03.02.17

Тиждень 17

Понеділок

1 клас

Руханка
Катя: "Грали в "телефон", передаючи дотикові сигнали по колу. Потім пробували вгадати один одного на дотик - кілька учнів ховалися під ковдрою, а решта вгадували. Під кінець всі першачки забажали сховатися під величезною ковдрою, щоб дорослі відгадали, хто є хто.
Усі намацування витримали мовчки і мужньо :)"
Вгадати було дуже складно, у дорослих виявилось ледве 3 попадання з 11.

Програмування
Оля: "Випробували новий формат заняття коли клас поділили на дві частини, одна займалась з інформатикою, інша - логікою".
Надя: "Сьогодні ми продовжили знайомство з поняттям системи команд (instruction set). Макс і Вася спробували себе у ролі роботів, які «розуміють» лише обмежену кількість конкретних вказівок (команд). Видумуючи набір команд для Макса, ми забули додати вказівку «стоп» - тож після озвученої доступної команди «стрибай», він не зміг зупинитись і стрибав аж поки робот не «зламався».
В другій половині уроку кожен отримав індивідуальні задачі на кшталт тих, що ми вирішували минулого тижня на дошці.
Всього було 3 рівні складності, Макс, Ден і Вася встигли наостанок ще й вигадати свій варіант задачі, обмінятися і написати до чужого лабіринту послідовність необхідних команд."

English
Лєна: "Повторювали членів сім'ї та слухали історію, в якій пропонувалося допомагати одне одному та ділитися. Ми програвали ситуації, коли в одного, щось закінчувалося, а другий йому допомагав".

Математика 
На математиці розглядали відносність опису "довгий" і "короткий". Наприклад з трьох мотузочок різної довжини можна казати, що "дві з них довші", але так само і "дві з них коротші", хоча мотузочок всього три.
Тоді згадували як виглядали з мотузочок літери абетки. Шукали спільні ознаки у рядах літер і доповнювали іншими літерами. Писали усний математичний диктант.

Майстрування
Катя: "Почали серію занять з кулінарії - виготовляли яблучний пиріг (у кожного учня була своя почесна місія, наприклад "перемішувач" або "розбивач яєць"),
(більше фотографій не покажемо, бо то поки сюрприз :) )
Говорили про рецепти, чому це важливо знати, що саме годиться до страви і в якій кількості.
Почали робити книжечку рецептів, які ми випробовуємо на кухні".

Надя: "Цей кулінарний проект є крос-предметним. В ньому поєднується і "читання" (потрібно прочитати рецепт), і письмо прописом (оскільки потрібно записати інгредієнти прописаними літерами), і математика (бо ми вираховуємо, скільки чарок/склянок потрібно борошна/цукру або яку частину всього масла треба взяти), і образотворче мистецтво (потрібно оформити кожен рецепт), і навіть географія - оскільки ми будемо обговорювати, де знаходиться країна, з якої пішов рецепт, і малювати її прапор в нашу книгу."

6 клас

Руханка
Рухана сьогодні подовжена, встигли зробити різні вправи, діти показували комплекси, які запам'ятав кожний з них. Завершили - пробіжкою по снігу.

Теревені
Теревені також сьогодні подовжені. Говоримо про відчуття свого шляху, призначення, про справи, якими хочеться займатись і те, що природньо добре виходить у кожного, чим займаєшся у свій вільний час, чим готовий займатись все життя і заради цього терпіти незручності.
"Знайди роботу до душі і тобі не доведеться працювати ні дня у житті" Конфуція, "Сродный труд" Сковороди і таке інше.
Алексей Кузьмин: "Предназначение это ведь не о том, чтобы в один из прекрасных вечеров осознать что ты повар, археолог или космонавт. А о том, что бы заметить тот простой факт что свет через тебя проходит под каким-то особенным углом, присущим только тебе. И узор, создаваемый им внутри тебя, не похож ни на один из 7 миллиардов других рисунков. И что каждый день, ты приносишь в мир эту свою уникальность, предлагая её, волей-неволей, другим, таким же уникальным существам.
Предназначение это не то, при помощи чего мы выражаем себя, а та уникальная игра тонов и теней что создает сердце преломляя проходящий через него свет. И если заметить это, то  станет видно занятие, через которое света в тебе становиться больше. Возможно сейчас это и есть то, чем стоит заниматься". 

English
Лєна: "Цього тижня також багато слухали та грали. Вивчали новий граматичний матеріал з Present continuous та грали у "крокодила", а потім слухали тексти."

Інформатика
Сергій: "На занятті розбирали проекти Антона. Він показував і коментував. Антон показав побудову параболи, визначення довжини, площі кола і його побудову. В кінці всі разом робили графічний редактор".

Малювання
Останній, себто перший урок малюнку був присвячений відгуку на запит, перш за все, Маші про початок вивчення пластичної анатомії.
Теоретично, вже пора мабуть, бо тим людям, хто малює людей, ця наука потрібна. Також є звязок з руханкою - йде вивчення назв м'язів, кісток, йде мова про розуміння суті роботи опорно-рухальної системи.
Традиційно викладач малює на дошці, учні змальовують. Так зробили і ми, я розповів про рухому з'єднаність грудної клітки та кісток тазу. Урок вийшов цікавий, будемо дивитись, як воно засвоїться та як дfлі піде. Можливо, треба ліпити людину з пластиліну та змальовувати її."

Вівторок

1 клас

Теревені
Сьогодні цікаві об'єднані теревені 6 і 1 класу. Читаємо казочку про Іллю Муромця, обговорюючи усі незрозумілості: від того, хто такі "старцІ" чи "каліки перехожі", до політичниих інтриг і зросту богатирів в давні часи.
А тоді зі старшими в продовження вчорашньої теми обговорюємо шляхи, які лежать перед кожним.
Спершу згадали витязів, які мали обирає один правильний шлях: "Праворуч підеш - дружину знайдеш, ліворуч підеш - коня втратиш, прямо підеш - сам пропадеш".
А тоді почитали притчу про можливість різних шляхів, коли кожний по-своєму правильний.

Логіка
Завдання на доповнення, симетрію, аналогії.

English
Лєна: "У вівторок ми продовжили тему родини і допомоги, слухали іншу історію, розставляючи малюнки по порядку. Приємно, що майже усі добре розуміють на слух та орієнтуються. Також ми повторювали родичів, кольори та грали у гру "кого немає".

Природа
Маємо заняття з плавання :) Тільки не людей, а предметів з різних матеріалів: корок, дерев'яна іграшка і прищіпка, крейда, абрикосова кісточка, два види пластмаси, глиняна намистинка, металева кулька, пінопласт, бублик, свічечка, шматочок яблука.
Перевіряємо що з цього плаватиме, а що потоне. Спешу кожний висловлює припущення, а тоді перевіряємо і замальовуємо.
Потім говоримо про розчинні і нерозчинні речовини. В одну ємність наливаємо спиртовий розчин (може бути зеленка або фукорцин) - від розчиняється в воді. А в іншу - олію, і вона не розчиняється, навіть якщо добре перемішати, все рівно розшаровується.
Цікаво виходить якщо в ємність з водою і олією крапнути спиртовий розчин. Спирт в олії не розчиняється, але тоне в ній, падає клаплинкою на межу олії і води. А потім, коли олійна плявичка під краплинкою витончується - булькає в воду і вже там розчиняється. Виглядає гарно :)
 І наостанок поєднуємо ці для досліди - перевіряємо, що тоне в олії.
 Найкраще виходить зі свічкою - вона в воді не тонула, але занурилась в олію.

Театр
Галя: "Всі отримали по аркушику і написали на ньому,  що робили на канікулах (святкували, каталися на санчатах, ходили у кіно тощо) потім заховали ці папірці ("апріорі") у шапку, витягали наосліп та показували пантомімою.
Також розібрали як показувати історію послідовно, ще не всі це "вхопили", але коли показую я, то відгадують".


6 клас

Руханка тоді Граматика
Розбирати атестаційну контрольну за січень.

English
Лєна: "Грали у гру "що я роблю?". Дуже б хотіла тільки попросити не забувати підручники, бо тоді дуже незручно. Хочу подякувати більшості дітей - після канікул ми працюємо краще. Хто знає, що ця подяка не до них - підтягуйтесь :) "

Математика
Сьогодні пробне заняття з математики проводив Юрій Микитович - професор доктор фізико-математичних наук :)
Спершу говорили про математику взагалі, про те, як вона виникла і де потрібна. Про те, що "математика не для того, щоб її любити, а для того, щоб її розуміти". Згадали і програмування, і двійкову систему числення і багато іншого.
Потім йшлося про поняття множини і множини різних чисел: натуральних, цілих, раціональних.
В другій півпарі перейшли до арифметичних дій з раціональними числами.

Медіапроект
Зйомки тривають, інтерв'ю з різними учасниками БеркоШко - від засновників до першачків.

Середа

1 клас

Математика 
Продовжуємо тренувати розпізнавання задачі на слух. Важливо навчити їх спершу уявляти що відбувається, а тоді тільки визначати, яка математична дія знадобиться і тільки потім - рахувати. Виходить поки що зі змінним успіхом.
Диктую таке:
"1. Знайдіть суму чисел 17 і 18."
2. Знайдіть різницю чисел 31 і 9.
3.  Скільки буде12 і 22 разом?
4. Зменшуване 15, від'ємник 6, знайдіть різницю. (в класі на стіні висить підказка "зменшуване - від'ємник = різниця" - головне пригадати де подивитися)
5. Один доданок 4, другий доданок 44, знайти суму.
6. На скільки відрізняється 27 і 15?
7. На скільки 7 більше ніж 3? (при слові "більше" більшість автоматично ставить знак "+")
8. На скільки 12 менше ніж 17? (а в цьому випадку числа записують в порядку почутого, тобто 12-17=...)
9. Скільки залишиться якщо від ста забрати сто?
10. Скільки буде 3 і 4, і ще 8?"

Подорож
Катя: "Сьогодні бігали квест на 11 пунктів (щоб у кожного була можливість прочитати свій папірчик з підказками).


Потім обговорювали, як саме ми відшукували те, що було написано в підказках, і прокрутили ще раз весь маршрут від початку до кінця".


БаБетка
Катя: "Читали історію про Вінні Пуха, як він намагався вполювати Буку, а насправді ходив по власних слідах".

Українська мова
Олеся: "Читали в парах правдиві-неправдиві факти, вгадуючи true-false. Бавилися у гру "Сміттєвий монстр" - сортуючи по "контейнерах" (метал, папір, біовідходи тощо) різний казковий мотхох типу вживаної гарбузової карети із пробігом 500 км, павутиння Спайдермена, оправи окулярів Гаррі Поттера. 
Потім знайшли по школі реальні речі, які підходять до кожної категорії сортованого сміття.


Відтак робили і підписували своїх сміттєвих монстрів, поселивши їх у хатинку зі сміттєвого пакету".

Акварелі
Хороводик і руханочка Полінкою і вальдорфські акварелі.



6 клас

Руханка відтак Українська мова
Олеся: "Спершу я їх трохи посварила за домашку: з усіх учнів тільки двоє реально постаралися, і ще двоє зробили "лівою ногою". Половина з боргами.
Робили завдання на стилістику: учні отримали 8 уривків тексту: кожен - іншого автора зі списку на проект. За стилем мали ідентфікувати автора, учні упізнали Андрусяка, Гридіна, Матіяш і Ткачук. Тексти були дібрні незнайомі, щоб опізнання справді відбувалося за стилем. Потім у цьому стилі дописували по абзацу. Відтак зачитували все підряд, намагаючись упізнати межу між оригіналом та імітацією. Декому вдалося добряче заплутати однокласників, вдало підробивши стиль. Потім кожен отримав ще по абзацу реального завершення кожного уривку. Рівнем виконання цього завдання я лишилася дуже задоволена..
Вправи за програмними текстами Ірини Жиленко: розставити пропущені слова; виправити помилки - і потім звірити з варіантом без помилок.
Гра "переплутана новина" - три реальні новини з інтернет-сайтів, кожен учень хвилину читає і намагається запам"ятати. Потім текст забираю, хвилина записати, що запам"ятав. Наступний учень отрмує вже урізаний варіант новини і працює за аналогічною схемою вже із ним. І так кілька кіл, щоразу скорочуючи час виконання. Читаємо, що отримали на виході - і порівнюємо з вихідним матеріалом".

Фізика
Альона: "Урок  фізико відкриттів складався з двох частин: продовжували складати електричні схеми з паралельно і послідовно з'єднаних світлодіодних лампочок. Мали батарейки і лампочки на 3В. Виявилось, що паралельно з'єднані лампочки велика економія, а послідовно з'эднаним , навіть двом,  не вистачає енергії , щоб хоч блимнути. 
Друга частина пройшла в веселому знайомстві з новим роботом Ozobotom, якого беркошколярам  люб'язно надав STEM центр Сократ



Історія
Ігор: "Почали вивчати нову велику тему – античну Грецію. На уроці учні ознайомились з Мінойською цивілізацією палаців.
А саме милувались фотографіями з розкопок Кноського палацу. Згадали міф про Мінотавра та Лабірінт за допомогою радянського мультфільму, а потім записали отриману інформацію."

Біологія


Математика (факультатив)
Лишилось троє. Розбирали питання щодо раціональних чисел і жартували, яка частина класу присутня, скільки відсотків хворіє, скільки має тренування, а скільки - просто відкосило від факультативу :)

Більше фото тут.
Валентина Мержиєвська

Немає коментарів:

Дописати коментар