16.12.16

Тиждень 13

Понеділок


1 клас

Руханка
Катя: "Маю намір найближчим часом грати з першачками в якомога більше незнайомих для них ігор, щоб вони вчилися схоплювати "умови гри", переключатися з одних правил на інші, дотримуватись домовленостей всередині певної гри. Спочатку перевіряли чи сховаються всі-всі першачки під одну ковдру, щоб нічого-нічого не виглядало?
Потім грали так - двоє дорослих піднімають і опускають ковдру (вогняна річка), а двоє однакових звіряток, яких називає дорослий, мають помінятися місцями вчасно пробігши під ковдрою (усі пари звіряток сидять по різні боки річки).
Василько вигадав гарну приповідку під це "раз-два-три, пухнасті кролики, рятуйте свої хвости". Цікавою виявилася підготовка до гри - розділитися на дві однакові за кількістю групки, це я доручила дітям зробити самим. З цим впоралися добре і швидко, а от домовитись хто з ким буде в парі і якою тваринкою - виявилось складніше. Почали вередувати, частина дітей і самі домовитись не могли й від запропонованого дорослими відмовлялись. Тому довелося почати гру з тими, хто таки домовився. Виходило доволі весело, тому тим, хто ще не приєднався, запропонували швиденько знайти такі собі звірятко-пару й приєднатися. З другого заходу вже все "запрацювало".
Потім грали в гру "Стрілець", коли хтось один відвертається, а решта намагається до нього наблизитись і доторкнутись.
Якщо стрілець повертається - всі завмирають, відвертаються - знов намагаються наблизитись. З усіх видчутно вирізнилися стратегії Макса і Нонни. Макс - добіг до стрільця за один "ривок", Нонна підповзала по міліметру. Була останньою, всі вибули з гри, а вона таки вполювала :) "

Квест
Щодня Надя влаштовує першачкам новий етап квесту з розгадуванням шифрів :)

English
Почали вивчати членів родини.

Математика 
Почали заняття зі зважування камінчиків на терезах і поступово дійшли до вирішення рівнянь: "На одній шальці терезів лежить 10 камінчиків, на іншій 4 камінчики і яблучко. Терези зрівноважені." Відігруємо таку задачу на справжніх терезах, а тоді намагаємось визначити, скільки камінчиків важить яблучко.
Для цього забираємо з кожної шальки по одному камінчику, помічаємо, що рівновага не змінилась, тоді ще по одному камінчику і так поки яблучко в шальці не залишиться саменьке. Тоді порахуємо скільки камінчиків лишилось у іншій шальці терезів - це і буде вага яблучка в камінчиках.
Далі тренуємось малювати квадратики під лінієчку, збільшувати їх у певну кількість разів і вимірювати довжини сторін.

Майстрування
Катя: "Робили еко-ялиночку та гірлянди"

6 клас

Руханка потім Математика 
Спершу пригадали тему відношень, поговорили про "золотий переріз". Порівняли які прямокутники виглядають симпатичнішими. Виявляється пропорції людини близькі до "золотого перерізу". Наприклад, талія розділяє тіло у цьому відношенні, або кінчики пальців опущеної руки. Багато прикладів цього відношення в природі, а також запозичено в архітектуру.
А тоді перейшли до сталої нової теми - коло і круг. Пригадали визначення фігур і їхніх елементів.
Поговорили для чого людям знадобилось шукати довжину кола і що це взагалі за назва.
Про історію числа π та уточнення його значення. Архимед, наприклад, користувався значенням π = 22/7. Зараз його обчислили з точність понад 1 млн знаків після коми, але для розрахунків досить запам'ятати фразу: "три, чотирнадцять, п'ятнадцять, дев'яносто два і шість" або навіть округлено до сотих 3,14.

English
Вивчали вживання слів, які позначають частоту дії: never, always, sometimes.

Русский язык и мировая литература
Обговорювали оповідання Чехова. Писали диктант про Сократа.

Малювання
Сьогодні говорили про малюнки на тілі. В гостях - тату-майстер Даша Криж.

Вівторок

1 клас

Теревені
Спешу зробили розминочку - привітання сонечку сурья-намаскар. Далі читали казочку "Песик і його місячні друзі". Це непроста казочка, вона й сумна і радісна, і про справедливість, і про дружбу. Дуже неоднозначна, тому можна обговорювати кілька разів.
В цій історії друзі збираються летіти на Місяць, а одного свого товариша залишають - доглядати за домом. Спешу ми пережили справедливе обурення: як так можна! :) потім Соломія сказала, що від своїх мрій не можна відмовлятись, а Фєдя запропонував пошукати когось - сусіда, знайомця, хто міг би наглянути за домом поки вони в мандрах.


Каліграфія
Продовжували рядочки орнаментів. Вже у всіх виходить значно краще, в порівнянні з початком року.

English
Розширило палітру кольорів, повторювали предмети, дій, родину.

Природа
Сьогодні проводимо дослід з танення льоду в різних середовищах. Є 5 скляночок.
- Що в першій?
- Гаряча вода!
- А як ви знаєте, ви ж не торкались?
- А пара піднімається! І краплинки на склі!
- А ці краплинки зовні чи всередині? - так ми згадуємо те, що дізнались на минулих заняттях і вчимось пояснювати явища, які спостерігаємо.
Далі ще є баночка з холодною водою, олією, ватою і...
- А в цій нічого немає!
- Як немає? Зовсім нічого?
Зрештою вирішуємо, що в п'ятій баночці повітря.
Тоді замальовуємо всі 5 скляночок і починаємо робити припущення. В якій з баночок крижинка розтане найшвидше, в якій наступною і так до самого повільного танення. Записуємо всі припущення на дошці.
А тоді вкидаємо одночасно крижинки і спостерігаємо. Спершу розтанула в гарячій воді, як більшість й передрікали. Тоді - в холодній воді - дивовижно :) Ніхто не міг уявити, що в холодній воді розтане швидше, ніж в теплому повітрі, олії чи, тим більше, ваті!
А далі настала повільна частина історії і крижинки зменшувались ледве помітно. Тому ми вирішили пограти в одну гру: "Йдемо в похід". Діти по-черзі називали те, що хочуть взяти з собою в похід, а я казала - можна це взяти з собою чи ні. Одразу відпали намет, спальник, ніж... Діти зрозуміли, що щось не так :) Перша річ, яку можна було взяти з собою - Платон обрав пістолет. Ще можна було Соломії взяти собаку. Даша захотіла взяти в похід маму, але ні, маму в похід можна було взяти тільки Маші, ну ще й Максу... Зіграли кілька кіл, це було весело, варіанти були все цікавіші :) Зрештою Нонна здогадалась, що можна обирати слова, які починаються на першу літеру імені того, хто називає.
Наступним розтанув лід в олії і водичка лишишась лежати на дні. Тоді в повітрі. Одразу скажу, що крижинку в повітрі краще класти на якесь підвищення, щоб стікала вода, бо інакше вона поступовьо опиниться в калюжці і це вже буде танення в холодній воді.
Лід у ваті протримався кілька годин і долежав до завершення занять. А чому так сталося - поговоримо наступного разу.

Театр
Галя: "Обирали звірятко, яке кожний буде показувати на Новорічній виставі. Вдома треба знайти якийсь віршик про цю тварину, або навіть заримувати самим :) бо деякі створіння, мені здається, не мають ще свого віршику українською мовою".

6 клас

Руханка відтак Інформатика
Розібрали на друзочки старий PC, досліджували, що всередині.





Математика
Вирішуємо задачі на пропорції і відсоткові відношення. Поступово проясніє.

English потім Теревені
Однією з тем, запропонованих дітьми було: "Як спілкуватись зі старими людьми?" Виявилось, що ми маємо три типи ситуацій:
- Розмови з бабцями, які прискіпуються просто так. Наприклад: діти граютьтся в снігу, валяються і ловлять ртом сніжинки, а повз проходить бабця, яка починає бурчати "Ото порозлягалися, штани будуть мокрі, і куди батьки дивляться..."
- Розмови з бабцями, які зацікавлені в тому, щоб ви щось зробили. Наприклад в транспорті: "Що за молодь пішла, повсідалися, сорому немає..." чи прибиральниці в громадських місцях "Ходють тут по помитому...".
- Спілкування з близькими родичами або вчителями.
Тож під різні ситуації ми шукали різні відповіді, щоб не змінювати іншу людину, але відстояти свої границі, обернути ситуацію на смішну, зрозуміти чому вони так поводяться. Розібрали як в таких ситуаціях працює підкреслена ввічливість, посилання на законодавство, наукові дані тощо. Словом, цікавий мозковий штурм вийшов :)

Граматика
Розібрали атестаційну контрольну.

Медіапроект
Тома: "Сьогодні продовжували індивідуально знайомитись з роботою монтажної програми Едіус. Поки що найбільшу зацікавленість у монтажі виявляють хлопці. Паралельно обговорювали написаний Настею сценарій ії частини фільму про БеркоШко. Розбивали на сцени - розподіляли ролі, обов'язки. Обговорювали дрібні деталі, реквізит та локації".

Середа

1 клас

Математика 
Писали математичний диктант: "Знайти суму чисел 7 і 8. На скільки 13 більше 5? Скільки буде 9 і 6 разом? На скільки відрізняються 8 і 5?" Числа навмисно невеличкі, вся увага йде на переклад з української на математичну мову.


БаБетка
В морозні дні в далекі мандри не підеш, але можна робити Бабетку. Катя: "Колись на майструванні ми робили світлофорчики з осіннього листя. Так от, один такий висів на вікні дотепер - і покоричневів зовсім. А на останніх прогулянках ми звертали увагу на дерева, які лишаються зеленими цілий рік. Бачили ялинки, сосни, туї. Якщо роздивитися гілочку туї через збільшувальне скло, то можна побачити, що "листочки" у неї немов луска.

Так вони й називаються лусковидні. Завдання було згадати й записати прописом живих істот (можна фантастичних) у яких є теж луска. Намалювати їх під якоюсь вічнозеленою рослинкою на розворіт "не Жовкнуть вічноЗелені".

Українська мова

Малювання форм
 Починаємо знайомство з акварелями Stockmar.


6 клас

Руханка потім Українська мова
Сьогодні в БеркоШко в гостях Галя Ткачук. Діти ставили запитання по книжці "Історії в темряві", а пані Галя відповідала від імені персонажів книги.

Фізика
Під час складання будиночку виявилось, що доведеться внести зміни у планування.


Історія
Ігор: "На занятті йшла мова про стародавній Китай. Обговорювали фактологічний матеріал. Говорили про про імператора Цінь Шіхуанді, Велику китайську стіну, про гробницю імператора, його теракотову армію. Окрім фактів щодо давньої історії Китаю на занятті також були повторені навички критичного аналізу джерел. Було запропоновано складний наукоподібний текст, який було необхідно критикувати, аналізувати. Факти з тексту необхідно було поділити за трьома категоріями: довіряю, не довірю, сумнівно. "

Біологія

Математика (факультатив)
Знову ж таки за бажанням. Хто розбирає нову тему, хто робить контрольні, хто гуляє.

Більше фото тут.

Валентина Мержиєвська

Немає коментарів:

Дописати коментар