16.10.16

WorkShop: Мислення і емоційний інтелект

15 жовтня відбувся один з тих воркшопів, які влаштовують заради власної цікавості. Всі три напрямки: вирішення винахідницьких задач, ейдетика і емоційний інтелект надзвичайно цікаві. Не можна сказати, що особливо нові, зрештою, кожний з цих напрямків існує доволі давно, проте не є широко застосовуваним в освіті, тим більше масовій. Тому цікавість альтернативної освіти до цих питань дуже природня.
Дуже цікаво і грунтовно висвітила тему розвитку сильного рішення Аліна Закревська, яка зараз викладає в школі "Соняшник". Відчувається глибоке занурення в тему ТроВЗ (теорію розв'язання винахідницьких задач) і досвід роботи з дітьми. 
Навіть дорослим не завжди просто навіть сформулювати проблему як задачу, що вже казати про пошук ефективного рішення, бажано із пошуком внутрішніх ресурсів, а не залученням зовнішніх. Дуже надихає ідея ідеального рішення - не погоджуватись на менше, не йти вже відомим шляхом, а навчитись відпускати свою фантазію і вигадувати сміливі рішення, яких досі не було. Окремо поговорили про розвиток фантазії і про здивування, як джерело мотивації.
В другій частині йшлося про ейдетику - набір мнемонічних технік для різних випадків. Своїм досвідом поділились Марія Ярмош, що викладає іспанську мову і ейдетику та Мирослава Білецька, яка застосовує ейдетику у викладанні української мови в школі "Кітерра". Спершу обговорювали, власне, технологію запам'ятовування через образи і уяву. При чому чим більш емоційні образи виникають, тим краще вони затримаються в пам'яті, тому дуже дієвими є образи пов'язані з сексом, гумором і насиллям. 
Після цієї тези ейдетика набула нових барв :) коли дві тендітні жіночки раз по раз вигадують якісь кровожерливі образи для запам'ятовування, це вражає :) Ми навчились запам'ятовувати ланцюжки слів, набори цифр (дуже зручно, можна вивчити на пам'ять номер банківської картки чи ідентифікаційний код) і десяток іспанських слів. Для вивчення іноземних мов ейдетика безцінна. Наприкінці Мирослава показала кілька своїх наробіток з запам'ятовування правил і винятків в українській мові, але нажаль часу на детальний розгляд забракло. Хоча там відчутно багато цікавого :)
Третім спікером був Михайло Городок. Він дуже цікаво розкрив тему підходів до виховання в історичному контексті. Щоб говорити однією мовою домовлялись про визначення поняття: покарання, любов, довіра, повага, договір та інші. Визначали за яких умов працює особистий приклад. Обговорювали перелік потреб людини і емоції, які виникають коли потреби людини задоволені і коли ні. Дізнались принципи ненасильницького спілкування. 
Тренувались формулювати практично безоціночні судження і шукати виходи з конфлікту. Надзвичайно цінна тема емоційного інтелекту, ті, хто чув раніше змогли поглибити своє розуміння, а хто зіткнувся вперше, мав нагоду зацікавитись.
Дякуємо усім учасникам і спікерам за плідну співпрацю і корисний досвід.

Придбати відеозапис.

2 коментарі: