14.10.16

Тиждень четвертий

Понеділок

1 клас

Малювання
Оля: "На першому занятті малювали мандалу, по черзі.
Перший отримував крейдочки і малював якийсь елемент, віддавав крейдочку і наступний обирав і домвльовував доповнення до попереднього елемента. Друге коло йшло в іншу сторону так що тепер той хто попереднього разу намалював маленьку дзюбочку мав тепер справу з великим шматком простору.
Дітиська витримали лише три кола, до фарбочок дожили самі стійкі :) 

English
Робили маски звіряток, питали один в одного як кого звати і відповідали ім'ям героя. 

Математика 
Робили першу самостійну "контрольну" в класі - на пошук невідомово доданка, зменшуваного, від'ємника, суми та різниці, а також на продовження рядів.
Розібрали як можна продовжувати буквенні ряди. 

Каліграфія
Подивились відео різних каліграфів: європейський стиль, японський, арабський, індійський.
Навчальне відео, де акцентується на тому, що потрібно створити собі гарний простір, звільнити місце.
Відтак взяли білі аркуші, акварельні фарби і гарні пензлики і спробували під музику писати літери і слова.

6 клас

Руханка, потім Математика 
Згадали суть дробу. Що знаменник - це на скільки рівних частин було поділене ціле. Чисельник - скільки таких частин було взято.
Основна властивість дробу (з листочків).

Географія
Олена: "Повторили досягнення мандрівників, яких вивчили на минулому занятті, потренувалися показувати на карті географічні об'єкти, названі на їх честь; продовжили вивчення теми знайомством із ще декількома мандрівниками; поділилися осінніми спостереженнями за природою, зробили дослід із виділення пігментів із листя".
До речі, пігменти таки гарно виділились :) і наступного дня навіть пофарбувати аркуші.

English
У дітей настільки різний рівень англійської, що фрази "я вже зробив!" і "а що тут треба робити?" звучать щодо одного й того ж завдання одночасно :)

На великій перерві йшов дощ і замість прогулянки влаштували сумо для всіх охочих: менших, старших і дорослих.







Русский язык и мировая литература
(пізніше допишемо :) )

Малювання
Змальовували на холсти картини вподобаних авторів: Пікасо, Малєвича та інших.


Вівторок

1 клас

Теревені
Є чудова збірочка оповідок про дідуня Петсона і його кота Фіндуса, написаних і проілюстрованих Свеном Нордквістом.
Цього тижня ми почали читати першу з них - про знайомство.


English
Працювали в підручниках, пройшли кілька сторінок. 
Розфарбовували тих хто говорить та якого кольору.

Природа
Згадуємо чи було якесь домашнє завдання. Дехто пригадав і навіть виконав - замалював ситуації, в яких "волосся стає дибки" - від страху, від натирання повітряною кулькою, навіть від електрошока, але про холод чомусь не подумали, тож пригадуємо як утворюється "гусяча шкіра", коли перевдягаєшся в холодній кімнаті, про горобців, які настовбурчуються в мороз і про теплі светрики, які затримують повітря біля тіла.
Тоді переходимо до нової теми - Дихання.
Простежили хід повітря в тілі - ніс (згадали про волосинки для очищення від пилу, про нагрівання повітря, коли йде довшим шляхом через ніс і чому в холод не варто дихати через рот), трахея - намацали кожний у себе на горлі хрящики, далі бронхи (о, хтось чув слово "бронхіт", добре, що таких небагато), а відтак - легені. Поговорили про діафрагму - м'яз, який всмоктує повітря в легені, як шприц.
Поміряли сантиметром наскільки роздувається грудна клітка під час вдиху.
А тоді зробили дослід про вимірювання об'єму повітря в легенях - з перевернутою банкою.
Першокласники видували приблизно 1-1,5 л повітря, а тоді попросили Фєдіного тата взяти участь - то йому 3-літрової банки не вистачило, спустошив її повністю і ще довго булькав просто так :)
Завдання додому - виміряти власну затримку дихання.

Театр
Перетворювались на стихії. Галя: "Ми були стихії, а вони були нами :) Вода, Земля, Вогонь, Повітря. А ще - дощ, метал, рослини, -у що тільки ми не перевтілювалися!
Дітлахи отримали завдання на папірцях, і після того, як кожен показав своє, ми спробували відтворити взаємодію стихій. Тушили вогонь, поливали дощиком землю і дерева, а згодом грілися під ласкавим сонечком."

6 клас

Інформатика
Цього тижня з'явилась дошка "тасків" - задач, які необхідно виконати.

Математика
Вирішення задач на основну властивість дробу, скорочення дробів. Згадуємо винесення спільного множника за дужки.

English, а потім Теревені
Теревені були присвячені непростій темі запропонованій дітьми "вибір без вибору". Коли часом вони опиняються в ситуації, де мають обирати з двох варіантів дії, але обидва варіанти не виглядають привабливими. Пригадали кілька ситуацій з життя кількох з них. Пересвідчились, що вони справді мають спільну картину - часто така ситуація виникає у зв'язку з виконанням домашнього завдання і отриманням задоволення (прогулянки, ігри, кіно тощо). Справді ситуації виявились подібні.
Тож ми спершу шукали можливий вихід. І виявилось, що можна не просто обирати з двох варіантів, а запропонувати свій, третій варіант, який влаштує обидві сторони. Але, щоб на цей варіант погодились, необхідно мати довіру, тобто підтвердження вчинками даного слова. Тож першим кроком все рівно має бути дотримання домовленості, а тоді вже можна пропонувати свої варіанти.
Додатково розібрали - чому батьки часом мають вдавадись до таких кроків. Оскільки до певного віку саме батьки несуть відповідальність за дитину, і за її навчання зокрема, а безпосередньо виконувати навчальні завдання має дитина, то їхні взаємини чимось схожі на керівника-підлеглого. Керівник має так простроїти підлеглих, щоб робота була виконана вчасно, якісно і у встановлені терміни. А якщо підлеглий не надто сумлінно ставиться до своєї роботи, то його необхідно заганяти у жорсткі рамки. Втім, зі зростанням відповідальності, свободи стає дедалі більше.
І ми знову підійшли до того, що спершу варто зробити крок на зустріч, довести, що тобі, як виконавцю, можна довірити відповідальну справу, а тоді вже висувати взаємовигідні умови.

Граматика
На уроці розгадували кросворди, складені вдома друзями-однокласниками. Порівнювали слова діалектні з просторіччями. Всім сподобалась "Вправи зі стилю" - одна ситуація, описана в різних (офіційно-діловому та розмовному). Повправлятись у стилях захотіли всі окремо, тому це завдання отримали на домашку. Відгадували значення фразеологізмів, почали оформлювати у класі куточок з ними

Медіапроект
Тома: "Цього тижня ми розбирали структуру відеоролика. Вчилися писати сцен-плани і подавати синопсиси. Виходили з формули: спершу продумай, потім зніми.  Завдання у тому – щоб навчитися передавати свою думку через відеоряд, відеообрази, зробити відео ще одним способом комунікації зі світом.
Працювали двома командами.  Перша команда: Антон, Тома, Настя та Іванка – знімали відео про щастя. У їхній інтерпретації – щастя = цукерки. Після кількох кардинально різних спроб, врешті зняли цікавий варіант. Після занять з монтажу його можна буде побачити у нас на youtube-каналі.
Друга команда: Федько, Маша, Клим і Андрій – підійшли до завдання зовсім з іншого боку. Зняли двохсерійну мелодраму про дружбу. (знову ж таки – трохи монтажу і можна буде переглянути картину в youtube)".

В другій команді під час втілення проекту вийшов розкол. Сюжет, запропонований Федьком не прийняли, то він з висновком "мене не чують" припинив участь у подальшій роботі. На що команда сказала "ну й нехай - обійдемось" і дознімали без нього. 
Після завершення заняття був привід розібрати цю ситуацію. Про те, що несподівано полишивши проект, можна підвести всю команду, про те, що розробляючи інший, не свій сюжет можна вносити власні нотки, в яких знайти для себе і задоволення, і самовираження. І з іншого боку, що команда, відмахуючись від одного з учасників, втрачає цінний ресурс - додаткову пару рук і джерело ідей. То може варто все-таки пробувати домовлятися.

Середа

1 клас

Руханка
Робили розминку як дорослі - суглобну гімнастику і розтяжку, упорчики, мостики. А також гімнастику для обличчя - покривлялись від душі.
Тоді трохи побули "котиками", які пролазили під парканчиком і стовбурчились і шипіли, заглядали на свій хвостик, а тоді всі по черзі пролазили під "мостиками".


Кулінарія
Оля: "Після руханки вирішили пекти печивка.
Коли тісто вже майже замісили з гори злетіли шестикласники з криками, ледве зрозуміли що до нашого двору завітали кози. Частина першокласників встигла вилетіти на двір за старшими аби познайомитись з ними, хтось лишився і отримав монополію на дерев'яну ложку і мішав тісто. З цим усим забули додати творожок до тіста, ще кілька разів заспокоювали старших, які не зрозуміли що в нас урок, і з криками "кози-кози-кози" ганяли по школі. Доведеться тепер за старшими стежити як за молодшими "на горі урок"  тепер нова зворотня фраза " у маленьких урок, не галасуйте" :)"

Українська мова
Прописували тренувальні рисочки по клітиночках. Завдання на уважність. Не всім воно дається.
Перевіряли домашку про жабок, працювали з роздруківками - прописували літеру "ї", читали віршика.
Читали перелік слів і обирали серед них те, що кожному смачно.
Годували намальованого монстрика написаними словами.

Малювання форм
Водили хороводик, малювали кружечки в кружечках.

"А ще першачкам сьогодні сподобалось грати в "продавання". Спочатку думали продавати бублики за намальовані гроші, але вирішили що якось не прикольно - продавати те, що куплене на всіх. А от якщо це будуть якісь власні малюночки чи вироби, то можна.
А на великій перерві разом зі старшими з дощок будували дім."

6 клас

Руханка
Окрім розминки й розтяжки, хлопці сьогодні практикували бокс, а дівчата він-чунь.

Українська мова
Розбирали питання з атестаційної контрольної.

Фізика
Слухали та обговорювали презентації Маші про льон, Насті - про ртуть та Федька про папір.
Розпочали підготовку до вирощування кристалів цукру (щоб потім звичайно з'їсти солоденьке, чого ж сіль вирощувати).

Історія
Ігор: "Заняття з закріплення знань - історичне ліплення. Учні з глини ліпили форми, які робили давні люди в неолітичну та енеолітичну добу.
Разом ми вчились ліпити гостородонні і плоскодонні горщики та декорувати їх. Кожен з учнів зробив для себе горщик культури ямково-гребінцевої кераміки, що була поширена у лісовій зоні Східної Європи протягом 4-3 тис. до н.е. 
Ці горщики залишились сохнути на печі в нашій школі".

Біологія
Поліна: "В цьому році із біології вже маємо контрольні, а це значить що свободи у викладанні стало набагато менше, ми обмежені програмою та строками. Але є крутий бонус – частину програми з 6-го класу ми пройшли в минулому році, тому зараз я лише буду нагадувати пройдений матеріал та заглиблюватись у нього.
Важливими завданнями цього року вбачаю, пов’язати предмет з життям, щоб діти знали назви та характеристики декілька десятків рослин, які їх оточують, знали біографії декількох вчених, причасних до ключових біологічних відкриттів.
В ході підготовки до уроків з’ясувалось що підручник написаний трохи дивною мовою, яка виявилась не тільки для мене незрозумілою, а і для дітей. Тому частина уроку – це є «переклад» підручника :) Коли я задаю дітям читати параграфи з підручника, обов'язковою умовою завдання є поставити питання до тексту, який вони прочитали, визначити що їм не зрозуміло.
Також ми займаємось тим, що замальовуємо рослини і мінерали, спостерігаємо за ними і в ході таких вправ у дітей виникають багато власних відкриттів. Знання здобуті таким шляхом - набагато цінніші, ніж те що розповіла би їм я. А ще на початку уроку ми малюємо різні форми восковими крейдочками – це дає можливість налаштуватися на спільний лад та згуртувати клас.
На минулому занятті ми почали по справжньому працювати – почалось вивчення будови клітини, з‘явилось багато термінів та наукових слів. У мене був страх, що дітям буде важко засвоїти стільки всього нового, але матеріал пішов «на ура». Це дуже надихає і підказує що діти готові до сприйнятті більш складних знань, термінів, понять".

Математика (факультатив)
Останній шанс підтягнути "хвости", щоб не отримати наступного тижня "горку".

Більше фото тут.

Валентина Мержиєвська

Немає коментарів:

Дописати коментар