08.12.16

Тиждень 12

Понеділок

1 клас

Руханка
Оля: "Спочатку почерзі перетворювали хусточку на різні речі - один перетворив інші відгадують :)
Останнім перетворенням хусточка стала хвостом лисички і ми почали гру в "Лисичку".

Квест
Після того, як діти виготовили із Надєю адверський календар, тепер у них щодня маленький квест. Цього рауз треба було прочитати умову, знайти кульку на якій написано число вдвічі більше ніж те, що було знайдено у поштові скринці, а потім лопнути її і знайшовши там папірчик з  числом перевірити себе.
Так вони роздобули перший клаптик карти.

Логіка
Оля: "Розселяли тваринок по сім. Цього разу Фєдя помітив свою помилку і шукав як її виправити.
Нонна довго не наважувався почати, але потім виконала завдання дуже ретельно. Більшість вже починає губитись в лініях кого куди і до кого підселили тож це вже інша розвага :)"

Математика 
Грали в "математичний плоттер" трьома командами. Одна команда мала аркушик із зображенням кількох фігур і мала усно пояснити що має бути зображено: називаючи фігури, порівняння більше-менше, розташування вище-нижче, правіше-лівіше тощо. Друга команда більля дошки мала на слух зрозуміти і замалювати на дошці. А третя команда - були арбітри, які потім перевіряли, чи вийшло схоже. Потім команди мінялись місцями.
Згадали про терези. Зважували різні предмети. Шукали пари: маленьке і важке та велике і легке.
Вчились віднімати по розрядах. Від десятків - десятки, від одиниць - одиниці.

Майстрування
Катя: "Почали робити новорічну ялиночку з картону, клаптиків зеленої тканинки, рукотворних прикрас".

6 клас

Руханка відтак Математика 
Після завершення теми дробів розбираємо відношення. На прикладах з кулінарії, будівництва тощо. Як зварити гречку в мультиварці - в якому відношенні взяти круму і воду. Як підлаштувати рецепт під наявні продукти. Наприклад, рецепт торту написаний для шести яєць, а маємо лише 5, як перерахувати решто інгредієнтів.
Вирішення контрольних

Атестаційні роботи
Дві години заміни приділили написанню атестаційних контрольних, а бажаючі - дороблювали домашку і "хвости".

Малювання
Міша: "Сьогоднішній урок присвячений  програмній для кожного художника темі - автопортрету.
Чорно білі малюнки виявились несподівано різноманітними.

Нетривіальні рішення видали усі".

Ввечері з Юлею при свічках читали "Сліпого музику"

Вівторок

1 клас

Теревені
Читали історію "Бегемотик і зірочка". Говорили про те, що радість, розділена з друзями примножується. Але ділитись геть усім не обов'язково. У кожного може бути щось особисте, що віддавати не хочеться, й не треба. Наприклад, у Алізи - собака, у Васі - хамелеон. Але є щось спільне, як от зірочки, чи іграшки в БеркоШко, які від початку "для всіх" і привласнювати їх не правильно.


Прописи
Оля: "Цього разу робили зовсім нові завдання на симетрію, аналогію та пошук схожого. І як експеримент дала дітям спробу вирішувати їх в тому порядку який їм зручний". 

Квест




English
Англійську заміняла Надя - співали пісеньки, пригадували кольори, пограли і ігри.

Природа
Минулого разу йшлося про температуру, про замерзання і танення води, а цього разу знову про воду, тільки про інші властивості.
Спершу розказала проте, як ворони їдять горіхи - кидають на дорогу і чекають поки машина проїде і роздушить, а тоді видзьобують ядришка. А далі - відому байку Езопа про ворону і глечик. Ось ми її і відтворюємо. Взяли високу пляшку з широким горлечком, в якій води тільки до половини. Припущення щодо того, що буде відбуватись звучали приблизно так: "Вода вспливе" :)
Накидуємо камінчики, спостерігаємо, що відбувається. Вода поступово піднімається, так, що не лише ворона, а будь-хто може напитись.
Замальовуємо в альбомі побачене.
Наступний дослід на перший погляд дуже схожий. Склянка води по вінця наповнена водою і купка монет. Що буде відбуватись, якщо у воду кидати монетки? Чи виллється вода і коли. Ми вкинули більше 20 монет, всі які знайшли, але вода так і не перелилась через край, а трималась над склянкою такою "шапочкою".

Це відбувається завдяки поверхневому натягу води. Саме він якийсь час не дає воді виливатись зі склянки, збирає росу в круглі краплинки і дозволяє бігати по воді водоміркам.
А тоді лишаємо в склянці половину води і ставимо у воду олівця. І бачимо, як олівець "ламається" на межі повітря і води, а окрім того, під водою олівець виглядає товщим. Це тому, що у воді і у повітрі світло пошиюється по-різному. А предмети ми можемо бачити тільки завдяки тому, що на них падає і відбивається світло. Чим світла менше, тим складніше розгледіти щось.
Робимо ще один дослід на заломлення світла. В мисочці на дні лежить монетка. Якщо стати так, щоб монетку повністю закивав бортик мисочки і її не було видно, а потім наливати воду, то монетка поступово появляється і зрештою стає видна. Бо світло у воді, наче заглядає черед бортик.
А на завершення подивились мультик: "Коля, Оля и Архимед".

Театр
Згадували легенду про святого Миколая. Варуся виявилась самою обізнаною. Потім пантомімою показували яких подаруночків дітям хотілося б отримати.

6 клас

Руханка далі Інформатика
Розбирали питання атестаційної контрольної, шукали на компах системні файли

Математика
Наступна частина нової теми - пропорції. Спершу демонстрація - довга гумка, частина якої пофарбована кольором. Відношення пофарбованої частини до непофарбованої, або частини до всієї довжини, не змінюється, незалежно від того як ми розтягуємо гумку.
Далі говоримо про ті ж кулінарні рецепти, приготування розчину цементу, алебастру - який вони на фізиці замішували, про порівняння цін в магазинах: що вигідніше - купити 200 г за 35 грн чи 500 г за 70 грн і таке інше.

Теревені
Сьогодні в нас дискусійний клуб на тему "Інтернет". Розділились на 2 команди. Спершу одна команда доводила, що інтернет - це добре, а інша - що погано. А тоді помінялись місцями і ті, хто висвітлював переваги, тепер мав казати про недоліки, а ті, хто шукав вади, почали вишукувати бонуси. Бажано було не повторюватись. І це вдалося :)
А потім подивились два ролики на цю тему:





Граматика
Марія: "На уроці слухали лише 2 історії - Іванки та Юлі (всі інші не виконали домашку) - зі складними іменниками чоловічого і жіночого родів. Після цього діти отримали на картках перші половинки складних іменників, а потім всі разом шукали потрібні їм другі частинки, написані на інших картках і складали пазл-слово. Таким чином пробували розібратись, коли складні іменники пишуться разом, а коли через дефіс."

Міфологія
Сьогодні говорили про Гермеса зокрема і про трікстерів загалом. Про лукавство, хитрість, гру не по правилах. Дізнались, що таке кадуцей, герми. Розказували міф про те, як Гермес поцупив в Аполлона корів - ні для чого, просто по приколу. Прикольно, що діти самі згадали і про Локі у скандинавів :)

Ввечері гралися в настільні ігри і майстрували різне.


Середа

1 клас

Математика 
В домашці було складне завдання по рядочки, тому ми його додатково розбираємо всі разом.
Ось, наприклад, маємо такий рядочок:
1, 4, 9, 16,  __,  __, 49, 64, 81, 100
Перше, що ми досліджуємо - на скільки числа в рядочку відрізняються. надписуємо в проміжках між ними:
перше і друге число відрізняються на 3, далі на 5, 7, далі невідомо, невідомо, невідомо... Щоб порахувати на скільки 49 відрізняється від 64 і 64 від 81, а 81 від 100, малюємо малюночки:
Малюємо крижечками скільки у числі десяточків, паличками - скільки одиничок. Тоді викреслюємо те, що повторюється, а того, що лишилось - знаходимо різницю.
Отже маємо різниці цифр у рядочку: 3, 5, 7, __, __, __, 15, 17, 19...
"Цифри йдуть через одну!" - гукає хтось. Справді, тепер ми можемо заповнити пропуски: 9, 11, 13. І порахувати весь рядочок. Якщо 1+3=4, 4+5=9, 9+7=16, то 16+9=25, 25+11=36, і перевіряємо 36+13=49. Так, зійшлося.

Аналогічно розбираємо рядочок:
1, 3, 6, 8, 16, 18,  __,  __, 76, 78
Різниці між числами: 2, 3, 2, 8, 2, __, __, __, 2.
Помічаємо, що 2 повторюється через одне число. Отже можемо один з проміжків заповнити двійкою:
Різниці між числами: 2, 3, 2, 8, 2, __, 2, __, 2.
А кожна друга різниця, відповідає кожному попередньому числу в рядочку.
Тобто 3 збільшили на 3, 8 - на 8, отже 18 треба збільшити на 18...
Отже, ряд утворений так, що кожне попереднє число то збільшують на 2, то збільшують вдвічі:
Якщо 1+2=3, 3+3=6, 6+2=8, 8+8=16, 16+2=18, то 18+18=36, 36+2=38, і перевіряємо 38+38=76. Ура :)

А от рядочок:
7, 16, 9, 5, 21, 16, 9, __, 4 - відрізняється від попередніх, де числа йшли за зростанням. В цьому випадку - на перший погляд хаотично, але все рівно, робимо перший крок - визначаємо різницю між числами:
9, 7, 4, 16, 5, 7, __, __.
Довго дивимось на ці два рядрочки, поки не побачимо якусь подібність. А тоді помічаємо, що є повтор чисел в рядочку і різниць між ними. І якщо уважно придивитись, то видно, що числа наче зібрані в трійочки і кожне центральне число є сумою сусідніх:
Тоді легко визначаємо пропущене число - 13.

БаБетка
Через відчутний морозець в мандрівку відклали, а займались лише БаБеткою. Катя: "Зробили 4 розвороти "Твоїх - Улюблених літер" і "Файні-Хатки". Кілька тижнів тому говорили з дітьми про літери, які їм подобається писати. Їхні історії надрукувала генератором прописів.

Якось так буває, що серед прописних літер трапляються такі, які особливо приємно писати. Можливо не всю літеру, а якусь її частинку. Хочеться її писати багато-багато разів, або дуже-дуже повільно, розтягуючи задоволення. І завжди радієш коли саме ця улюблена літера трапляється в слові, а якщо навіть не одна….то - о, який клас! Цікаво було дізнатися, що у кожного ці особливі, улюблені літери - свої. Про них діти розповіли невеличкі історії та змайстрували затишні будиночки, щоб добре було улюбленцям зимувати на сторінках нашої книжечки.
Даша: "Мені подобається літера у, тому, що її можна швиденько перетворити на д. Таке собі чаклування".
Вася: "Мені подобаються літери, які занурюються хвостиками глибоко вниз".
Ден: "А мені, навпаки, подобаються ті, які виростають високо вгору".
Соломія: "Мені приємно писати літери А, а, з, с"
Федір: "Я люблю писати літеру Д - велику і малу".
Варуся: "Я люблю, коли на прописних літерах з’являються якісь цікаві штучки!"
Платон: "Мені подобається писати літеру К, у неї є наче голівка, і нижня частинка така, ніби ти виронив рулон паперу і він укотився".
Нонна: "Мені подобається писати літери м, и, ш. Таке враження, що ти гойдаєшся на хвильках, або з’їжджаеш з гірок".
Аліза: "Мені подобаються літери мого імені".
Макс: "Мені якось особливо приємно писати м, а, к, с. А також велику літеру Д - я люблю літери, які складно виписувати".
Маша: "Мені подобаються літери мого імені - м, ш, а. А ще на м починається слово мама".

Українська мова
Олеся: "Перевірка творчої домашки - у групах по двоє-троє прочитали, що за істоти застрягли у ліфті, намальованому другом.
Співали пісеньку про Алфавіт разом.
Розшифровували "табличку-кросворд" із казковими істотами, дітей захопило хвилин на 10-15.
Шукали у тексті пісні "Еники-беники" свої шматочки, витягнуті жеребкуванням. Слухали пісню і на звучання свого шматочка казали "вареник".

Малювання форм
Сьогодні завершальне заняття з малювання крейдочками.

6 клас

Руханка тоді Українська мова
Олеся: "Трохи занурилися в текст пісні Мар'яни Садовської (за словами Жадана плюс мікс із фольком). За цією піснею була домашка текстологічного характеру. Половнина учнів домашку зробили, вони обмінялся зошитами і порівнювали варіанти одне одного (домашка включала написання тексту на слух із аудіо).
Ті, хто завтикав, мали завдання за кілька хвилин, зазираючи з-за плечей учнів, у яких домашка є, максимально запам"ятати, про що текст і відтворити. Послухали цікаві версії слів, яких не було, але які діти почули (типу "йогурт"), потім зачитали версію оригіналу.
Зачитувала факти з життя Садовської і Жадана, вгадуючи, про кого це. Спонтанно спливла тема історії, проговорили гіпотетичну долю людини, народженої рівно за 100 років до них - із конкретними віковими віхами й подіями.
Редагували шматок тексту із "Сім нескладух Говорухи" Саші Кочубей - набраного спеціально з помилками. Перевірка - роздала пазл із цього самого тексту, але вже без помилок: скласти, звірити.
Знову продовжили завдання на велику букву - кидаю м"яч, обліплений листочками із словами: відірвати один, вказати, де слід вжити велику букву.
Розшифровували "табличку-кросворд" зі словами на чергування г,ж,з- к, ч, ц з контрольної.
Диктант із "Семи нескладух говорухи" із зачитанням початку й кінця глави".

Фізика


Історія
Переглядали фільми на історичні теми. Намагались відстежувати фейки.
Ігор: "Домашнім завданням було подивитись фільм про походження українців, а також заповнити таблицю фактами з фільму за трьома графами «довіряю», «не довіряю» та «сумнівно». Протягом уроку передивлялись фрагменти фільму та висловлювались чому саме у нас та чи інша інформація викликає довіру чи навпаки. Основною метою цього уроку є формування критичного мислення, аналітика інформації про історію. Діти мають навчитись розрізняти достовірну інформацію та «фейки», які використовуються з політичними цілями".

Біологія

Математика (факультатив)
Факультатив на те й факультати, що приходять тільки ті, хто хоче.
Тома і Федько розбирали нову тему (і зробили все, що задали на тиждень, так, що домашки в математики в них немає), Антон - цікаві задачки, а Юля - і те, і те.

Більше фото тут.

Валентина Мержиєвська

Немає коментарів:

Дописати коментар