далі ділимось на 3 команди, розподіляємо ресурси і робимо підготовку досліду про проростання насіння.



Стаканчики кожна команда залишає у домовленому місці. Будемо спостерігати :)

Театр
Галя: "Ми розіграли улюблених,  позитивних мультгероїв,  поговорили про те,  чому ми
обираємо інші мультики, коли дорослішаємо, і які саме риси характеру приваблюють нас у наших героях - доброта,  краса, сила. Їм з цим було ще важко,  я допомагала."

6 клас

Руханка тоді Математика
Розглянули нову тему про те, що таке коефіцієнт і спрощення виразів. Постійно повторюємо правила зміни знаків.

Граматика
Маша: "Говорили про складні прикметники. Спочатку згадали, що таке складні слова взагалі. Почали з привітань Климові – кожен називав своє побажання зі складним прикметником, Клим записував на дошці, а я пояснювала, чому пишеться саме так. Побажання були найрізноманітніші – від добрих-предобрих людей до багаторукавної кофтини :) Потім працювали з табличкою з правилами-поясненнями, яку заповнювали словами, складеними з пазлів – першу частинку я роздала кожному, а продовження шукали у спільній купці. Після цього я поділила клас на 3 групи, кожна з яких писала історію, використовуючи складні прикметники, що вдалось за допомогою уяви розгледіти на зображеннях карток з Діксіту :) Машка з Іванкою написали гумористичну історію про товстих акробаток. Клим з Федьком довго працювали над сюжетом до детективу про суддю, який розшифровував секретне послання на випадково знайденому папірці. А Юля з Томою та Андрієм створили новину про загадкове перетворення офіціантки".

English
Лєна: "Почали вивчати нову тему: спорт."

Математика
З паном Юрієм працювали над розподільною властивістю множення, винесенням коефіцієнту за дужки і розкриттям дужок. Познайомились з паралельними і перпендикулярними прямими. І звісно, згадали про те, коли паралельні прямі можуть перетинатися :)

Медіапроект
Тома: "Медіапроект - останні кілька тижнів шестикласники працюють у власній редакції. Маємо шеф-редактора, продюсера, ведучих та кілька знімальних груп (журналіст та шеф-редактор).
Два рази на місяць редакційна рада проводить оцінку роботи шеф-редактора і проводить переобрання.
Шеф-редактор дослухається до побажань співробітників і проводить перерозподіл посад.
Опісля кожного випуску продюсер нараховує співробітникам зарплату і виплачує чеки на зароблену суму.
Цього тижня - Юля - шеф-редактор, Іванка - продюсер, Тома - ведуча. Клим - оператор, Андрій - журналіст. Настя через жовті картки не допущена до занять, але знайшла можливість активно включитися у знімальний процес Клима з Андрієм.
Федько призначений головним режисером монтажу і маю відзначити, має до цього неабиякий хист. Поки що монтаж наше найтонше місце, бо вимагає найбільше часу, якого фізично не вистачає на якісний монтаж цілого випуску.
Тепер по суті - чого ми вчимося, що відпрацьовуємо і що маємо в результаті. У нас практично не залишилось тих, хто боїться або остерігається камери і знімального процесу.
Ми поступово виявляємо схильності кожного учня до того чи іншого напрямку у медіавиробництві. Наприклад, Юля, яка з самого початку була не надто зацікавлена тим, що відбувається на медіапроекті, зараз стала однією з найктавніших учасниць.
Діти вчаться підмічати дрібні деталі, вишукувати інформаційні приводи, працювати з джерелами інформації".

Середа

1 клас

Математика 
Писали самостійну роботу зі списуванням завдань із дошки - на уважність. Кілька прикладів навмисно були з відніманням через десяток. Не всім вони вдалися, наступного тижня будемо розбиратись як таке рахувати :)

Квест
Сьогодні на честь Денового дня народження, його батьки влаштували для першокласників квест :)






Українська мова
Олеся: "Менші: перекручений вірш із домашки - знайти й обвести зміни. Завдання "вклеїти пропущені літери в абетку", "розшифровка анаграм фруктів". У парах відповідали на ряд питань, шукаючи і означаючи спільні уподобання або невподобання. Потім підрахували, по скільки спільних відповідей вийшло у парі. Писали рукою однокласника слово "друг", писали своє ім"я із заплющеними очима, не користуючись пальцями, лівою рукою."

БаБетка
Оля: "На останньому занятті створили весняну сторіночку для БаБетки, а потім вирішили піти подивитись на цілу ділянку крокусів.

На самому початку подорожі Ден застряг у багнюці і замастив шкарпетки так, що швиденько верстався до хати. А вже коли ми вертались, у багнюці застряг Макс".
В одну з таких митєй цієї весни у БеркоШко народилась чудова фраза:
- У мене проблема...
- Це не проблема, це - пригода :) (с)

6 клас

Руханка
Сьогодні руханка відбувалась в самостійному режимі :) 

Українська мова
Олеся: "Під час перевірки домашки та ж тенденція до тунеядства: повністю домашку зробили Іванка і Юля. Наполовину - Федько, Маша. Клим дуже з натяжкою викрутився на уроці, лише наполовину. Повний борг у Томи, вже не перший.
Писали диктантом кумедний вірш Фальковича. Потім дописували там до кожного іменника по прикметнику. На дошці троє дітей слухали вірші з дописаним прикметниками і розподіляли їх на три купки: відносні, якісні, присвійні.
До Шевченківських днів - кілька завдань по Шевченку: аудіювання з піснею Скрябіна, нова пісня Чубая у джазовому стилі по "Реве та стогне", два різним чином зашифровані вірші.
Працювали над прозовим уривком, який треба вивчити напам'ять на атестацію - розділяли "Злиплий текст", читали його з різними установками у парах: смішно, басом, скоромовкою, страшно. "Вивчали за 5 хвилин" у групах і озвучували із підказками жестами. Дивилися відео із проекту "вірші мовою жестів". Вгадували із заплющеними очима предмет і людину, що той предмет дала."

Фізика
Альона: "На уроці говорили про фізичні основи дихання.

Визначали об'єм легень, та порівнювали зі своїми попередніми вимірами.

 Федько проводив майстер-клас з виготовлення іграшок,що працюють на власному диханні."



Історія
Ігор: "Заняття почалось з обговорення домашнього завдання (аналізу художнього фільму «300 спартанців»). У фільмі яскраво та чітко висвітлено одяг давніх спартанців. Завершивши обговорення давніх спартіатів ми перейшли до давніх афінян. Разом милувались афінською архітектурою (залишками Парфенону, Агори, Храму Зевса та ін.). Окрім того, віртуальним чином завітали до афінського району Керамікос, де ознайомились з тонкощами гончарного мистецтва давніх еллінів. Отже, загалом заняття мало інформативний характер."

Теревені
Сьогодні обговорювали реферати про загальнолюдські проблеми. Встигли розглянути три: Іванчин про освіту, Юлін про ксенофобію і Федьковий - про віртуальну реальність.

Математика (факультатив)
Продовжуємо випасати знаки під час дій з раціональними числами.

Весна прийшла, діти самі при першій ліпшій нагоді вибігають на вулицю. Перестати проститись на перерві в приміщення. Граються в "вищеніжку" і "світлофор".

Більше фото тут.


Валентина Мержиєвська

Немає коментарів:

Дописати коментар