04.12.16

Тиждень 11

Понеділок

1 клас

Руханка
Катя: "Мали кілька кольорових килимків - робили рухливі "задачки на логіку" - хлопчики на зелений, дівчатка на червоний килимок, світлоокі на бордовий, темноокі на помаранчевий.
Шукали ще за яким принципом можна групуватись. У вправах з паличками приділили увагу рухам кожного пальчика по окремості, як на руках, так і на ніжках (вправи з бодінаміки)".

Логіка
Оля: "Продовжували рядочки. Частина дітей вже дуже ретельно рахує клітиночки і веде лінії, деякі починають лінуватись і вести лінії куди завгодно і на скільки завгодно, щоб фігура тільки була трохи схожа на першу".

English потім Математика 
Пригадували, як вимірювали кімнату своїми "футами" і вимірювали зріст сірничками. Для цього кожний відмічав положення маківки і п'ят, а тоді брали багато сірничків і викладали їх в ряд, один за одним. Але ніг у нас тільки дві, тому вимірювати кімнату треба було чергуючи їх одну за одною. Виміряли ширину дошки двома сірничками, чергуючи їх.
А чи можна виміряти одним? Відкладали довжину сірничка, робили крейдою позначку і пересували сірничок. Але "фути" у всіх різні. І навіть сірнички бували різної довжини, в різний час, в різних країнах. Тож треба було домовитись про якусь одну для всіх одиницю для вимірювання. І так домовились про "метр". Якщо метр розділити на 10 однакових частин отримаємо дециметр. А якщо дециметр розділити на 10 частин - буде сантиметр. Так люди винайшли пристрій, для вимірювання довжини, де сантиметри розташовані один за одним, як "фути", як сірнички. І цей пристрій називається...лінійка!
Далі вчимось вимірювати довжини за допомогою лінійки, проводити під лінійку лінії (це окремий навичок, який потребує тренування). І наприкінці - відкладати відрізки обраної довжини.

Майстрування
Катя: "Робили будиночки для улюблених літер в абетку - з картону, флісу. Для цього знадобилося згадачи чи навчитися таким навичкам - вирізати ножицями, приміряти й відрізати шматочок тканинки, шити голкою, продумувати дизайн в плані підбору кольору тканинок та віконця.
Приємно було, що частина дітей впоралась з цим самостійно й підійшли до завдання доволі вдумливо.
Частині подобається шити, але не вистачає навичок. Планую взимку кілька занять саме з шиття".

6 клас

Руханка потім Математика
Згадуємо десяткові дроби. Те, для чого вони взагалі придумані і як з ними мати справу. Виявляється, що для багатьох арифметичних дій десяткові дроби значно зручніші за звичайні. Для додавання-віднімання не потрібно зводити до спільного знаменника, а просто відстежувати розряди. Множення-ділення також доволі просте. Складно тільки коли десяткові дроби нескінченні. Згадуємо правила округлення і пошуку періоду у нескінченних періодичних дробів.

English далі Русский язык и мировая литература
Розбирались з центральними персонажами літературних творів, писали диктант від Томи з книги "Собака Баскервілей".
Розбирали перелад віршів з української на російську мову.

Малювання
Малювали тушшю і паличками.


Вівторок

1 клас

Теревені
Сьогодні Теревені були спільні для усіх беркошколяриків. У першому класі ще відбувається перерозподіл влади :) раз-по-раз хтось буцькається, дражниться. Тож ми зібрались поговорити про атмосферу в школі взагалі.
Спершу розказала дітям казочку про "Гидке каченя". Багато хто вже її знав, але навіть старшенькі послухали.
Потім поговорили про те, як це неприємно, коли щось таке трапляється. Ось тут ключову роль зіграли шестикласники. Воно порозповідали свій досвід: Настя розказала, як її ображали діти в іншій школі, Андрій - про те, що до БеркоШко вчився в 4 різних школах і в кожній було дуже складно спілкуватись, бо діти не приймали новенького. Федько розказав, як колись на тренування його з друзями били старші хлопці. Машка розказала як в театральній студії її виганяли старші дівчата.
Домовились, що всім разом будемо стежити за тим, щоб в БеркоШко такого не відбувалось. Трохи розрядили атмосферу смішними прикладами, але зі звертанням до тих пеошачків, які як раз були помічені в агресії щодо інших: "Якщо, наприклад, Варуся, ти побачиш як Федько штовхає Тому, чи ти, Максе, почуєш як Юля обзивається на Іванку, то нагадуйте, будь ласка, про цю нашу домовленість".
Будемо спостерігати далі :)


Каліграфія
Оля: "Зіграли у гру "Море хвилюється...." і після було завдання на каліграфії пригадати свою вдалу фігуру чи фігуру друга, яка сподобалась, і гарно написати пензликом. З найкумеднішого було "штуковіна" та "зомбіапакаліпсис".

English 
Вчили дії з предметами: open, shut, put, pich up тощо. Повторювали кольори, цифри і назви шкільного приладдя.

Природа
Взимку, поки живицй світ у сплячці,  дуже гарно вивчати неживу природу. Тому в нас починається "Фізика".
Спершу знайомство з температурою. Маємо три баночки - з холодною, гарячою і теплою водою. Цікаво, що діти теплу сприймають як "прохолодну". Спершу перевіряємо органолептичним (гг :) ) методом - тобто торкаємось пальцем - температуру води в баночках. Замальовуємо в альбоми.
Спостерігаємо, що на баночці з гарячую водою випала роса - на склі всередині. Згадуємо чи бачив хто, як вода закипає: спершу над водою виникає пара, тоді з'язляються невеличкі бульбашки, потім бульбашки стаютья все більші. І пари все більше. 
І що таке взагалі пара. Говоримо про те, що вода, та й усі речовини, вкладаються з маленьких частинок, які називають "молекули". Коли водичка тепленька, молекули сидять одна біля одної, а коли воду нагрівати, їм стає жарко і вони починають швидко-швидко рухатись. Ті, що опиняються поближче до поверхні, так швидко розганяються, що вискакують у повітря - це і є пара.
Так от, пара, яка піднімається від гарячої води, а тоді торкається прохолодного скла баночки. Там молекулам стає прохолодно і вони починають тулитись одна до одної і знову збираються в крапельки.
Те саме відбувається з окулярами людини, яка заходить з морозу в тепле приміщення. Молекули пари, яка є в примішенні, торкаються холодного скельця і починають тулитись одна до одної. І ми кажемо, що окуляри "запітніли".
Потім хекаємо на вікно і спостерігаємо, як пара з нашого подиху осідає на холодному вікні дрібними крапельками.
А що відбувається з водою, якщо її ще охолоджувати? Вона замерзає. Це молекулас стає вже так холодно, що вони вже так сильно туляться одна до одної, між ними майже не лишається місця - так, що вода стає твердою - стає льодом. Набираємо в баночку води по вінця і ставимо в морозилку.
Наступного дня ми її звідти дістанемо і перевіримо як лід замерз і трохи виліз з баночки. Вона має дивовижні властивості. От наприклад - це єдина речовина, яка збільшується в об'ємі при замерзанні.
І на останок робимо дослід з таненням води. Ми попросили двох добровольців збігати набрати у металевий посід снігу. Так, щедро, запресувати побільше.
А тоді розтопили його на плиті і помітили, що з повного бідончика натопилось заледве на два пальці води. 
Чому так? 
А ви колись бачили сніжинки? Бачили як вони виглядають? це такі окремі палички льоду, між якими повітря. І от власне, у повному бідончику снігу виявляється повно повітря :)

Театр
Намагались інсценувати пісеньку "Ой ти Коте-Марку, ходиш по ярмарку".

6 клас

Руханка потім Математика
Розважаємось з мотивацією до вирішення задач. Сьогодні за кожну вирішену задачу - дрібна цукерочка :) Цирк та й годі :)

English потім Теревені
Говоримо спершу про навчання, як хто себе вмовляє робити те, що не дуже хочеться. Як дехто готовий прибирати в своїй кімнаті до блиску, аби тільки відтягнути навчання. Водночас говорили про те відчуття свободи і легкості, яке настає, коли таки зробиш те, що мав.
І так поволи через обговорення відповідальності дійшли до теми самостійного життя. Що для цього треба. Клим спитав, що дешевше - знімати квартиру чи купляти свою. Оце питання і лишили для самомстійного дослідження. Помоніторити ринок нерухомості і пркинути, скільки років людина може знімати квартиру на ті гроші, які потрібні для купівлі.

Граматика
Марія: "Вдома учні переписували в зошит уривок будь-якої цікавої книжки, але з пропусками кількох іменників, а ці іменники написали на окремих папірцях. Оскільки це завдання виконали не всі, і в нас було лише 4 тексти, то в класі ми розділились на 4 групки, кожна з яких шукала потрібні іменники в чужому зошиті. З завданням справились усі, і зробили висновок про те, що ефективність групової роботи підвищується, коли всі хлопці в різних групках :) Після цього згадували роди іменників - кожен швиденько назвав по 1 слову кожного роду, а тоді розбирались із "підступними" словами - типу "сіль", "туш", "біль", "нежить" та інші. Щоб запам'ятати, які з них до якого роду відносяться, я розповіла свою асоціативну історію про чоловіка і жінку , і через відсутність часу на уроці діти мають візуалізувати ці історії вдома, або створити власні для запам'ятовування".

Медіапроект
Продовжували знайомитись з задачами режисера.

Середа

1 клас

Математика 
Робимо ще одну сасмостійну роботу з прописами цифр. Десять прикладів. Хто зробив - вільний.

Подорож
Катя: "Говорили про адвентський календар, для чого він. І цього разу пішли дивитись, чи хтось почав готуватись до нового року.
Нічого не знайшли, крім сріблястого дощику на яблунці та "передноворічної багнюки",
але прогулянка вийшла якась гарна :)



БаБетка
Катя: "Діти давно задумали зробити сторінку на "с" якусь засніжену, тому ми заклеїли її сніжинками по поверненні".


Українська мова
Олеся: "Написали назви їхніх вигаданих вдома монстрів на дошці писаними буквами. Потім Аліза була біля дошки, діти просили по черзі показати назви різних монстрів, вона показувала. Писали букву Ф - велику і малу, слова з Ф взадували за принципом "поля чудес". Читала "Моторошну історію про ліфт" Галі Ткачук, ключові слова прописуючи на дошці - діти їх озвучували. Слухали пісню про алфавіт, співали її по підказці. Розгадували "алфавітниц лабіринт", прокладаючи по ньому шлях від ведмедика до меду".

Малювання форм
Як завжди з Полінкою водили хороводики, лазили лабіринти, співали і малювали.

До адвент-календаря поприбивали цвяшки і після занять шили чобітки



6 клас

Руханка
Руханка з пробіжкою босоніж по снігу :)

Українська мова
Олеся: "Перевірка домашки виявила печальну тенденцію: її зробила тільки Юля. Тому буде табличка боргів.
Розшфровували вірш Фальковича, де кожен рядок зашифрований по-іншому. Записували текст у зошит. Із тексту у шаблон із чотирма колами вписували іменники різних відмін - посортовано.
Потім знову розшифровка - на цей раз складних до написання слів типу "проїзний", записаних анаграмами.
Відтак - на сердечку, що відігравало роль м'яча, приліплені скотчем папірчики. На кожному папірчику приклад складного випадку вживання великої букви. Слова написані без великих букв, вгадати, як вони мають писатися, по ходу пояснюю пункти правила.
Оскільки наступного разу чекаємо в гості Галю Ткачук, попрацювали трохи за її текстами. В історії "Серединожер" - опції великих-малих букв і складні орфограми у дужках на вибір, підкреслити правильне. Звірка у парах.
Історія "рукавичка" - спершу ознайомилися із випадковими реченнями з пропусками, записаними не у порядку сюжету. Спробувати вгадати, про що буде оповідка. Потім  -я  читаю, діти заповнюють пропуски.
Історія "Тисяча шматочків" - розрізана на 9 шматків, спробувати її скласти у суцільну оповідь. Кожна дитина прочитала свій шматок - таким чином почули і склали весь текст".

Фізика
Альона: "На занятті міряли та мірялись,  тобто вимірювали себе та однокласників, говорили про ергономіку, як науку, але недовго. Завадили біцепси, які у всіх були різними, трохи торкнулись пропорцій чоловічого та жіночого тіл, а далі визначали об'єм власної руки (тобто кулака). Переміг звичайно Федько. Продовжили мандрувати молекулами - дізнались чому речі ламаються саме в тих місцях, де утворюється злам (це про дефекти кристалів)".

Історія
Була розмова про версії походження індоєвропейців і взагалі про різні науково-обгрунтовані і фейкові теорії.

Біологія
Йшлося про хвороботворні мікроорганізми, збідників різних інфекційних захворювань.

Математика (факультатив)
Томі вдалось повністю позбутись хвостів. Сподіваюсь решта вкоротить їх собі самостійно. Бо з наступного тижня - нова тема. Хочеться увійти в неї не обтяженими невиконаними зобов'язаннями.

А отаку дітей виглядає одна з кумедних ігор - "Бутерброд".
Фахівці з сенсерного розвитку кажуть: "тиснення й обтяження сприяють активізації глибинної чутливості, появі відчуття цілісності свого тіла й його кордонів, внаслідок чого підвищується рівень концентрації й уваги".
Прикольно, що діти шукають цього інтуїтивно.

Більше фото тут.


Валентина Мержиєвська

Немає коментарів:

Дописати коментар