10.02.17

Тиждень 18

Понеділок

1 клас

Руханка
Катя: "В понеділок зранку насипало так багато снігу, що процес пробирання до школи і розчистки доріжок і виявився руханкою :)"

Логіка/Програмування
Надя: "Продовжуємо працювати підгрупами.
В підгрупі В гуртом "гризли" задачки на дошці і мотивувалися обіцяним у кінці уроку графічним редактором. Кожен спробував малювати в Paint за допомогою тачпаду. Використовували найпростіші інструменти, але малюнки виходили цікавими і неоднозначними, і діти залюбки тлумачили творчість один одного по-своєму, намагаючись вгадати задум художника".
З логіки - з Олічкою розплутували анаграми.

English
Лєна: "Цього разу вчилися розповідати про людину та її родичів. Для цього ми вивчили форму 's. Ми грали у гру "Де моя сім'я", де ми збирали "свою сім'ю" та розповідали про неї". 

Математика 
Спершу робимо припущення, а тоді перевіряємо практично:
- Скільки аркушиків вийде, якщо один розрізати навпіл?
- Два!
А якщо ці два аркушики розрізати навпіл, скільки вийде?
- Чотири!
- А якщо чотири...
Так доходимо до 64 аркушиків.
- А тепер питання на уважність - скільки всього разів ми розрізали один аркуш, щоб отримати 64?
Це було непросто. Думки розділились: чотири, п'ять і шість разів. Перевіряємо без розрізання, лише згинанням аркуша.
Тоді кожний отримав 10 аркушиків, виготовив собі картки з цифрами від 0 до 9. Деякі цифри досі намагаються написатись дзеркально, стримуємо їх від цього :)
А тоді грали в memory з камінчиками.
З роздруківки завдань можна було обрати на вибір, що хочеться зробити в класі, а решту лишити додому. Більшість обрали математичну розмальовку. 

Майстрування
Катя: "Оформлювали Кулінарну книгу для матусь. Говорили про країни, звідки, імовірно, ця страва походить. Кондитерську майстерність французьких кухарів, що означають слова, які примандрували до нас з французької мови - круасан, драже, карамель, безе, еклер, багет.
Говорили про "карвінг" - мистецтво різьби по фруктам, овочам, чомусь істивному та східні країни, де цьому приділяють багато ували, щоб страва була не лише смачна, а й естетично оформлена. Пробували себе в цьому - робили мишок з яєць, огірків та зелені".
Надя: "Було дуже ризиковано включати до наших занять "карвінг". Адже навіть для дорослих цей вид діяльності - справжнє випробування. То матеріал не досить твердий, то пальці банально не слухаються! Тут потрібне терпіння і досвід. У нас же не було ні того, ні іншого. Тому наше заняття в практичній своїй частині несподівано змінило свій напрямок з кулінарного - на психологічний, і, зрештою, ми вчилися не вирізати з продукту дещо задумане, а поводитись конструктивно, коли це задумане чомусь не виходило :) "

6 клас

Руханка і Малювання
Йшлося про суглоби та можливості нахилу тіла.
Дивовижно наскільки досвід власної роботи з тілом на руханці гарно лягає на вивчення анатомії очима художника.

Географія
Робили атестаційну контрольну за січень. Домовились про самостійне проходження тем, поки не знайдеться географ.

English
Лєна: "Розбирали контрольну, тож вона нас трохи загальмувала. Ми також вивчали, як розмовляти про погоду, тренувалися за картками у парах. Картки виявилися неправильними, адже на них в Йоганнесбурзі було намальовано туман. Але попрацювали ми з картками непогано :) Ще ми дещо послухали аудіозаписи та зробили обговорення".

Русский язык 
Марія: "Упорядочиваем узменчивость глаголов. Есть по краней мере 6 параметров (не считая склонений). Знакомимся со стихотворением Новеллы Матвеевой, тайно и явно связанным, с одной стороны, со старинной китайской поэзией, а с другой - с американскими блюзами.

Світова література
Марія: "З'ясовували, що дива дивам не клони, застосовуючи порівняння "Різдвяної пісні у прозі" Діккенса та "Ніч перед різдвом" Гоголя. Згадували ознаки романтичної та реалістичної літератур. звикали до розподілу подій і персонажів по оповіданню, повісті, роману.

Театр
Марія: "Приблизно визначено сюжетне коло театратьної вистави. Готували для неї анатомічно достовірні маски з паперу. Заняття  надзвичайно зосереджене та вкрай чарівне за досвідом як виготовителів масок, так і тих, для кого їх встигли зробити. Наступного разу зробимо маски для решти дітей, потім розмалюємо. Тим часом готується кістяк сценарію, який поєднає кілька міфів з програми Міфології.
Федько замовив, аби йому маску робила я, і дійсно витримав майже годину з буквально заліпленим серветками ротом. Платон і Вася були цим процесом зачаровані і не відходили від Федька.
Вася його цілком розумів без слів, мене дуже вразило, як зочереджено він дивився на Федькову маску, ніби там видно обличчя, й намагався поглядом туди крізь маску зануритись та поспілкуватись з братом. І теж понаклеював на Федька папірці - з надзвичайною обережністю і любов'ю. З більш темних клаптиків паперу - "я йому очка зробив отута".
Щось взагалі відбувалось таке водночас тихе і хвилююче! взагалі це дуже глибока і навіть у чомусь шаманська практика - робити одне одному анатомічні маски".

Вівторок

1 клас

Теревені
У нас з'явився підручник з Теревенів :) Книга Гжегожа Касдепке: "Велика книга почуттів". Читаємо одну історію з книжечки і обговорюємо почуття.
Цього разу нам випав сум. Діти переважно сумують за кимось, кимось важливим. У декого є способи боротись з сумом: Варуся, наприклад, може сама почати розважатись, гратися, а Маша вміє пригадати якійсь хороші моменти, щоб було не так сумно. Але більшість висловились за те, що треба просто перечекати, поки сум піде. І Васі, наприклад, коли сумно, хочеться побути на самоті, а Соломії, хочеться, щоб хтось втішив. А ще говорили про те, як відчувається, коли поруч комусь сумно. І що можна з цим зробити. У дітей є універсальний спосіб - обійми :)


Логіка/Програмування
Надя: "З підгрупою А ускладнюємо систему. В лабіринт було додано ще одну перешкоду зі своїми унікальними властивостями і правилами взаємодії. Діти легко прийняли змінені правила і оперували ними при вирішенні індивідуальних задач. 
Поговорили на тему варіативності вирішення одної і тої самої задачі. Загалом, в першій задачі було знайдено три варіанти розв'язку. Нонна знайшла найнеочевидніший, а Вася - найдовший, але без використання лазеру.
По бажанню можна було створити свої задачі. Більшість скористалися такою можливістю, а Платон (з іншої підгрупи) захотів долучитися до цього завдання під час своєї перерви і навіть запропонував ще один тип перешкод".

English
Лєна: "Завданням додому було зробити лялькових родичів. Небагато дітей виконали завдання, але ті, хто виконав, розповідав про свою сім'ю, використовуючи ляльок, на наступному уроці, у вівторок. Спочатку, я намалювала свою сім'ю на дошці та розповідала про неї, а потім діти, використовуючи ляльок, казали про свою. Гадалося, що буде більше доповідачів, щоправда. Дуже добре виходило у Макса. Ще ми слухали про сім'ю "Ніка" та грали у гру "кого немає"."

Природа
Цього разу ми говорили про сторони світу. Спершу хто згадав, хто дізнався, які вони бувають: північ-південь, схід-захід. Тоді шукали їх на глобусі, на мапі.
А зрештою дійшли й до дійсності. Згадали про компас і вчились виготовляти компас з голки, що плаває на поверхні води.
Коли визначили, де в нас північ, прив'язали решту сторін світу і спробували намалювати план місцевості вже з прив'язкою до сторін світу.
Дітям було простіше, вони могли повертати свої альбоми так, щоб верхній край аркуша співпадав з напрямком на північ, а на дошці довелось малювати, спираючись на всю свою уяву.
Кожний виходив до дошки і вказував розташування якогось об'єкту. Наприклад, "якщо вхід в школу тут, а турнік тут, то де великий горіх?" Всі гарно справлялися :)

Театр
Галя: "Темою заняття була зустріч весни з зимою. Малюки показали, як виглядають стара, зла, холодна зима та гарна молода весна. Поговорили про те як ми дізнаємось про прихід весни, всі її прикмети програли пантомімою. Малюки зуміли навіть показати як тане сніг та скресає крига :) ну і, звичайно, всім сподобалося бути пташками, що цвірінькають та ладять собі гніздечка".

6 клас

Руханка відтак Інформатика
Сергій: "На занятті трохи забавлялися з переносом реальних предметів у цифрову форму.
Розбилися на групи і всі спробували зробити віртуальну копію реальних об'єктів.
Потім пробували засунути всіх шестикласників у один джип".


Граматика
Маша: "На уроці грали в "Актівіті". Я розділила клас на групки, кожна з яких отримала 3 картки зі словами різних типів: ті, які потрібно намалювати, пояснити словами або показати жестами. Тобто хтось малював слова з картки, а друзі з команди відгадували й намагались граматично правильно записати це слово, інший член команди пояснював слова з іншої картки, третій - зображав жестами слова з третьої картки. І так у кожній команді. Команда Юлі, Маші та Антона набрала однакову кількість балів з командою Томи, Іванки та Федька. Клим, Настя та Андрій програвали у грамотному написанні слів. Таким чином вивчили та відчули (сподіваюсь :) ), в яких випадках у прикметниках використовуємо різні суфікси".

English
Продовжили практику.

Математика
Цього разу повернулись до тем минулого семестру, по яких пройшлись занадто швидко. Спершу - теорія ймовірності - грали в кості, в карти і, звісно, на гроші :)
Невеличкий бонус:

В другій частині заняття познайомились з циліндром і конусом. 

Теревені
Сьогодні говорили про задачі, які стоять в цілому перед людством. Кожний виписував ті, які міг пригадати: перенаселення, сміття, хвороби, збройні конфлікти, політ в космос, генна інженерія тощо. 
Тоді з усіх згаданих задач кожний обрав собі ту, яка найбільш відгукується і після лижних канікул має написати реферат на цю тему:

  • коли постало питання;
  • що вже зроблено в напрямку вирішення і які були помилки;
  • які перспективні напрямки вирішення;
  • власна думка з цього приводу.


Середа

1 клас

Подорож і БаБетка
Катя: "Згадували минулий квест, пробували замалювати мапу того, як ми пересувалися й де знаходили підказки.
Оскільки наприкінці квесту знайшли цукерки з майстерні карамелі, то Соля запропонувала, що це буде сторінка з Ц - цукерочний квест, а її сусідка - Ч - чашка, де ховалася, одна з підказок".

Українська мова
Олеся: "Читали "Кожен може стати принцесою", дітям роздала уривки тексту, які їм під силу, вийшло "спільне читання".
Прописи про страховиськ, вірш про старховиськ "прохлопували" кількість монстрів, які звучали у тексті".

Малювання форм

6 клас

Руханка
На руханці вчаться брати стани різних матеріалів - від незламного заліза до гнучких джгутиків. 

Українська мова
Олеся: "Перевіряли домашку: текст обраного до проекту автора - сторінка, стиснута до абзацу; абзац, дописаний до сторінки. Борги у Антона, Андрія. Робили вправу на розвиток толерантності: кожен із кошика обрав картоплину і максимально "персоналізував" її - вигадав ім'я, особливості характеру, біографію. Коли кожен учень озвучив свою версію, я зібрала картоплини назад у кошик, перемішала. Завдання: упізнати свою (там було ще багато "нічийних картоплин". Майже всі "зжилися" з персонажами, і я вже ледь зібрала продукти назад :)
Працювали із текстом Емми Андієвської "Говоряща риба" (програмний) - в парах задавали по уривку максимальну кількість питань-відповідей, читали текст, зупиняючись і озвучуючи свої версії "що далі"; провели дискусію на тему: кого найжалкіше - чоловіка, жінку чи рибу. Томі за жеребкуванням випало захищати чоловіка, вона так і не змогла увійти в роль, постійно його не захищаючи, а звинувачуючи.
Дивилися навчальне відео Олександра Авраменка про родовий відмінок.

Історія
(трохи згодом)

Біологія
Практичне вивчення пагонів.



Для шостого класу цей тиждень завершився трьома жовтими картками: дві у Федька, одна у Насті, Клим наразі відбувся попередженням.

Більше фото тут.

Валентина Мержиєвська

Немає коментарів:

Дописати коментар