30.01.17

Тиждень 16

Понеділок

1 клас

Руханка
Катя: "Ділилися новинами, у кого що яскравого відбулося за канікули, чи скучили за школою :) Видно було, що скучили, за борюканням один з одним. Вчилися робити піраміди з тіл, так щоб було зручно і не травматично.
Міцніші хлопці та дівчатка внизу, легші нагорі (вершиною піраміди були Платон і Соля, як правило).
Дивилися, на що здатна стопа, згадували назви частин тіла. Грали в гру, коли я називаю одну частинку тіла, а показую іншу, а діти мали показувати правильну".

English
Лєна: "Повторювали той матеріал, який був до канікул, тому я очікувала, що багато чого забули. Але згадували усе досить жваво."

Математика 
Вчились розкладати числа на кілька доданків - на два, на три. Писали кілька варіантів на дошці. Наприклад: "9=3+3+3, 9=1+2+6", а потім кожний шукав ще варіанти і записував в зошиті.
Коли здалося, що вже більше не знаходиться - зачитували, які в кого приклади вийшли, дописували яких бракує.

Майстрування
Катя: "Судячи з розповідей, діти багато дивилися мультфільмів протягом канікул. Захотілося трохи розвантажити їхній зір, поліпити з воску".



6 клас

Руханка
Цього тижня робимо руханку з класичними асанами йоги. Після гімнастики для суглобів і розтяжки, робимо розтяжку, лежачи на спині, халасану, віпаріта-карані - "берізка" по-нашому - з підтримкою руками і без рук.

Математика 
Сьогодні в нас нова, але направду не дуже нова тема - раціональні числа. Діти вже добре розуміють суть від'ємних чисел, тож справа більше за термінологією.
Порівняння від'ємних чисел також очевидне. Коли я на дошці написала:
"-7 ? -77"
Іванка каже: "Звісно, 7 боргів це значно краще, ніж 77" :)

Теревені
Напередодні Нового року ми з 6 класом не встигли підбити підсумки, тож робимо це тепер. Дістали минулорічну банку, вскрили, перечитати наміри на цей рік. Щось справдилися, щось ні, але може бути перенесене на 2017, а чогось вже й не хочеться.
На одній стороні аркуша підсумовуємо яскраві враження, нові навички в важливі усвідомлення 2016 року.
На звороті пишемо побажання на новий рік. Тільки те, що залежить від нас самих. "Хочу щоб мені купили.." - не підходить, а от "хочу навчитися...", "хочу потоваришувати з ..." тощо - саме те. Можна навіть писати задуми, які не можуть бути втілені цього року, але до яких можна наблизитись: зібрати інформацію, підготуватись, спланувати тощо.
Потім пакуємо то все в банку і лишаємо на рік.

English
Лєна: "Повторення пройденого з шостим класом приємно вразило. Писали тест з граматики. У трьох людей результат 59/60: 29 з граматики й 30 за знання слів. Саме такі бали у Томи, Іванки та Насті. У всіх інших результати також дуже непогані. Юля на 30/30 вивчила слова, на 23/30 - граматику. Маша на 26/30 зробила обидва відділення. Антон та Федько трохи не доробили завдання, не довчили слова. Тож граматика написана на 22/30, а слова на 19/30 в обох. Дякую усім. Для першого заняття після перерви це було навіть неочікувано добре".

Русский язык и мировая литература
Марія: "На уроке русского языка продолжаем понимать устройство глаголов. Кажется, всякие "сможешь", "будешь" и "улыбаешься" уже близки к тому, чтобы всегда быть написанными с буквой Ь.
Неожиданно выяснилось, что знаменитые "тся/ться", в целом тоже уже ясные и понятные, оказались кое-кому неподъёмно трудными именно там, где с ними нужно построить фразу. Просто поразительно. Будем работать дальше. Потому что важно не правило, важно - понимать.
Еще прилагательные. С ними каким-то образом легче, поэтому танцуем с ними в сторону расширения активной лексики".

Світова література
Марія: "Наближаємось до того, аби з'ясувати, в які способи можна писати про дива та чудеса. Бо свої способи є і у "романтичної" літератури, і у "реалістичної".
Саме з цього боку розглянемо "різдвяну пісню у прозі" Дікенса та "Ніч перед Різдвом" Гоголя.
І подивимось, нащо там і там стільки персонажів, скільки їх є".

Театр
Марія: "Наші літературні дослідження перетинаються з театральною роботою - адже ми таки зробимо навесні виставу, за щасливою пропозицією Поліни Вікторової "Щось з греків". Навзаєм, театр дає змогу досить глибоко працювати з текстом - це на користь і літературам, і мовам. Аби все вийшо по-серйозному, виділили для цього окрему годину".

Вівторок

1 клас

Теревені
Читали книжечку кролячу родину і підгорілі пончики. Мали нагоду поговорити про техніку безпеки і правила пожежогасіння: чому не можна водою гасити олію, а також електроприлади і проводку. Про те, що діти в першу чергу мають врятувати себе і погукати на допомогу дорослих.
Погрались в заплутування хороводиком.




Інформатика
Надя: "Почали вивчати основи програмування на прикладі програмування роботів. Говорили про те, що робот може робити лише те, чого його «навчила» людина. Розбирали поняття «система команд». Писали алгоритми в межах заданої системи команд для робота-сонечка. Сонечко «вміє»: пересуватися вперед, розвертатися вліво і вправо, а також має лазер для розтоплювання льодових веж."

English
Лєна: "Слухали історію, грали у гру та співали речитатив про родину". 

Природа
Спершу повторили теплоізолюючі властивості повітря. Роздивлялися вату, окремі волокна і повітря між ними. Говорили про те, як нас зігрівають светрики.
Далі продовжили тему горіння. Робимо простий дослід зі свічкою, накритою банкою. Коли кисень виграє, свічка поступово гасне.
Обговорюємо що є  різні способи тушіння, але всі вони передбачають перекривання доступу кисню: вода, пісок, піна.
Щоб продемонструвати, що кисень вигорає робимо ще один дослід. Повітряна кулька, наповнена водою, не пролазить в горлечко банки. Але якщо в банці підпалити папір, то коли кисень вигорає, вогонь гасне, а повітряну кульку засмоктує всередину.

Оскільки кулька, наповнена водою, на дотик дуже приємна і дивна, то по завершенні заняття кожному робимо таку кульку. Частину з них діти винесуть потім на мороз, щоб ті замерзли. Цікаво, що кульки з водою, що лежали на відкритому повітрі зкрижаніли, а ті, що були закопані в сніг, - ні. Отримали чергове підтвердження теплоізоляції повітря, яке цього разу причаїлось між сніжинками.
Забігаючи наперед скажу, що одна така кулька з водою зрештою таки луснула і Олічка, витираючи калюжу, попередила, щоб це був останній такий дослід :)

Логіка
Робили вправи на симетрію, доповнення картинок, аналогії тощо.

6 клас

Руханка
Руханку робимо з елементами рівноваги - вірабхадрасана, шиванатараджасана, акцент на розтяжку.
Наприкінці зіграли в заплутування, коли усі, крім одного беруться за руки і заплутуються, як тільки можливо. А тоді один має всіх розплутати.

Інформатика
Сергій: "Розбирались з властивостями калькулятора, функціями пам'яті та інших навколоматематичних програм."

Математика
Після знайомства з раціональними числами говоримо про множини. З ними діти фактично вже знайомі, з того часу як ми познайомилися з колами Ейлера, але вчимося правильно називати.
Модуль, відстань, множини

English
Лєна: "Почали нову тему, слухали доповідачів з різною англійською (британською та американською) та грали в крокодила".

Теревені
Дебати про Шерлока Холмса: вузький спеціаліст - за і проти. Розділились на дві команди жеребом. Одні висували тези в підтримку спеціалізації і поглиблення знань в певній сфері. Інші - за різносторонній розвиток широкого спектру знань і навичок. Потім мінялись місцями.
Наприкінці голосували - доводи якої зі сторін були більш переконливими.
А потім - які схильності у кожного, хто як відчуває - до вузького занурення чи до широкого профілю.

Граматика
Маша: "На граматиці ми трошки згадували вивчене раніше про прикметники. На окремих аркушах я попросила школярів описати свої враження від прочитаних за канікули книг. Традиційно найбільші фанати Гаррі Поттера вкотре перечитували книги про нього, крім цього, звісно, дехто ділився й новинками - "Як я руйнувала імперію", "Поліанна", "Відьми" та ін. :) Усі відгуки ми склали в коробочку, а потім по черзі вибирали й відгадували автора відгуку. Потім намагались використані у відгуках прикметники розділити на групи за типами й ступенями порівняння.
Друге завдання полягало у виборі правильно узгоджених за родом, числом та відмінком прикметників з іменниками у віршах Григорія Фальковича. З цим справились дуже легко і швидко."

Медіапроект
Знімають відео: інтерв'ю та опитування.

Середа

1 клас

Математика 
Прописи-рішення. Плутають - і +, але гарно розбивають на десяточки.

Мандрівка
Завдання було дійти до хатинки Платона без підказок "корінних берковецьких аборигенів". Хатинку знайшли. Вирушили гуляти далі, пройшли по вузенькій стежці, яка перетинає 4 ділянки. Потім звідти повертались до школи. По дорозі говорили по те, як хто знаходить дорогу (пам'ятає шлях). Маша сказала, що вона "просто знає, куди йти", Макс, Вася і Платон - що вони "орієнтуються", туди-потім туди. Слово "орієнтуються" діти вживають, а що таке "орієнтир" не усвідомлюють. Врешті Вася сказав, що у нього є внутрішня карта, в голові, і він нею користується. Добре)


БаБетка
По поверненні малювали кожний свою "внутрішню карту" берківців, як вони все це уявляють. Справді, карти, які діти понамальовували, більше свідчать про них самих, їхні уявлення, ніж про навколишній світ. :)
Потім дивилися фотографії різних об'єктів з пташиного польоту. Це так їх здивувало. Новий погляд на світ. Щоб намалювати карту теж треба трохи вміти бачити "згори".

Українська мова потім Акварелі






6 клас

Руханка
Після розминки вчились пробити скручувальні асани. А також кілька кіл сур'я-намаскар.

Українська мова
Проводили журналістське розслідування за розрізненими фактами і намагались виявити суть.

Фізика
Будували електричні схеми з лампочками.

Математика 
Практикували модулі і від'ємні числа.

Біологія
Грали в гру на знання термінології. Малювали дерево, не відриваючи руки.



Більше фото тут.


Валентина Мержиєвська

Немає коментарів:

Дописати коментар