11.11.16

Тиждень восьмий

Понеділок

1 клас

Руханка
Катя: "Продовжували вправлятися з паличками - цього разу у нас був помічник - шестикласник Федько, який свого часу теж вчився робити ці вправи, коли був першокласником.
Принципова відмінність першого класу від садочкових дітей - звикнути до ідеї, що ми робимо саме вправи, свідомо робимо так, щоб наше тіло нас слухалось, і в цьому можна вдосконалюватись.
Грали в ігри на орієнтування в просторі, зміну напрямку руху. А також в "бика" (запропонував Федько), просто для фану й подуріти. Трохи хаосу не завадить)"

Логіка
Оля: "Продовжуємо розселяти тваринок по хатинкам, цього разу "по п'ять". Нонна робить все дуже довго і загадково - складно зрозуміти чи їй щось складно, бо на питання не відповідає. Вася знов будує телепорти. Даша самостійно помітила помилку і самостійно її виправила, потім знайшла ще одну, і ще одну і виправляла їх". 

English
Лєна: "Ділилися на команди й грали у гру. Команда вирішувала, які предмет покаже кожний учасник, а потім учасники команд по черзі показували свої предмети й казали, що це (наприклад, it's a pink rubber). 
Якщо те, що показували збігалося з описом, друга команда казала "yes", а якщо ні - "no". А ще ми слухали історію й розігрували її у ролях. Дуже приємно бачити, що багато чого вже зрозуміло. Я кажу на уроці англійською значно більше, ніж ми вивчили, але сприйняття й розуміння найчастіше є".

Математика 
Цього тижня потроху підбираємось до вимірювання довжини. Діти вже не одноразово бачили лінійку, міряли зріст рулеткою, порівнювали довжини мотузочок. А напередодні отримали домашнє завдання виміряти розміри кімнати своїми "футами".
Цього разу працювали в командах по троє. В різних кімнатах на стінах були намаловані відрізки певного кольору. Завдання було - визначити який з відрізків довший. На око це було зробити неможливо (при довжині відрізків близько 30 см, різниця становила не більше 1,5 см).
Одна команда одразу почала вимірювати довжину прикладанням долоньок "три долоньки і ще два пальці", інша - відіграла очікуване прикладання пальців до країв відрізка і "перенесення" цієї довжини.
Зрештою дішли до того, що прикладали олівці, пензлики, аркуш паперу, на ньому ставили крапочки кінців одного відрізка, а тоді бігли до іншого і прикладали.
Дуже важливо не підказувати дітям, а дати самим пересвідчитись у незнучності й неточності "перенесення" довжини пальцями, і самим дійти до необхідності застосувати якусь приспособу з незмінним розміром.
До завершення заняття займались за роздруківками. Діти повноцінно працюють цілу годину, навіть готові трохи затримуватись, щоб дорахувати почате.

Майстрування
Катя: "Працювали над розворотом Абетки О-П. Минулого разу, мабуть через настрій хелоуіна, розлитий в повітрі, частина дітей захоплено робили паперових чорних павуків.
Я запропонувала зробити "потворну" сторінку - заплетену павутиною та населену павуками та привидами. Частина дітей захотіли саме шити голкою-ниточкою, а частина - виробляли те, що інші пришиватимуть. Зрештою всі себе в цих видах діяльності знайшли".

6 клас

Руханка
Дивовижно теплий ранок, тож руханка надворі.
Наприкінці - з вправами на дикцію, з лісовими горіхами в роті :)

Математика 
Чимдалі тим менше часу присвячую поясненням матеріалу. Цього тижня вирішуємо задачі про знаходження частини від числа. Ми з цією темою вже працювали, зараз тільки пішли на ускладнення.

Географія
Олена: "Практикувалися у зображенні рельєфу на карті і плані місцевості. З'ясували, що таке відносна і абсолютні висоти на прикладі росту Томи і Андрія :) Потім вчилися порівнювати абсолютні висоти на карті, порівнюючи, яке місто Лондон чи Париж стоять вище, які моря зникнуть, якщо рівень води впаде на 200 м і так далі.

В кінці заняття зробили годівнички з апельсинів, щоб мати змогу спостерігати за птахами".

English
Лєна: "Слухали, як люди, які поїхали за програмою жити до сім'ї розповідали, чи сподобалося їм це, чи ні. З'ясували чому. Розділилися на команди. Одна команда потрапила в ідеальну сім'ю, друга - в жахливу. Треба було домовитися про подробиці, та описати сім'ю та своє перебування. Краще впоралася з завданням команда, яка мала завдання написати про жахливу сім'ю. Мені, щоправда, друга команда одразу ж пояснила, що про погане взагалі писати легше, бо воно для усіх погане. А гарне у кожного своє. Може, щось в цьому є...
А ще ми розібралися жовтневий контрольній. Окрім останнього завдання, яке ще треба всім доробити й на уроці ретельно всю контрольну перевірити".

Русский язык и мировая литература
На літературі йшлося про антигероїв. А з російської мови писали диктант, на вибір Іванки, працювали з дієсловами і словами, що позначають стани.

Малювання
Міша: "Спілкувались з учнями на тему кольору і про те, як колір впливає на нас. Цікаво, що учні ділились своїм власним досвідом сінестезії до того, як я їм про щось подібне розповів.
Так, Федір розповів наприклад, що червоний для нього саме шершавий. Вважаю, що це дуже тонке спостереження, саме шершавим, а не яким небудь ще навпомацьки, сприймають червоне від народження незрячі.
Зробили спостереження та експерименти стосовно кольору: щоб дати змогу зазвучати кольору у повну силу, його треба "оточити кольорами змішаними, невиразними, або палітрою на основі ахроматичних чорно білих-кольорів.




Розповів про творчість Василя Кандинського, фундатора абстракціонізму та як він до такого творчого методу дійшов...".

Вівторок

1 клас

Теревені
Сьогодні в нас були справжні теревені. Ми говорили про те, чи є люди, кого ми любимо. І чи є люди, які люблять нас. І як ми про це дізнались. І діти називали різні способи, як показати або побачити любов:
- можна говорити про любов;
- можна обійняти, поцілувати;
- можна робити різні приємності (Даша казала, що ще й - не робити неприємностей);
- можна піклуватись чи допомагати;
- можна дивувати;
- можна розсмішити, повеселити (Соломійка казала, що вона знає, що тато її любить, бо завжди смішить).
Ще міркували як можна спостерігати за людиною, дізнаватись, що їй подобається (навіть просто - який чай любить, чи на якому стільці сидіти) і потім можна деякі такі приємності робити.
А на останок - читали історію про те, як Фіндус йшов з дому. Шукали по ходу розповіді прояви любові Фіндуса до Петсона і Петсона до Фіндуса.



Каліграфія
Оля: "Згадували як пишуться цифри 9 і 6, гарно прописували. А потім згадували яке в кого прізвище і вчились їх писати. У Макса з Нонною одне прізвище на двох тільки закінчення у кожного своє :) Соломійка довгенько пригадувала, а Дену довелось скористатись допомогою мами. 
Потім стихійно частина дітей прийшла допомагати Надічці з готуванням. Замісили тісто на пиріжок і прикрашали його кольоровим сиропом який лишився з фізичних дослідів старших. Кололи горішки. Частина гралась".

Природа
Сьогодні вивчаємо зір. Спершу гооврили про будову ока, очне яблуко, розглядали одне в одного райдужну оболонку, зіницю, вії, сльозовий канал. 
Будували камеру обскура з взуттєвої коробки. Спершу спробували спроектувати іграшку, освітлену лампою, але, можливо через недостатню затемненість приміщення, це не вдалось.
Добре, що пригадали як робили минулого разу - зі свічкою. Полум'я свічки доволі яскраве, а окрім того добре помітно, що полум'я проектується догори дригом.
Потім кожний виготовив собі маленьке "око" - камеру обскура з паперового стаканчика. Додому завдання - дочекатись вечора і подивитись на свічку в повній темряві.
Потім говорили про те, що око також сприймає світ перевернутим, а вже мозок перевертає зображення.
Тоді перейшли до різних обманів зору: картинок-перевертайок, зображень неможливих об'єктів, дійшли до картин Ешера. Цікаво було б ще показати розфокусовані картинки, коли проступає зображення в іншій площині, але це могло б зайняти забагато часу.

І наостанок грались з віддеркаленнями. Намагались на лобі собі написати ім'я, дивлячись в дзеркало :) Спобуйте при нагоді ;)

Театр
Інсценували казку, про діда з бабою і багато Колобків :)

6 клас

Інформатика


Математика
Цього тижня подовжена математика у вівторок дала шанс доробити завдання, які були задані на домашку, ще в класі. Нажаль так, щоб зовсім без домашки не вдалося, бо треба повиправляти минулі помилки, але суттєво зменшити собі роботи змогла більшість :)

Теревені
Сьогодні говорили про взаємини в різних підспільнотах БеркоШко. Про взаємодію 6-класників з 1-класниками, взаємодію з дорослими. Й, звісно, про взаємодію з однолітками. Про немотивовані виплески агресії, чому вони можуть виникати, про захисні механізми психіки, зокрема про "перенос", про те, що не можна змінити іншу людину, проте можна змінювати своє сприйняття і поведінку. 
А також про те, якщо зрозуміти, чому людина вчинила певним чином, що її підштовхнуло до того чи іншого кроку, то злість чи образа на неї може зменшитись в рази.

Граматика
Марія: "На уроці згадували, як відбувається зміна приголосних при творенні різних слів. Я роздала картки з зображенням різних географічних об'єктів, вчились утворювати їх прикметникові назви з проблемними суфіксами. 
Написали невеличкий словниковий диктант. Комусь було складно зрозуміти під час пояснень, а комусь словникові слова видались надто простими, але перевірка диктанту показала, що працювати над темою треба всім :) 
В кінці пограли в коротеньку гру - кожен називав 2 факти про себе (використовуючи слова з уроку), один з яких був правдою, а інший - ні. Було пізнавально й весело" :)

Медіапроект
Тома: "Цього тижня вчилися не боятися камери і вільно почуватися перед об'єктивом. А заразом тренувалися брати інтерв'ю ставити питання (надавати перевагу відкритим, над закритими) і знімати інтерв'ю (тримати кадр, героя у кадрі, взаємодіяти у команді з тим, хто ставить питання).
З якоїсь причини наші шестикласники вирішили не просто ставити питання, а ще й витягувати зі співрозмовника інформацію, якою той не хоче ділитися. Виходило по різному. У хлопців - Андрія та Федька - схоже на допит "з пристрастієм", у Томи, Маші, Іванки - на інтерв'ю у стилі Познера і Канделакі. Антон увімкнув режим "чомучки" і розкрутив Машу на сакральні теми зачинених вікон і дороги у небуття :) .
Юля наразі виявляє найменший інтерес до перебування у кадрі, але дуже круто впоралася з роллю оператора і зняла найдовше інтерв'ю (понад 5 хвилин)".

Середа

1 клас

Подорож
Катя: "Гуляли з "співочою чашею" - почали з такого способу перерахуватись - перший б'є в чашу - один раз, другий - два рази, і так далі, найостанній Варусі - довелося бити 9 разів, усі слухали, затамувавши подих, чи не стратить).

А взагалі-то прогулянка була на нюх - намагалися почути щось носом - сиру перекопану землю, дим осінніх вогнищ, запах прілого листя... Ще чогось доводилось часто зупинятись, щоб пограти у хрестики-нолики".


БаБетка
Катя: "По поверненню обговорили нашу понеділкову сторіночку - відновили в пам'яті - хто що саме зробив (вклався), щоб вони вийшла саме така. 
На "О" - запропонувала записати вигуки (які нічого не значать, зате надають емоційності висловленому) - о, ох, ой, овва, ой....і..."о, господи" (це окремий вигук). 
А на "п" - павуки, привиди, павутиння. Вирізали, та вклеїли на сторіночку те, що у нас вийшло написати".

Українська мова
Олеся: "Поділила першачків на групки по 2-3, кожна групка отримала вірш «Стояла собі хатка» на аркуші плюс цей же вірш, розрізаний по строфах. Завдання: скласти по порядку, вклеїти на аркуш. Далі гра: одна дитина загадує слово з вірша, інша його шукає і показує в тексті. Малих захопило.
Вчилися писати Ц ц, писали кицю з іменами на Ц.
Пісенька «Ой ти коте Марку» у виконанні Марійки Бурмаки. Спершу витягли із горнятка «страшні незнайомі слова із пісні на листочках», познайомилися з ними (сполохати, горнятко, свитка, ярмарок).  Потім – на листочках по два шматочки з пісні, прочитали кожен свої. Слухаємо пісню, на своїх шматочках нявчимо.
Гра рухлива у кота-мишку з ходінням ланцюжком.

Малювання форм





6 клас

Руханка відтак Українська мова
Олеся: "Перевіряли домашку, щось із нею у шестикласників стало кепсько – через раз чують не зовсім те, що я задавала, почали накопичуватися борги у Антона, цього разу борги будуть хвостами висіти до кінця семестру, хто не хоче здавати їх під ялинку – то треба поволі відробляти, вони не «розчиняться».
Ентузіазм викликала вправа на суржик: у таблиці, заповненій всуціль буквами, по горизонталі-вертикалі-діагоналі зашифровані слова з літературної мови, відповідники суржикових слів зі списку на початку аркуша. Знайти відповідник, навпроти суржикового слова вписати правильне. Всі активно занурилися і познаходили майже все.
Продовження теми суржику – діти отримали уривок із «Шахматів для дибілів» Бриниха із завданням перекласти літературною мовою.
Ще про помилки – цього разу у рекламі: поділилися на дві команди, кожна команда отримала ідентичний набір роздрукованих фото. На фото – реклама із помилками.  Завдання, виправити, правильний варіант вписати у заздалегідь підготований мною текст про монстриху, вписуючи за цифрами у пропуски виправлені слова – отримуємо текст. Одна команда озвучувала його «дуже страшно», інша – «іронічно».
Завдання на рідкісні синоніми: таблиця, знайти у другій колонці відповідники слів із першої колонки, поєднати стрілочками. Потім – в залежності від варіантів завдання – заповнити пробіли маленького текстика, вписуючи рідкіші синоніми типу «вивірка» чи «колообрій», розставляючи слова за смисловим контекстом. Озвучити свій текстик (вони різні у різних варіантів).

Фізика
Спершу ходили на будівництво, дивились як мурують цегляну кладку. 
А тоді обчислювали пропорцію суміші - замішували алебастр, робили алебастрові цеглинки у формах з сірникових коробочок. 
Вдома треба порахувати скільки таких цеглинок знадобиться для моделі будинку.

На великій перерві знову влаштували вільну боротьбу для бажаючих. Була частина шестикласників і кілька першокласників. А також приходив в гості хлопчик Льоня - проміжного віку. Раунд триває 3 хвилини, якщо ніхто не опинився на 3 секунди на лопатках - нічия. Спершу були спаринги у рівних вікових категорій, а тоді понеслось все в перемішку. Вася викликав на спаринг Клима, отримав цінний досвід не нариватись на сильнішого, але гідно прийняв поразку :) Тоді Макс програв Льоні - вперше в БеркоШко, це добре, тепер у кожного є досвід і перемог, і поразок. І ще дуже цікаво, що навіть коли зустрічаються завідомо нерівні суперники, то перемогти не так вже й просто навіть слабший суперник - вертлявий і хитрий.

Історія
Ігор: "Основною темою заняття були давні системи писемності. Ми разом робили глиняні таблички (такі самі як були знайдені англійськими археологами під час розкопок легендарної столиці Ассирії Ніневії). 
На цих табличках писали власні ймовірні дії за допомогою піктографії. Шумерським клинописом кожен написав власне ім’я. 
А старослав’янський алфавіт став певним відкриттям та здивуванням, адже він майже сучасний український, але якийсь не такий. Таким чином ми побачили шлях розвитку людської думки щодо писемності: від піктографії, де цілі слова можна було висловити лише одним малюнком до сучасних мов, яким властива складна структура".

Біологія

Більше фото тут

Валентина Мержиєвська

1 коментар:

  1. Хочу навчатися в такій школі, як мій онук Антон.
    Дідусь Омельченко

    ВідповістиВидалити