03.01.17

Тиждень 15

 Понеділок

1 клас

Руханка
Зробили розминку, позайматися трохи йогою. Діти такі різні, в когось гарна розтяжка, в когось почуття рівноваги, в когось координація рухів, але немає такого, щоб у всіх все чудово, кожному є над чим працювати :)

Новорічні побажання
Потім робили новорічні побажання. Спершу на одній стороні аркуша згадували минулий рік: яскраві враження, важливі події, а потім на іншій стороні писали побажання і наміри на наступний рік. Єдине що, писати треба було лише те, що не залежить від інших людей, тобто не можна писати, яких подарунків хочеш, але можна писати те, чому хочеш навчитись, що побачити, з ким потоваришувати чи що зробити.
Тоді пакували аркуші в спеціальну баночку - послання в майбутнє. Обклеїли її новорічними малюнками і лишили до наступного року.

Теревені
Наступне заняття було про щастя. Хто як його відчуває, де відчувається щастя в тілі, від чого воно трапляється, яким може бути. Виявилось, що більшість відчуває щастя в серці. У Маши воно пов'язане з подарунками, у Нонни - з першим снігом, у Васі - з тим, коли реальність перевершує очікування (от у мене вже було хороше ліжко, а тепер ще краще - двоповерхове!), у Фєді, у Макса.
Потім замальовували або записували на аркуші "Що робить тебе щасливим?"

Математика 
Пограли в меморі, частина дітей вже знали правила з минулого понеділка, розказали Фєді і Нонні. Як і минулого разу, почали з простих завдань з 5-6 камінчиків, викладених як на гральних кубиках, а далі ускладнювали до трикутничків і літер, викладених 10-12 камінчиками.
Зробили вправи на ланцюжки арифметичних дій і домальовування симетричних малюнків. Хто встиг, порозгадував ребуси. Решта лишилась додому.

Майстрування
Пишемо історії, спершу розподіляємо запитання: Який/яка? Хто/що? Що зробив? Як? Куди?
Пишемо про колу на окремих аркушиках частинки історії, не уявляючи, що пишуть інші учасники, а тоді читаємо про черзі. Виходить щось на кшталт: "Зелена Ельза поїхала на велосипеді в лаву". Всі сміються.
Тоді питання зміщуються на одного учасника і пишемо ще одну історію. Оскільки сьогодні першачків лише п'ятеро, то кожний встиг написати всі фрагменти історій.
Остання історія вийшла дуже кумедною: "Яблучно-шкарпеткова зубаста вівця їде на велосипеді під машиною в БеркоШко".
Пробуємо це намалювати - дуже розвиває уяву :)

6 клас

Руханка
Замість руханки з шестикласниками мали розмову про те, з чого починалась БеркоШко, на чому все тримається, про домовленості, які виникли і їхні причини, а також про короткострокові і тривалі наслідки можливого їх порушення.
Від початку переважно домовленості укладали дорослі - батьки і вчителі, а діти були ще маленькі і якось так склалося, що їх досі не питали. Але вони вже позиціонують себе як дорослі, тож укласти договір з шестикласниками було кроком назустріч, що ми готові з ними спілкуватись як з дорослими.
В договорі викладено перелік зобов'язань БеркоШко і учнів щодо навчання, побуту тощо та перелік можливих санкцій.
В момент підписання настрій у всіх був схвильований і дещо урочистий. Тома сказала "У мене таке відчуття, що я тільки зараз вступила до БеркоШко".

Географія
На географії виступали з підготовленими презентаціями про вулкани і землетруси.

Вистава
Сценарій написаний, йде робота над ролями і підбір реквізиту.

Русский язык и мировая литература
Изучали лица глаголов, писали диктант, придумывали смешные предложения с задаными глаголами.

Малювання
Малювання пройшло під задачею: створення колективної спонтанної імпровізації з використанням попередніх напрацьовок.

Вівторок

1 клас

Теревені
Читали чудову книжечку "Ліндберг" (ВСЛ), роздивлялись гарнезні ілюстрації, По черзі зачитували назви розділів.
Потім говорили про мишей, котів, Новий світ, заселення Америки, про Статую Свободи, подаровану французами, братів Райт, повітряні кулі і літальні апарати, важчі за повітря.


Логіка
Робили вправи на орієнтування за стрілочками і домальовування елементів, яких бракує.

Природа
Сьогодні влаштовуємо чарівне малювання на молоці: молоко + акварельні фарби + рідке мило.
 Акварельні фарби плавають по поверхні, а рідке мило розганяє їх в різні боки.

Потім так само шугали сірнички на поверхні води.

Театр
Вивчали чи повторювали віршики до майбутньої вистави

6 клас

Руханка потім Інформатика
Заняття було присвячене кібербезпеці. Особливо вірусам, їхньому поширенню, антивірусам. А також поводженню з особистою інформацією.

Математика
Завершальне заняття з математики в цьому семестрі - можливість закрити всі борги і піти на канікули без "хвостів". Декому це навіть вдалося :)

Вистава
Фінальна репетиція.

Теревені
Відбулось цікаве багаторівневе обговорення. Почали від загальних питань: про самостійність, коли не чекаєш, що хтось зробить за тебе і не обтяжуєш інших, про звертання по допомогу тоді, коли сам не можеш впоратись, про виконання прохань, а також про відчуття станів інших людей.
Потім розібрали кілька реальних ситуацій цього тижня: з тачкою, яку покинули на дорозі і ніхто не хотів забирати, і з голосною музикою. Усі учасники принесли свої вибачення: хто за те, що прохання притишити звук виглядало не як прохання, а хто за порушення законів сусідства.
Ще встигли обговорити кілька ситуацій з точки зору закону і з точки зору людяності. Наприклад, для проїзду в громадському транспорті закон зобов'язує оплатити проїзд, не перевозити небезпечні речі, поступатись місцем "жінкам-інвалідам літнього віку з дітьми" :) Але окрім того є ще неписані правила - не галасувати, бо можливо хтось поруч їде втомлений, не заходити до транспорту з морозивом, щоб випадково не замастити інших пасажирів тощо.
Також про гучну музику. Закон обумовлює притишення гучності після 22:00, але якщо за стіною хвора людина чи мала дитина, то і вдень можна бути більш чуйним до них.
Про вигул собак. Доречі, треба уточнити, як то нормує законодавство, але в будь-якому разі пам'ятати, що якою б доброю і улюбленою не була ваша собака, є люди, які їх панічно бояться, і їх фраза "та вона не кусається!" зовсім не заспокоює.
А наприкінці обрали тему для дебатів після канікул. На хвилі захоплення Шерлоком Холмсом, ось про нього і поговоримо :)

Граматика
Марія: "Ось опис нашого останнього уроку в цьому семестрі)
На уроці слухали продовження до історії з книги про відьом, яке діти писали вдома. Зауважила, наскільки вони осучаснюють будь-який твір, що пишуть самі, і це дуже круто. Кожен по черзі називав прикметники різних типів із своїх творів. Потім я прочитала продовження "Відьом" Роальда Дала - зацінили всі :)
На другій частині уроку говорили про ступені порівняння прикметників. Завдання на закріплення теми складалось з двох частин: у першій кожна дитина отримала картку з якимсь персонажем і описувала його п'ятьма звичайними прикметниками, двома - вищого ступеня порівняння і двома - найвищого. Друга частина полягала в тому, що кожен отримав аркуш паперу з ім'ям свого однокласника чи однокласниці і писав 1 найхарактернішу його ознаку, після цього передавав аркуш сусіду - таким чином кожен написав по одному прикметнику про кожного. Тут теж використовували прикметники різних ступенів порівняння. Після цього я зібрала аркуші з описами беркошколярів і героїв карток, перемішала усі і по черзі читала. Діти відгадували, хто є хто. Що цікаво - однокласників відгадували безпомилково за 2-3 ознаками :)"

Медіапроект
Оскільки сценарію для майбутнього фільму досі немає, то знімали новорічне привітання.

Середа

1 клас

Математика 
Розмальовували новорічну математичну Пандочку

Новорічні ігри
 Танцювали на крижинках, які стрічко танули.
 Робили листівочки.
 Зрізали наосліп з мотузочок шоколадних зайців і дідморозів.

Українська мова
Працювали з віршиком Романа Скиби про свинку, складали його з фрагментів, читали, списували.

Малювання 
Знайомились з жовтим кольором. Самі готували собі аркушики для акварелі.

6 клас

Руханка потім Українська мова
Читали свої вдома написані історії, аналізували їхніх персонажів і сюжетні лінії.

Фізика
Виготовляли електрифіковані листівочки

Історія
Великий підсумок за семестр, написали контрольну за пройденими темами.

Малювання форм
Пробували змальовувати вузли. Це виявилось доволі виснажливим заняттям :)

Вистава
Новорічну виставу спершу представили першачки.





А тоді 6 клас з виставою "Різдвяний рок під Новий рік" за мотивами Ч. Діккенса.






Більше фото тут.

Валентина Мержиєвська

Немає коментарів:

Дописати коментар