03.11.16

Тиждень сьомий

Понеділок

1 клас

Руханка
Катюша: "Перед руханкою роздивлялися БаБетку - власностворену абетку, яку робили з першим-першим класом БеркоШко, я розказувала, як це робилося, обговорювали, що подобається, і що б цікаво було спробувати зробити.
Знайомились с новим "знаряддям" - дерев'яні палички, робили вправи на координацію рухів, велику моторику - руками й ногами, вчилися відчувати й "користуватися" різними частинками стопи. 
Окреме "неочевидне" завдання - як розміститися в просторі додзьо десятьом дітям і вчителю, щоб не заважати і не травмувати одне одного. Ніхто не постраждав :)"

Письмо і малювання
Прописували рядочки ліній і фігур по клітинкам - для орієнтування по косим лініям.
Потім малювали. Оля: "понеділок - на минулому тиждні Полінка показала дітям равлика після того вони говорили про спіраль, я підготувала макетики: тільце равлика і його хатка раковинка з проріззю у яку ховається тільце.
Далі роздала дітям і вони вже прикрашали кожен на свій смак."

English
Лєна: "Повторювали імперативи, для чого використовували гру "Simon says" (більшість дітей, доречі, дуже уважні), а також повторювали цифри 1-6". 

Математика 
Найбільш абстрактними і складними поняттями в математиці 1 класу є назви "сума", "різниця" та інші "зменшувані", "від'ємники" й "доданки". Там, де дитина легко можа знайти "на скільки 13 більше за 8", знайти "різницю чисел 13 і 8" - збиває з пантелику.
Пробуємо пройти це через асоціативний ланцюжок:
"Суму" - складаємо в сумочку, "різницю" - ріжемо.
Спершу на малюнку, а тоді й в реальності, щоб пережити цей досвід тілом. Кожний отримує паперову стрічечку, розділену на клітинки (бувають такі аркуші для фліпчартів, в клітинку).
Наприклад, стрічечка складається з 25 клітинок. Шукаємо "різницю" числа 25 і 3 - відрізаємо ножицями 3 клітинки, рахуємо залишок. В зошиті конспектуємо дії "математичною мовою".
Далі шукаємо різницю 22 і, наприклад, 4. Тоді 18 і свого віку (так відповіді виходять різні). Тоді питаю, а скільки треба відняти-відрізати, щоб залишилось 10? Відрізаємо, записуємо.
І так поки від стрічечки нічого не лишилось :)
Решту завдань робимо з роздруківок, розроблених в БеркоШко.
(Такі роздруківки можна передплатити і отримувати щотижневі підбірки завдань електронною поштою. Заповніть Форму для передплати  або пишіть на berkoshko@gmail.com).

Майстрування
Катюша: "На майструванні запропонувала спробувати зробити перший разворот книжечки - літери А і Б.
Наразі вийшов невеличкий колажик, куди діти понамалювували-повирізали малюночки, написані прописні літери. Будемо допрацьовувати, наразі шукаємо такі види діяльності, у яких всі могли б брати участь - написання слів, невеличких історій, генерування ідей з оформлення конкретних сторінок."

6 клас

Руханка, тоді Географія 
Олена: "Пограли у "Вірю - не вірю", щоб згадати матеріал попереднього уроку. Поговорили про види зображення місцевості, написали топографічний диктант і потренувалися із визначенням і переведенням різних видів масштабу.
Прогулялися до лісу, повчилися орієнтуватися за компасом, перевірили чи дійсно мох росте з північної сторони і визначили азимути декількох найближчих об'єктів".

На чергуванні ті, хто не були задіяні у готуванні обіду, прикручували шуруповертом гачечки для одягу.
А першокласники розподілили між собою нові шафки.

English
Лєна: "Грали в доміно: з 2х частин складали питання, якщо наступна людина відповідала, хід переходив до неї".

Русский язык и мировая литература
Кожен учень виписує з книжок цікаві фрагменти і потім диктує однокласникам як диктант.

Малювання
Міша: "Отже, цього разу до улюленої палітри замішаних власноруч кольорів, ми добавили чорну туш. Переконались, що саме чорне у роботі підсилює кольоровість.

Тема для робіт була довільною, якраз видно різницю між компеляцією класиків та своєю власною творчістю.

Більшість створених робіт - досить вишукані абстактні та фігуративні знаки".

Вівторок

1 клас

Теревені
Читаємо про полювання на лиса про Фіндуса і Петсона. Дітям дуже подобається роздивлятись подробиці малюнків, вони щоразу знаходять все більше й більше деталей. Цікаво, що Свен Нордквіст сам писав казочки, і сам малював до них ілюстрації.


Каліграфія
Оля: "Каліграфія пензликами. Помітили дивний ефект, що пензликом діти краще пишуть ніж олівцем чи ручкою. 
Вісімка, яка минулого тижня виходила у всіх криво-косо, пензликом виходила ідеально. Ще працювали над дев'яткою і ще на одному аркуші згадували як прописується власне ім'я".

English
Лєна: "Зводили те, що знаємо, вивчали питання how many та повторювали питання what colour. Там, у робочому зошиті, на 11 сторінці дехто з'єднав вже, а дехто ні. Але всім треба казати вголос, наприклад, five bags й таке інше. Питати: how many bags? А якщо розмалювати, то ще й кольори повторити можна).

Природа
Починаємо блок занять про органи чуттів. Сьогодні тема "Слух". Спершу питаю: "А як ви дізнались, що вже заняття починається?". Кажуть: "Дзвоник почули" :)
Тоді робимо медитацію - закриваємо очі і намагаємось почути в приміщення якомога більше звуків. Коли чуємо новий - називаємо його, а ті, що вже названі намагаємось не повторювати.
Трошки поговорили про будову вуха, про барабанну перетинку, "молоточок" і "наковаленку". А тоді переходимо до дослідів.
Слухаємо звук, з яким голочка падає на парту, спершу просто сидячи, а тоді - притуливши вухо до парти. Порівнюємо звуки.
Говоримо про те, що звук по-різному передається в повітрі, в дереві, в металі. Про ковбоїв, які прислухаються до землі - чи скаче хтось навздогін або до рельси, щоб почути чи їде поїзд.
Далі слухаємо, як звук поширюється в нашому тілі. Спершу постукуємо пальцем по ліктю - нічого не чутно. А тоді притуляємо долоню до вуха і постукуємо - чутно звук, який поширюється у кістці.
Виготовляємо телефон - з мотузки і двох паперових стаканчиків. Коли мотузочка провисає, звук не передається, а якщо натягнути - чутно.
На завершення заняття - медитація на вулиці. Тут звуки зовсім інші.
Спочатку чутні самі гучні звуки, але чим довше прислухаєшся, тим тихші звуки можна почути. Головне навчитись самим звуки в цей час не продукувати, хоча це, звісно складно :)

Барабани
Цього разу не зовсім барабани, а різна перкусія, дзвіночки.

6 клас

Фізика 
Альона: "Заняття було присвячене дифузії у всіх її проявах. 
Відеофрагмент та досліди допомогли створити уявлення про це явище, одне з таких простих, та таких важливих в природі. 

Сьогдні розпочали планувати будинок. Вже є його розмір, та кількість поверхів та кімнат. Всім беркошколярам по кімнаті та допоміжні приміщення. Запропонували навіть сміттєпровід. Обговорення тривають".

English
Лєна: "Робили аудіювання, розбирали питання з того інтерв'ю, що ми слухали та потім самі в парах інтерв'ювали одне одного. З домашнім завданням ми домовились, що вони в своєму темпі роблять за зошитом вправи, а в кінці кожного юніту я перевіряю все зроблене".

На великій перерві Юля попросила влаштувати вільну боротьбу :) Федько з Андрієм пішли гуляти на вулицю і не брали участі, а решта - розважились.

Окрім того, виявилось, що Ваня колись займався боротьбою, то показав кілька стійок з захватів :)


Інформатика
На інформатиці відбулась зустріч з реальним розробником ігор, обговорювали інструменти.
Кожний по своїй функції в проекті міг задати запитання.

Граматика
Марія: "Вчили способи творення слів. Щоб зрозуміти всі, довелось згадати і будову слова, і деякі частини мови. Потім кожен отримав багато карток зі словами, які потрібно було розділити у різні коробочки-способи словотвору. В декого навіть з'явилися свої улюблені - Тома допомагала мені пояснювати, як одне слово може переходити в різні частини мови залежно від контексту, а Антон найшвидше впізнавав "суфіксальні" слова.
Потім грались двома кубиками - на гранях одного були корені, а на гранях іншого - способи, якими потрібно утворити слово з цього кореня. Наостанок познайомились і посміялись з альтернативного способу творення слів, вигаданих Сашком Ком'яховим у книжці "Книжука про бобрюки" :)

Медіапроект
Сашко: "На цьому занятті Тамара розповіла учням, що таке влог (або відеоблог) і показала кілька прикладів влогів. Потім діти самі за допомогою мобільних пристроїв і селфі-палиць спробувати зробити влог, розповівши про важливі для них речі, або показавши їх."

Середа

1 клас

Подорож
Катюша: "Прогулянка цього разу була у дворі школи - випав сніг, діти повиходили ліпити сніговичків. Завдання було на органи чуттів, про що йшлося на занятті про людину - потупцювати ніжками по землі, траві, вкритій снігом, зупинитись а місці, де приємно, затулити очі - прислухатись, що чутно.

В теплі вже ділилися враженнями - у дітей різна ступінь розпізнавання звуків на слух - від "якогось шшшшшш", до звуків, як сніг падає на шапку, а як на курточку)".


БаБетка
Катюша: "Доробили перший разворот БаБетки - виправили помилки в історії на власнонаписані прописом слова".

Українська мова

Математика і творче мислення
Вимірювали зріст першокласників. Начебто, щоб замовити футболочки.
Але по ходу порівнювали числа, дізнались хто найвищий, хто найменший, а хто одного зросту. Визначали яких кольорів замовили більше. І якщо одних стільки, а других стільки, то скільки разом. Перевірили, що перелік футболочок відповідає кількості першокласників.
Оля: "Після вимірюваннь зросту роздала дітям листочки з двома намальованими предметами - кружечком і прямокутничком наче літерка "і", завданням було розглянути малюнок і перетворити його на щось.
У Макса це вийшов кругленький космічний корабель прибульців з планети "Макс", у Нонни - чудик, кілька перетворили на квіточки, у Василька це було сонечко і травичка з підземним ходом кротика, Варуся просто заповнила все орнаментом, Соля захотіла аби коло квіточки був коник але була невпевнена, що зможе його намалювати тож довелось знайти їй фоточку коника, порозглядати і після цього все вдалось. Ден домалював якісь лінії і циферки. А Маша малювала два рази, другий раз знов повторила фігуру "і" тільки тепер там була ракета, зорі і планета. Аліза довго разом з Васильком прикрашала свою квіточку штампиками".

6 клас

Руханка, відтак Українська мова
Цього разу у Олесі незвичний проект: діти роблять псевдо-історію - паперові версії facebook-сторінки українських поетів і письменників.
Необхідно було обрати аватарки, розподілити тексти і фрагменти біографії - заповнити info про себе. Зафрендитись з тими, з ким жив в одному часі, відкоментити дописи френдів, поставити смайлики. Відреагувати на якість події в світі від імені літератора. Вийшли дуже дотепні колажі :)
Зблизька можна роздивитись тут.

Відеозйомки
Сьогодні вийшло позапланове практичне заняття з медіапроекту - ми знімались в кіно. Режисерові потрібна ілюстрація у фільмі, де дітям читають вголос книгу. Ну ми й почитали :)
Кожний вічув себе в ролі актора. Потішило, що діти скористались нагодою попитати в знімальної групи те, що їх цікавило: для чого "хлопушка", як це допомагає під час монтажу, чи часто користуються зніманням деталей тощо.

Історія
Заняття було присвячено ознайомленню з давньою історією межиріччя Тигру та Євфрату. Фокус уваги був зосереджений на археологічних відкриттях. Разом захоплювались стародавніми чудесами світу. Протягом уроку ми перенеслись у легендарні сади Семіраміди та побачили Вавилонську вежу. 
Окрім того, яскравим моментом заняття став практикум з вивчення історії грошей: від лідійського царя-багатія Креза через середньовічні давньоруські гривні і до сучасної грошової одиниці.

Математика
Починаємо вивчати множення дробів. Дуже наочно це пояснили "Банда умников"
Цікаво, що зрозуміти множення звичайних дробів між собою дітям зрозуміти виявилось легше, ніж множення натурального числа на дріб. Тому ми зрештою записували натуральне яисло, як дріб зі знаменником одиниця і тоді перемножали.

Більше фото за тиждень тут, завдяки Олі Кокошко.

Валентина Мержиєвська

Немає коментарів:

Дописати коментар