08.10.16

Тиждень третій

Понеділок

1 клас

Садівництво і руханка

Оля: "Посадили цибулинки тюльпанів та крокусів під вишенькою, стрибали на скакалочці, під кінець заняття діти вже самі собі крутили мотузку".

Математика 
Спершу кожний отримав мішечка з 12 камінчиками. Пересвідчились, що їх справді 12, а тоді розкладали порівну на 2, 3, 4...5 :) і 6 купок.
Познайомились з поняттям "десяток" - розкладали камінчики в лоточки для яєць. Рахували спершу всі камінчики поспіль, а тоді - 2 лоточки і 3 камінчики - це 2 десятки і 3 - це 23.
Дехто навіть зрозумів, що можна додавати і віднімати десятки від десятків, а камінчики від камінчиків.

English
Грали в ігри про кольори (вже 7 кольорів). Дізнались як англійською спитати "як тебе звуть?" і "який твій улюблений колір" і як відповісти :)

Майстрування
Прикрашали кожний собі поштові скриньки для листування.

6 клас

Руханка, далі Математика
Розібрали запитання з домашки. Цього тижня завершуємо задачі на подільність - дорозбираємо питання, які лишились.

Географія
Олена: "Послухали доповіді про географічні дослідження мандрівників, познайомилися з основними маршрутами їхніх подорожей; а також поговорили про цікаві факти і досвід із життя відомих мандрівників".

English
Лєна: "Поворюємо ключову граматику. На занятті ми грали у гру, де треба було вгадати країну, ставлячи запитання про неї".

Русский язык и мировая литература
Придумували означення для незнайомих слів - яке воно? - "жадібне", "слизьке", "миле". Розказували вивчені байки, хто зміг.

Малювання
Малювали замішаними фарбами будь-що на вибір, але з обов'язковим елементом світло-тіні.

Вівторок

1 клас

Теревені
Читали казочку Макса Вельтгюйса «Жабеня і чужинець». В ній добре змальовано як складно відкритись на нову людину, особливо якщо вона щось робить не так, як звично, але і те, наскільки це може виявитись цікаво.
Після прочитання обговорювали: чи Пацючок може повернутись, чому йому подобається подорожувати, як зміниться життя у звірят в лісі після прощання з Пацючком та інше. Гарне вийшло обговорення.

English
Почали працювати з книжечками. Знайомитись з персонажами.
Грали в гру "Я вдягнений у ... колір", ті в кого в одязі такий колір був - вставали і їх запитували як їх звуть, вони відповідали.

Природа
Обговорили домашні завдання - торкання на дотик різних предметів. Цього тижня говоримо про волосся. Розглядаємо одне одного: волосся буває довге-коротке, світле-темне і сиве (блондини, русі, шатени, брюнети), пряме-курчаве. Шукаємо де на тілі росте волосся, а де ні. Згадали про те, що у дорослих волосся росте ще більше, особливо у чоловіків - борода, під пахвами, в паху, на грудях і навіть спині. Пошукали у однокласників волосся в носі і у вухах, подумали для чого воно там потрібне.

Перевіряємо чи відчуває волосся біль, чи тече кров. Робимо дослід з відстриганням пасмочок. Не відчутно. Але чому ми тоді відчуваємо, як хтось гладить по голові.
Подивились у мікроскопом волосяну цибулинку і порівняли як виглядають світла і темна волосинки.

На перерві дівчатка 1 класу вдосконалювали навичок зварювання чаю.

Театр
Галя: "Ми погралися у дерева та рослини -  показали без слів життя рослин (дівчата переважно обрали квіточки, а хлопці - кущики), що починається з насінини, і пройшли з ними весну, літо, осінь.
Потім згадали тварин, що лазять по деревах, погралися в них. І, наостанок, всі спробували показати без слів, як вони сьогодні почуваються, якусь одну емоцію. І все вдалося :)"

6 клас

Інформатика
Цього тижня мова йшла про інструменти: hardware, software і таке інше.

Математика
Завершальне заняття з подільності. Виправляють "борги" і дивуються, як тепер легко робити ті завдання, в яких на початку попомилялись.

English
Лєна: "Аудіювання: слухали текст та відповідали чи вірне твердження. Цього тижня я познайомилася з рівнем знань кожного в групі, що дуже корисно для мене як для викладача".

Міфологія
На міфології досліджували давньогрецький космос.
Про Посейдона і Амфітріту, про Аїда і Персефону і трохи про Деметру. Дівчат обурює несправедливість з викраданням жінок і вирішенням їхньої долі чоловіками. Пораділи, що живемо в сучасному світі, а не в сиву давнину.

Граматика
Марія: "Говорили про професійну лексику. Діти отримали завдання знайти розкидані на столах слова, що належать до різних сфер діяльності. Більшості пощастило, бо отримали ту сферу, що їм подобається: Іванка - архітектуру, Юля - літературу, Андрій - техніку та інтернет, Настя - медицину. Згадували стилі мовлення, але завдання по стилях перенесли на наступний раз, бо всім кортіло якомога швидше пограти в "Показуху" :) А в грі Клим, Іванка, Тома та Настя показували жестами незнайомі діалектні слова".

Медіапроект

Середа

1 клас

Сумо
Сумо - це традиційні змагання в БеркоШко, які час від часу проводимо в різному віці (починалось все так).
Оскільки ми прибрали елемент змагальності в навчанні - ніхто не міряється оцінками, чи в кого малюнок кращий, але хочеться навчити дітей вступати в змагання і гідно примати як перемогу, так і поразку.

Тому влаштовуємо лише спортивні змагання - де можна реально поміряти довжину стрибка, засікти час бігу чи побачити заступ за лінію обома ногами.
З маленькими дітьми це завжди непросто, оскільки програш приносить чимало горя і образ, але якщо потім про це поговорити, то можна знайти вихід. Тож ми поступово вчимося.
У випадку перемоги:
1. Порадіти своєму успіху (так, це важливо, якщо цьому не навчитись, то може розвинутись така форма перфекціонізму, коли успіх ен приносить задоволення, а тільки відчуття "можна було б і краще").
2. Подякувати супротивнику за те, що вступив з тобою в спаринг - саме завдяки йому ти зміг пережити це відчуття.
3. Подумати де ти робив помилки, як їх уникнути наступного разу і далі - пошукати ускладнення - наприклад, більш сильного супротивника.
У разі поразки:
1. Спочатку - посумувати. Це справді прикро, коли викладаєшся з усіх сил, а не виходить.
2. А тоді неодмінно пошукати - завдяки чому супротивник переміг. Що він вміє таке, чого не вмію я.
3. Подумати як цьому можна навчитись.
По можливості для дітей ми проговорюємо ці моменти - як краще поставити ногу, розподілити вагу.
Діти значною мірою добре справлялись з цим викликом. Спершу зголосились взяти участь ті, хто вже пробував: Макс, Вася, Платон. Потім двоє найменших дівчат - Нона і Варуся - обидві виявились дуже бойові і спаринг вийщов захопливий. Після того вже й інші дівчата, які досі ховались за спинами погодились спробувати. У Даши і Алізи сили виявились майже рівні. Маша і Фєдя цього разу не захотіли брати участь, проте були спостерігачами і допомагали вирівнювати мотузочку. Зазвичай я намагаюсь дати спробувати кожному і виграти, і програти, але за короткий час це не завжди виходить. Так, наприклад, Макс двічі виграв, а Ден двічі програв. Наступного разу спробуємо це виправити. Але це не завжди головне, от наприклад Соломії також цього разу довелося двічі програти, але дуже по-різному. Спершу вона боялася, тоді наважилась, от тільки викликала Алізу, яка крупніша за неї. Дуже швидко програла і розплакалась. Тоді я запропонувала їй трохи допомогти. Спершу з вибором супротивника, більш-менш рівного по силі - попросили Нону. Тоді показала як зручно поставити руки і впиратись в плечі, відштовхуватись ногою.
І Соломія погодилась спробувати ще раз. Цього разу їй знову не вдалось виграти, зате протрималась вона значно довше, виходило в неї значно краще, тому сліз вже не було.

Листування
Оскільки в понеділок у дітей з'явились поштові скриньки, то вчились писати листи. Спершу витягли жеребом імена тих, кому писатимемо. Якщо попадалось власне ім'я - листочок можна було замінити.
Цього разу задача було проста - на початку листа здоровкатись "Привіт, друже!", а наприкінці - підписуватись. Пишуть всі переважно так, що потім доводиться самим же свого листа і зачитувати, бо не розбереш :) Після обов'язкового листа можна було писати ще - кому бажаєш. Тому хтось написав одного листа - а хтось 4-5.

Українська мова
Проспівали пісеньку про черепаху.  Працювали з роздруківками, де прописували друковану і прописну "Ж".
Слухали віршик про жабку і в роздруківці шукали ті слова, які траплялись у віршику і обводили їх. Тоді переписували слово "жаба" з дошки і малювали. Потім з кошика витягали картку на якій слово було написане прописом і друковане - читали і переписували.

Малювання форм
Хороводик, пальчикові ігри, спіралька із мотузки про якій ходили ніжками.


Малювали кола на спинках, та спіральки на аркушах. Слухали казочку про Крутя і  Вертя.

6 клас

Руханка, а далі Українська мова
Вставляли пропущені слова в тексти віршів, згадували пряму мову.

Фізика
Альона: "Говорили про явища, причини виникнення яких шукали у їх молекулярній будові. Слухали перші дві презентації про речовини, а саме про важку воду і залізо.
На жаль, не з'їли гематоген, щоб збільшити рівень заліза в організмі і пожалкували, що у нас немає важкої води для дослідів. Ох, ми б тоді...
Взагалі виявляється молекули"винні" багато у чому, що нас оточує і відбувається навколо. Дослідження тривають".

Історія
Говорили про неоантроп (homo sapiens, кроманьйонець), про знаряддя, мистецтво і вірування давніх людей, періодизацію кам'яної доби. Дістались до трипільців.

Біологія
Маруся і Федько: "Змальовували подорожник великий - зі справжнього зразка, роздивлялись деталі: будову кореня, стебла, насінинки.
Малювали симетричні малюнки".

Більше фото - тут, завдяки Олі Кокошко.

Валентина Мержиєвська

Немає коментарів:

Дописати коментар